Nέα της αγοράς

Wolt Market: Η ναυαρχίδα των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ

Ο ρυθμός ανάπτυξης της Wolt Market φέτος είναι υψηλός, διψήφιος σε ποσοστό, στο δεύτερο εξάμηνο του έτους σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο

Στοιχεία αγοράς που σχετίζονται με τις πωλήσεις προϊόντων της θα μοιραστεί όταν και εφόσον κάποιος από τους ανταγωνιστές της, όπως η efood Market ή και η Box αποφασίσουν να το κάνουν, ανέφερε ο Θανάσης Μπιλάλης, γενικός διευθυντής για την Wolt Market σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και ο Γιώργος Λαμπίρης. Πρόκειται επί της ουσίας για μία αχαρτογράφητη αγορά από την πλευρά των πλατφορμών, που δεν παρέχουν στοιχεία πωλήσεων. Αυτήν τη στιγμή μάλιστα δεν υφίσταται προοπτική παροχής στατιστικών στοιχείων από καμία εκ των πλατφορμών, με τις μητρικές εταιρείες και τους ομίλους του εξωτερικού, όπως η Delivery Hero (efood) αλλά και η DoorDash (Wolt), να εμφανίζονται ιδιαίτερα φειδωλές ως προς την εξυπηρέτηση των εταιρειών μετρήσεων με στατιστικά στοιχεία, στην Convert Group, η οποία μετράει τις πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ.

Στον αντίποδα όμως οι αλυσίδες φυσικών καταστημάτων, όπως οι Σκλαβενίτης, AB Bασιλόπουλος, My market, Μασούτης, παρέχουν στοιχεία, για να εξάγονται ασφαλή συμπεράσματα ως προς την αγορά των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, ο συνολικός τζίρος της οποίας αγγίζει στην Ελλάδα περίπου τα 300 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένων και των food aggregators (πλατφόρμες), όπως εκτιμούν πηγές της αγοράς με γνώση του θέματος.

Συνολικά, πάντως, η efood δέχεται πάνω από 100.000 παραγγελίες με περίπου 10 ευρώ μέση παραγγελία με βάση τις ίδιες εκτιμήσεις, ενώ μπορεί να τζιράρει πάνω από 1 εκατ. ευρώ ημερησίως. Ένα ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ μεγάλης αλυσίδας κάνει τζίρο πάνω 70 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ενώ μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Εκτιμάται μάλιστα ότι στον τομέα των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, η efood είναι τρίτος παίκτης πίσω από τον Σκλαβενίτη και την ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ η Wolt βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης το τελευταίο διάστημα, έχοντας ακολουθήσει χρονικά την efood από πλευράς δραστηριοποίησης στην ελληνική αγορά.

Ο ρυθμός ανάπτυξης της Wolt Market φέτος είναι υψηλός, διψήφιος σε ποσοστό, στο δεύτερο εξάμηνο του έτους σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο, όπως σημείωσε ο κύριος Μπιλάλης. Αυτήν τη στιγμή έχει πάνω από 130 μισθωτούς στην επιχείρηση και ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 26 έτη, ενώ ο μισθός κινείται πάνω από τον βασικό. Ο ίδιος ωστόσο δεσμεύτηκε να μην απαντήσει σε ερώτημα σχετικά με τις οικονομικές επιδόσεις της Wolt Market στην Ελλάδα.

Το πρώτο κατάστημα της Wolt – Έως σήμερα 10 σημεία τροφοδοσίας (dark stores)

Σε ό,τι αφορά τη Wolt ειδικότερα, το πρώτο κατάστημα τύπου dark store, χωρίς δυνατότητα φυσικών αγορών αλλά μόνο για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, άνοιξε τον Μάρτιο του 2021 στον Νέο Κόσμο και αποτελεί τη ναυαρχίδα της έως και σήμερα. Από τότε έως και τον Οκτώβριο του 2021 άνοιξε ένα κατάστημα στο Μαρούσι και στη συνέχεια υπήρξε ταχύτερη ανάπτυξη με 7 καταστήματα στην Αττική, 2 στη Θεσσαλονίκη και 1 στην Πάτρα.

Ο στόχος σε επίπεδο ανάπτυξης δικτύου είναι να προσθέσει και άλλα dark stores για τη διανομή των προϊόντων της εντός του 2023. Πόλεις ενδιαφέροντος είναι η Λάρισα, τα Χανιά, ο Βόλος, το Αγρίνιο.

Σε ό,τι αφορά το κωδικολόγιο, ξεκίνησε με περίπου 1.800 κωδικούς και αυτήν τη στιγμή έχει πάνω από 4.000 ενεργούς κωδικούς και συνεργασία με περισσότερους από 100 προμηθευτές, ενώ σύντομα το κωδικολόγιό της θα ανέλθει στους 5.000 κωδικούς. Διατηρεί παρουσία σε όλες τις βασικές κατηγορίες προϊόντων καθώς και σε ορισμένες κατηγορίες που διαθέτει προϊόντα με επιμέρους λανσαρίσματα από συγκεκριμένους προμηθευτές κάποιες φορές κατ’ αποκλειστικότητα. Συνεργάζεται επί παραδείγματι με την κάβα Cellier, οι sommelier της οποίας διάλεξαν περίπου 230 κωδικούς κρασιού που καλύπτουν γεωγραφικά το σύνολο της Ελλάδας και όλες τις οινικές ζώνες της χώρας καθώς και μερικές διεθνείς ετικέτες. Η Cellier επί της ουσίας έδρασε συμβουλευτικά.

Μεταξύ των συνεργασιών που έχει συνάψει είναι με τον Βενέτη για προϊόντα όπως ψωμί, γαλακτοκομικά και λοιπά προϊόντα καθώς και με την Intersport, μέσω της οποίας διαθέτει αθλητικά αξεσουάρ. Πρόσφατη συνεργασία αποτελεί και αυτή με τη Lego, της οποίας διαθέτει τα προϊόντα.

Συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς

Βασικό στοιχείο στο κομμάτι της γκάμας είναι η ανάπτυξη συνεργασιών με τοπικούς παραγωγούς. Έτσι, το κωδικολόγιο σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα διαφέρει στα σημεία. Τέτοια παραδείγματα είναι η Aroma Farms με βιολογικά βότανα από την Αρχαία Ολυμπία, καθώς και οι μικροζυθοποιίες, Sknipa και Blame the Sun. H λογική είναι αυτή της παράλληλης ανάπτυξης με τους συγκεκριμένους παραγωγούς και εφόσον έχουν τη δυνατότητα θα μπορούσαν να τροφοδοτούν και πλήρως τις ανάγκες της Wolt Market μελλοντικά.

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται μέσω της Wolt Market είναι τα φρέσκα προϊόντα, όπως φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, κρεατικά, αναψυκτικά, αλκοολούχα ποτά και τα είδη σνακ. Επίσης, υφίσταται τάση ανάπτυξης σε βιολογικά, vegan αλλά και στα viral προϊόντα που προβάλλονται μέσω των social media και παρουσιάζουν ευρεία αναγνωρισιμότητα και αποδοχή. Σημειώνεται ότι αυτήν τη στιγμή η Wolt Market εξετάζει το ενδεχόμενο προσθήκης σειράς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Προϋπόθεση είναι να πρόκειται για ποιοτικά προϊόντα σε καλή τιμή.

Η προτίμηση της Wolt Market θα είναι να εντάξει τοπικά προϊόντα στη συγκεκριμένη γκάμα, εφόσον την αναπτύξει κατά το προσεχές διάστημα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο