Η ομάδα ανάπτυξης του Instagram ανακοίνωσε επίσημα μια νέα λειτουργία με ονομασία Quiet Mode, η οποία έρχεται να δώσει στους χρήστες την δυνατότητα να θέσουν όρια στις «ενοχλήσεις» που δέχονται από φίλους και followers.
Στο «Quiet mode» διακόπτονται όλες οι ειδοποιήσεις και η κατάσταση δραστηριότητας του προφίλ αλλάζει σε «λειτουργία ηρεμίας». Εάν κάποιος στείλει απευθείας μήνυμα σε χρήστη που έχει επιλέξει το quiet mode, το Instagram θα στέλνει μια αυτόματη απάντηση, ενημερώνοντας τον αποστολέα πως η «κατάσταση ηρεμίας» είναι ενεργοποιημένη.
Παρότι η επιλογή θα είναι διαθέσιμη για όλους τους χρήστες, το Instagram φαίνεται να εστιάζει στους εφήβους. Το Instagram παρουσιάζει τη νέα δυνατότητα ως εργαλείο που βοηθάει στη μελέτη και προτρέπει τους εφήβους να ενεργοποιούν τη λειτουργία «όταν περνούν συγκεκριμένο χρόνο στο Instagram αργά το βράδυ».
Το Instagram έχει αρχίσει να προσφέρει περισσότερους τρόπους διαχείρισης και χρήσης, μετά από χρόνια ερευνών για τον χρόνο που περνούν οι χρήστες (και ιδιαίτερα οι έφηβοι) σε διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και για τις επιπτώσεις στην ψυχική τους υγεία.
«Αυτές οι ενημερώσεις είναι μέρος της προσπάθειάς μας να διασφαλίσουμε πως οι άνθρωποι έχουν την εμπειρία που ταιριάζει σε αυτούς, και πως ελέγχουν καλύτερα τον χρόνο που περνούν στο διαδίκτυο και τον τύπο περιεχομένου που βλέπουν» ανέφερε η εταιρεία στο blog της.
Στο πλαίσιο της ίδιας προσπάθειας, η πλατφόρμα εισάγει λειτουργίες που δίνουν στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο, σχετικά με το περιεχόμενο εμφανίζεται στη ροή. Για παράδειγμα, μπορούν πλέον να επιλέγουν την ετικέτα «Δεν ενδιαφέρομαι», ώστε να αποτρέπεται η εμφάνιση παρόμοιου περιεχομένου στο μέλλον. Το Instagram επιτρέπει να μπλοκάρετε λέξεις ή λίστες λέξεων, emojis ή hashtags ώστε να μην προτείνεται παρόμοιο περιεχόμενο στη ροή.
Το Instagram ενημερώνει και τα εργαλεία γονικού ελέγχου: όταν ένας έφηβος αλλάζει μια ρύθμιση, οι γονείς θα ενημερώνονται και θα μπορούν επίσης να βλέπουν τους λογαριασμούς που έχει μπλοκάρει το παιδί τους.
Σε μια σειρά ακροάσεων στο Κογκρέσο το 2021, είχαν τεθεί σκληρές ερωτήσεις σε στελέχη του Instagram, του Facebook, του TikTok και του Snapchat, σχετικά με τον κίνδυνο να εκτεθούν νεότεροι χρήστες σε επιβλαβές περιεχόμενο, να βλάψουν την ψυχική υγεία και την αντίληψη για το σώμα τους. Παράλληλα είχε εκφραστεί η ανησυχία για παραλήψεις στον γονικό έλεγχο.
Οι κολοσσοί των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είχαν δεσμευτεί να κάνουν αλλαγές, και το Instagram έκανε πολλές: δημιούργησε έναν εκπαιδευτικό κόμβο για τους γονείς με πηγές, συμβουλές και άρθρα από ειδικούς σχετικά με την ασφάλεια των χρηστών.
Παράλληλα, έθεσε σε λειτουργία ένα εργαλείο που επιτρέπει στους κηδεμόνες να βλέπουν πόσο χρόνο περνούν τα παιδιά τους στο Instagram και να θέτουν χρονικά όρια.
Μια άλλη λειτουργία του Instagram ενθάρρυνε τους χρήστες να κάνουν ένα διάλειμμα από την εφαρμογή, μετά από προκαθορισμένο διάστημα – «να πάρουν μια βαθιά ανάσα, να γράψουν κάτι, να ελέγξουν τη λίστα με τις δουλειές τους ή να ακούσουν ένα τραγούδι.»
Η εταιρεία ανακοίνωσε, επίσης, ότι υιοθετεί μια «αυστηρότερη προσέγγιση» στο περιεχόμενο που προτείνει στους εφήβους, και πως τους ωθεί προς διαφορετικά θέματα, όπως αρχιτεκτονική και ταξιδιωτικοί προορισμοί, όταν ασχολούνται για πολλή ώρα με ένα μόνο είδος περιεχομένου.