Ελλάδα

Το 87% των Ελλήνων καταναλωτών πραγματοποιούν τις αγορές τους από διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα

H ασφάλεια των συναλλαγών αποτελεί σήμερα την κατεξοχήν πρόκληση

Σχεδόν τα τρία τέταρτα (74%) των Ευρωπαίων και το 87% των Ελλήνων καταναλωτών πραγματοποιούν τις αγορές τους από διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα με τίτλο PayPal eCommerce Index 20221. Μερίδα καταναλωτών, ωστόσο, εξακολουθεί να διστάζει να αγοράσει προϊόντα από ξένη χώρα, εκφράζοντας ανησυχίες για ζητήματα ασφάλειας. Παράλληλα, το 87% των εγχώριων καταναλωτών προβαίνει σήμερα σε αγορές από επιχειρήσεις που εδρεύουν εκτός Ελλάδας. Οι Έλληνες είναι θετικά διακείμενοι προς το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο και αυτό τους έκανε να ξεχωρίσουν πρόσφατα από τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά έθνη. Υπερισχύουν τόσο των Ιρλανδών, το 83% των οποίων κάνει διαδικτυακές αγορές από το εξωτερικό, όσο και των Ισραηλινών (79%)

Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές αγορές, οι Έλληνες εκτιμούν κυρίως τις καλύτερες τιμές (56%), καθώς και την πρόσβαση σε μία πλουσιότερη γκάμα διαθέσιμων ειδών της προτίμησής τους (42%). Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του ψηφιακού κόσμου: οι e-shoppers έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν νέα ενδιαφέροντα προϊόντα, τα οποία δεν γνώριζαν καν ότι υπήρχαν, όπως ισχυρίζεται το 35% εξ αυτών.

Οι εγχώριες επιχειρήσεις λιανικής πώλησης εμπνέονται σε μεγάλο βαθμό από την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρονικών αγορών στο εξωτερικό. Περίπου οι 5 στις 6 πωλούν τα προϊόντα τους διασυνοριακά και, σύμφωνα με τις ενδείξεις, είναι πολύ πιθανό να αποκομίσουν σημαντικά κέρδη από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Σύμφωνα με την έρευνα της PayPal, το 2022, ήδη το 28% του συνολικού τζίρου τους προέρχεται από online παραγγελίες από χώρες του εξωτερικού.

Ο καταναλωτής επιθυμεί ασφάλεια στις αγορές του – οι έμποροι οφείλουν να την παρέχουν με κάθε δυνατό τρόπο

Σε κάθε περίπτωση, εξακολουθούν να υφίστανται εμπόδια που παρεμποδίζουν ή καθυστερούν την ανάπτυξη αυτού του γεμάτου προοπτικές και πολλά υποσχόμενου μεριδίου της αγοράς. Ένα από τα βασικά εμπόδια για την επιτυχία του ηλεκτρονικού εμπορίου στις ημέρες μας το οποίο χρήζει κατάλληλης αντιμετώπισης, είναι ο καθοριστικός παράγοντας της ασφάλειας, ο οποίος αφορά την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς ορισμένα marketplaces του εξωτερικού.

«Με τον βαθμό ασφάλειας των διαδικτυακών αγορών να τους προβληματίζει, ειδικά όταν πρόκειται για μη ευρέως γνωστούς ιστότοπους, οι εν λόγω αγοραστές θα πρέπει ιδανικά να βεβαιωθούν ότι το e-shop είναι αξιόπιστο και ότι τα χρήματα της παραγγελίας τους θα φθάσουν όντως στα χέρια του εμπόρου, χωρίς προβλήματα. Για τον λόγο αυτόν, η πραγματική αξία κατά τη διαδικασία διεκπεραίωσης της κάθε αγοράς επίκειται συχνά στον ίδιο τον οικείο τρόπο πληρωμής που εγγυάται ένας διεθνής προμηθευτής – συνεργάτης του καταστήματος. Η πιο πρόσφατη έρευνα που διεξήγαμε, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι τουλάχιστον το 41% των Ευρωπαίων αισθάνεται σήμερα πιο ασφαλές κάθε φορά που ψωνίζει από διεθνή καταστήματα, όπου διατίθεται η μέθοδος πληρωμής μέσω PayPal. Την πεποίθηση αυτή μοιράζονται περισσότεροι από τους μισούς, το 57% των Ελλήνων, το 51% των Ιρλανδών και το 43% των Ισπανών. Παρόλο που η είσοδος στην παγκόσμια αγορά είναι μία αρκετά δύσκολη και απαιτητική διαδικασία, οι σωστές και κατάλληλες συνεργασίες μπορούν κάλλιστα να τη διευκολύνουν και να προσφέρουν στους εμπόρους ένα σπουδαίο πλεονέκτημα, από το ξεκίνημα», δηλώνει ο Efi Dahan, Γενικός Διευθυντής της PayPal για την Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη και το Ισραήλ.

Πράγματι, είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι περισσότεροι από τους μισούς (57%) Έλληνες καταναλωτές αισθάνονται πιο ασφαλείς να πραγματοποιούν τις αγορές τους σε διεθνή καταστήματα που περιλαμβάνουν ευκρινώς, μεταξύ άλλων, τον τρόπο πληρωμής μέσω PayPal.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο