Οικονομία

Τι απαντά η ΑΒ Βασιλόπουλος για το πρόστιμο των 319.900 ευρώ

«Άδικο» και «αβάσιμο» θεωρούν πηγές της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος το πρόστιμο ύψους 319.900 ευρώ που επιβλήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Καθώς μάλιστα, όπως υποστηρίζουν, το πρόστιμο υπολογίστηκε με λάθος στοιχεία υπολογίζοντας τις αρχικές τιμές του καταλόγου και όχι τις τελικές τιμές πώλησης, η αλυσίδα σκοπεύει να εξαντλήσει όλα τα ένδικα μέσα ενάντια στο πρόστιμο.

Οι ίδιες πηγές δηλώνουν τη διαφωνία τους για τον ισχυρισμό περί «αθέμιτης κερδοφορίας», εξηγώντας πως η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει στηρίξει από την πρώτη στιγμή την προσπάθεια της κυβέρνησης, οδηγώντας την αγορά σε χαμηλές τιμές, χάνοντας πάνω από 2 εκατ. ευρώ, πουλώντας πολλά προϊόντα ακόμα και κάτω του κόστους.

  1. Είναι λάθος να μιλάμε για αθέμιτη κερδοφορία λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους ενός μεμονωμένου προϊόντος και μόνο.
  2. Δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν τυχόν αυξήσεις των λειτουργικών εξόδων μιας εταιρείας αγνοώντας έτσι αν μιλάμε τελικά για πραγματικό κέρδος ή ζημία.
  3. Επιβάλλεται η διατήρηση σταθερής τιμής μικτού περιθωρίου, καθώς και μειωμένης τιμής μικτού περιθωρίου κέρδους για μια σειρά από προϊόντα (οι διατάξεις του άρθρου 87 του Ν. 4986/2022), χωρίς, όμως, να λαμβάνεται υπ’ όψιν ότι οι τιμές αυτές δεν αποτελούν πραγματικό κέρδος για την επιχείρηση.
  4. Όταν το προηγούμενο έτος κάποιος ελεγχόμενος κωδικός δεν είχε πωλήσεις, η ΔΙΜΕΑ παίρνει για σύγκριση το Μικτό Περιθώριο κέρδους της εταιρείας από τις οικονομικές καταστάσεις του προηγούμενου έτους. Στην πραγματικότητα δεν μπορεί να συγκριθεί η κερδοφορία ενός κωδικού με τη συνολική κερδοφορία μίας εταιρείας, είναι ανόμοια μεγέθη, αφού για την εξεύρεση του μικτού περιθωρίου κέρδους του συνόλου του έτους μιας εταιρείας, λαμβάνονται υπ’ όψιν και άλλα μεγέθη, που σχετίζονται με τα λειτουργικά κόστη αυτής.
  5. Η σύγκριση του μικτού περιθωρίου κέρδους προϊόντων σε χρονικές περιόδους μικρότερες του έτους οδηγεί σε στρεβλά συμπεράσματα. Μόνο με περίοδο αναφοράς ενός ακεραίου έτους μπορεί με ασφάλεια να βγει συμπέρασμα. Και αυτό γιατί στην λειτουργία της αγοράς λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια του έτους, προωθητικές ενέργειες οι οποίες επηρεάζουν τόσο την τελική τιμή πώλησης όσο και το κόστος των προϊόντων.
  6. Ως βάση υπολογισμού του προστίμου, λαμβάνονται υπ’ όψιν όχι μόνο τα προϊόντα που έχουν πουληθεί, αλλά και τα αποθέματα, με συνέπεια να επιβάλλεται πρόστιμο και για εμπορεύματα, που ακόμη δεν έχουν πωληθεί και απλά εικάζεται ότι έχουν ήδη πουληθεί και η εταιρεία έχει ήδη αποκομίσει το όφελος.