Οδηγός

Έτσι θα γίνει η αξιολόγηση εκπαιδευτικών – Σε ΦΕΚ τα κριτήρια του υπ. Παιδείας

Σε ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς και οι βαθμίδες με τα κριτήρια που θα περιλαμβάνει.

Σε ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών καθώς και οι βαθμίδες με τα κριτήρια που θα περιλαμβάνει. Ειδικότερα, σύμφωνα με την απόφαση που φέρει την υπογραφή της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και της αρμόδιας υφυπουργού, Σοφίας Ζαχαράκη, ρυθμίζει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, το έργο των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα από τα αρμόδια όργανα αξιολόγησης και όσον αφορά στα αντικείμενα αξιολόγησης. Στην εν λόγω κλίμακα το έργο τους διαβαθμίζεται σε εξαιρετικό, πολύ καλό, ικανοποιητικό ή μη ικανοποιητικό.

Με τη χρήση περιγραφικής κλίμακας αξιολόγησης αξιοποιούνται επίθετα ή φράσεις για να περιγραφούν οι προδιαγραφές, ποιότητας και αποτελεσματικότητας, των διαδοχικών βαθμίδων επίδοσης, όσον αφορά στις παραμέτρους του επιτελούμενου παιδαγωγικού, διδακτικού ή υποστηρικτικού έργου. Οι προβλεπόμενες τέσσερις αλληλοδιάδοχες βαθμίδες δηλώνουν τον διαφορετικό βαθμό ύπαρξης των προδιαγραφών των υπό αξιολόγηση εκπαιδευτικών παραμέτρων.

Η βαθμίδα του μη ικανοποιητικού δηλώνει τη σχετική απουσία των επιθυμητών προδιαγραφών και οι επόμενες βαθμίδες δηλώνουν τη σταδιακή ανάπτυξή τους μέχρι και τον υψηλότερο βαθμό για τον μαθησιακό και τον αναπτυξιακό τομέα ανά συγκεκριμένη μαθητική ηλικία και, λαμβανομένου υπόψη κάθε φορά του υφιστάμενου κοινωνικού και εκπαιδευτικού πλαισίου, καταγράφεται η σταδιακή, ανοδική πορεία, με διαρκή προσπάθεια και κατάλληλη στήριξη, των αξιολογούμενων και η σταδιακή προαγωγή, βελτίωση και τελικά υλοποίηση ενός αξιόλογου, από την άποψη της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας, εκπαιδευτικού ή υποστηρικτικού έργου.

Πεδία και κριτήρια της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών

Τα πεδία, στα οποία εστιάζει η περιγραφική αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών, είναι:

Α. το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού

Β. η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη το υπουργείο Παιδείας έχει δώσει οδηγία και κωδικούς στους Διευθυντές Εκπαίδευσης ώστε να έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα ατομικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Μάλιστα οι νέοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, που τοποθετήθηκαν μέχρι στιγμής, έχουν παρακολουθήσει εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα και την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ακολουθήσει η έκδοση της σχετικής διοικητικής πράξης τοποθέτησης και η ανάληψη υπηρεσίας τους.