Κόσμος

Hürriyet: Πρώην αρχηγός αεροπορίας Τουρκίας δήλωσε ότι δεν είναι τόσο μεγάλο πλεονέκτημα τα F-35

«Πρέπει επειγόντως ναι πραγματοποιήσουμε τον εκσυγχρονισμό τους σε F-16 Viper με δικές μας εθνικές δυνατότητες»

“Όσα δεν φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια”, λέει η γνωστή παροιμία και με βάση αυτή τη νοοτροπία, ο πρώην αρχηγός της τουρκικής αεροπορίας, πτέραρχος Αμπιντίν Ουνάλ επιχειρεί να σχολιάσει, σε συνέντευξή του την επικείμενη αλλαγή στις ισορροπίες μεταξύ των δυνάμεων των Πολεμικών Αεροποριών Ελλάδας και Τουρκίας μετά από την απόκτηση των F-35.

Σε σχόλιά του στην εφημερίδα Hürriyet, o Ουνάλ δήλωσε ότι: “Εάν αποτύχει το σχέδιό μας για την αγορά 40 νέων αεροσκαφών F-16 με δυνατότητα Viper και τον εκσυγχρονισμό των 80 αεροσκαφών μας F-16 πού βρίσκονται στο απόθεμά μας και η Ελλάδα πραγματοποιήσει τα τρία σχέδια δηλαδή να ολοκληρώσει τον εκσυγχρονισμό των F-16, να αγοράσει τα Rafale και να αγοράσει και τα F-35, τότε στην περίπτωση αυτή όταν φτάσουμε στο 2025-2026 η ελληνική πλευρά σε μαχητικά αεροσκάφη θα έχει το πάνω χέρι, το πλεονέκτημα σε μαχητικά αεροσκάφη. Για αυτό έχει μεγάλη σημασία να προμηθευτούμε τα 40 F-16 Viper και να εκσυγχρονίσουμε τα 80 F-16. Σε περίπτωση που το πραγματοποιήσουμε αυτό, θα διασφαλιστεί η ισορροπία δυνατοτήτων ανάμεσα στα πολεμικά αεροσκάφη των δύο χωρών. Οι δυνατότητες των Rafale εξισορροπούνται από αυτές των F-16 Viper. Διότι αμφότερα διαθέτουν χαρακτηριστικά αεροσκαφών 4ης – 5ης γενιάς. Εδώ το πρόβλημα εμφανίζεται ενώπιον μας με τα αεροσκάφη πέμπτης γενιάς που είναι τα F-35. H απόκτηση αεροσκάφους πέμπτης γενιάς από την ελληνική πολεμική αεροπορία θα αποτελεί πλεονέκτημα για την Ελλάδα”.

Βέβαια συνεχίζοντας ο Ουνάλ επιχειρεί να υποβαθμίσει κατά τι το πλεονέκτημα που προσφέρουν τα F-35: “Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των F-35 είναι η χαμηλή του ορατότητα. Δεν είναι ότι διαθέτει πολύ ανώτερα όπλα ή ότι προσφέρει δυνατότητα πραγματοποίησης μεγαλύτερης κλίμακας επιχειρήσεων. Το θέμα είναι το εξής: Λόγω της χαμηλής ορατότητας μέχρι να τον δω εγώ, αυτός με έχει δει. Και αυτό του διασφαλίζει ένα πλεονέκτημα στο περιβάλλον των εναέριων επιχειρήσεων. Πέραν αυτής του της δυνατότητας δεν είναι σωστό να λέμε πως θα αποτελεί ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα”, σχολιάζει ο Ουνάλ.

Εν συνεχεία προχωρά διατυπώνοντας μία από τις απαιτήσεις που εκφράζει διαρκώς το τουρκικό καθεστώς και αφορά στην, όπως την αντιλαμβάνεται η τουρκική κυβέρνησης, ισορροπία που επιδεικνύουν οι ΗΠΑ μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ: “Η συνέχιση μιας πολιτικής των ΗΠΑ να διατηρήσουν την ισορροπία μεταξύ των συμμάχων τους στο ΝΑΤΟ Τουρκίας και Ελλάδας, πρωτίστως θα ωφελήσει τη συμμαχία. Στο πλαίσιο αυτό Οι ΗΠΑ που ανοίγουν το δρόμο για τα F-35 στην Ελλάδα Θα πρέπει επίσης να ανοίξουν το δρόμο για την επιστροφή της Τουρκίας στο σχέδιο αυτό. Η λογική και ισορροπία αυτό επιβάλλουν. Πιστεύω πως η Τουρκία πρέπει ασταμάτητα να επιμένει να επιστρέψει στο πρόγραμμα F-35”.

Μετά τις αναφορές που έχουν προκύψει τον τελευταίο καιρό, για το γεγονός πως το εγχώριο τουρκικό αεροσκάφος που ετοιμάζεται (και θα ετοιμάζεται για καιρό) από την Τουρκία, προέρχεται από… διάλυση και ανακύκλωση υφιστάμενων F-16, με τη μόνη διαφορά από αυτά να είναι πως είναι δικινητήριο ο Ουνάλ δήλωσε: “Αν δεν έρθουν αυτά, δηλαδή αν δεν πραγματοποιήσουμε τον εκσυγχρονισμό των F-16 τότε η ανωτερότητα στο πλαίσιο των πολεμικών αεροσκαφών, περνά στην απέναντι πλευρά. Φυσικά και τότε η Τουρκία έχει πράγματα που μπορεί να κάνει απέναντι σε αυτό. Όπως ανέφερα πριν, πρέπει επειγόντως ναι πραγματοποιήσουμε τον εκσυγχρονισμό τους σε F-16 Viper με δικές μας εθνικές δυνατότητες. Επίσης πρέπει με επιμονή να πραγματοποιήσουμε τα σχέδια για το Εθνικό Πολεμικό Αεροσκάφος, όπως και τα σχέδια για τα ένοπλα μη επανδρωμένα αεροσκάφη και τα αντιαεροπορικά συστήματα. Επίσης για να μην επιτρέψουμε να υπάρξει μια διαφορά δύναμης, να εξεταστεί η προμήθεια πολεμικών αεροσκαφών με προδιαγραφές ΝΑΤΟ από τρίτες χώρες”.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο