Δεδομένα από 3 εκατομμύρια ταξίδια και πάνω από 550.000 ώρες οδήγησης με ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκαλύπτουν πως οι χαμηλές θερμοκρασίες και οι υψηλές ταχύτητες μειώνουν την αυτονομία της μπαταρίας.
Κατά κανόνα, όσο πιο γρήγορα κινείται ένα ηλεκτρικό όχημα (EV) και όσο χαμηλότερη είναι η θερμοκρασία, τόσο μικρότερη είναι η απόσταση που μπορεί να διανύσει. Σε πολλές περιπτώσεις η αυτονομία μπορεί να πέσει και κάτω από το 30% και σε ορισμένες να φθάσει ακόμη και το 50%.
Ανάλυση της εταιρείας Geotab δείχνει ότι η θερμοκρασία έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση στις χαμηλές παρά στις υψηλές ταχύτητες. Αποκαλύπτουν επίσης ότι τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (van) χάνουν εμβέλεια πολύ πιο γρήγορα από τα αυτοκίνητα στις υψηλές ταχύτητες, κυρίως λόγω του βάρους και του όγκου τους.
Έτσι οι χρήστες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να λάβουν υπόψη αυτές τις παραμέτρους στον προγραμματισμό διαδρομών.
Όταν όμως η θερμοκρασία είναι πιο χαμηλή, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο 13% περισσότερη ενέργεια στον αυτοκινητόδρομο και ο οδηγός θα φτάσει στον προορισμό δύο φορές πιο γρήγορα. Ωστόσο, στο ελαφρύ van η απώλεια θα είναι 26% και καθιστά προτιμότερη τη διαδρομή του αυτοκινητόδρομου.
Τα στοιχεία της έρευνας, επίσης, έδειξαν ότι τα EV μπορεί να υπερβούν την επίσημη αυτονομία τους κατά 15%. Ωστόσο σε πολύ κρύες μέρες η αυτονομία μπορεί να μειωθεί έως και στο μισό λόγω της ενέργειας που απαιτείται για να διατηρηθεί σε κανονική θερμοκρασία η καμπίνα του οδηγού, αλλά και της κατάστασης της μπαταρίας.
Στα ΙΧ, η αυτονομία είναι μέγιστη όταν κινούνται κατά μέσο όρο στα 30,5 χλμ/ώρα στους 20°C, αν όμως η θερμοκρασία πέσει στους 0°C, η βέλτιστη ταχύτητα διπλασιάζεται στα 60 χλμ/ώρα.
Για ένα φορτηγό, η βέλτιστη ταχύτητα στους 20°C είναι μόλις 26 χλμ/ώρα και αυξάνεται μόνο στα 40 χλμ/ώρα στους 0°C.
ΑΠΕ-ΜΠΕ