Τεχνολογία

Κοινός φορτιστής: Σε 24 μήνες έρχεται το Lightning της Apple

Περιθώριο μέχρι τις 28 Δεκεμβρίου 2024 για τις εταιρείες κινητών –κυρίως την Apple- να συμμορφωθούν

Σε ακριβώς 24 μήνες από σήμερα οι εταιρείες κινητών τηλεφώνων και ιδιαίτερα η Apple θα είναι υποχρεωμένες να πωλούν τα smartphones τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση με ενιαίους φορτιστές τύπου USB-C. Η μετάβαση αυτή όμως αναμένεται να αρχίσει νωρίτερα.

Από χθες 27 Δεκεμβρίου 2022 ξεκίνησε η ισχύς του νέου ευρωπαϊκού Νόμου, ενώ οι χώρες της ΕΕ έχουν περιθώριο μέχρι τις 28 Δεκεμβρίου 2023 για να περάσουν σχετική εθνική νομοθεσία. Από τις 28 Δεκεμβρίου 2024 και όλες οι συσκευές, από κινητά τηλέφωνα μέχρι ταμπλέτες, φωτογραφικές μηχανές, ποντίκια, ακουστικά κ.α., με εξαίρεση τους φορητούς υπολογιστές, θα πρέπει να φέρουν ενιαία θύρα φορτιστή τύπου USB-C. Η προθεσμία για τους φορητούς υπολογιστές λήγει στις 28 Απριλίου του 2028.

Η Κομισιόν θα μπορεί να προσθέτει κι άλλους τύπους συσκευών στη λίστα αυτή από το 2025 και κάθε πέντε χρόνια μετά τη χρονιά αυτή και προβάλλει ως βασικό λόγο την προστασία του περιβάλλοντος -καθώς με το μέτρο προσδοκά ότι θα μειωθούν τα απορρίμματα καθώς οι καταναλωτές δεν θα χρειάζεται να αγοράζουν ή να χρησιμοποιούν πολλούς διαφορετικούς φορτιστές.

Πλέον η Apple θα εγκαταλείψει την υποδοχή Lightning στα iPhone της τουλάχιστον για την ΕΕ, επιβεβαίωσε η εταιρεία όπως ανέφερε ο Γκάρντιαν. Τα βύσματα USB-C είναι ήδη στάνταρ σε άλλα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, όπως ηλεκτρονικά προγράμματα ανάγνωσης, κονσόλες παιχνιδιών, φορητούς υπολογιστές και στη συντριπτική πλειοψηφία των νέων τηλεφώνων με λειτουργικό Android. Το iPhone 15 που θα κυκλοφορήσει από το φθινόπωρο ίσως να είναι τώρα η πρώτη ευκαιρία για τους χρήστες της Apple να περάσουν σε φορτιστές τύπου USB-C.

Από την ευρωπαϊκή αυτή ρύθμιση επηρεάζονται ιδιαίτερα οι συσκευές της Apple, που σήμερα χρησιμοποιούν καλώδιο τύπου Lightning για τη φόρτισή τους. Για αυτό το λόγο η αμερικανική εταιρεία αντιστάθηκε σθεναρά στους νέους κανόνες. Σε μελέτη που επικαλείται το Politico η οποία ανατέθηκε και πληρώθηκε από την ίδια την Apple, αναφέρεται ότι τα περιβαλλοντικά κέρδη από τον ενιαίο φορτιστή θα έφταναν μόνο τα 13 εκατομμύρια ευρώ, αλλά θα επιβαρύνουν την καινοτομία στον τεχνολογικό κλάδο με 1,5 δισ ευρώ.