“Ανοίγουν” νέες κλίνες για LNG carriers στα κινεζικά ναυπηγεία, με τις παραγγελίες να ανεβαίνουν συνεχώς
Η «κατοχύρωση» του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ως το ενδιάμεσο καύσιμο για την πράσινη μετάβαση του πλανήτη, η κατακόρυφη αύξηση της ναυλαγοράς στον κλάδο, μετά την εισβολή στην Ουκρανία και τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία, αλλά και η απουσία ελεύθερων κλινών στα κορεατικά ναυπηγεία, που ειδικεύονται σε αυτές τις κατασκευές, έχουν οδηγήσει πολλούς πλοιοκτήτες στη «λύση» της Κίνας.
Σε μια χώρα όπου μέσα στον χρόνο έχουν ανοίξει τουλάχιστον τρία ναυπηγεία που κατασκευάζουν LNG carriers. Η χώρα που κινεί την παγκόσμια οικονομία τα τελευταία χρόνια έχει φέτος 19 παραγγελίες από ξένους πλοιοκτήτες για LNG carriers, που ενδέχεται να αυξηθούν πριν τελειώσει ο χρόνος, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters.
Τα κινεζικά ναυπηγεία κέρδισαν φέτος συνολικά 45 παραγγελίες δεξαμενόπλοιων LNG αξίας περίπου 9,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, περίπου πέντε φορές περισσότερες από τις αξίες παραγγελιών του 2021, σύμφωνα με την Clarksons Research.
Μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν αυξήσει το βιβλίο παραγγελιών LNG σε 66 από 21, δίνοντάς τους το 21% των παγκόσμιων παραγγελιών.
Τα προηγούμενα έτη, τα κινεζικά ναυπηγεία κατασκεύασαν μόλις το 9% του υπάρχοντος παγκόσμιου στόλου LNG, σύμφωνα με την Clarksons.
Οι εξελίξεις
Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η Κίνα στον τομέα ναυπήγησης δεξαμενόπλοιων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς ντόπιοι και ξένοι πλοιοκτήτες στρέφονται στα ναυπηγεία της για τα εξειδικευμένα αυτά πλοία, επειδή τα μεγάλα ναυπηγεία στη Νότια Κορέα δεν διαθέτουν ελεύθερες κλίνες.
Τρία κινεζικά ναυπηγεία -μόνο ένα απ’ αυτά έχει εμπειρία στην κατασκευή μεγάλων δεξαμενόπλοιων LNG- κέρδισαν σχεδόν το 30% των παραγγελιών του τρέχοντος έτους για 163 νέα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, διεκδικώντας μερίδιο σε έναν τομέα όπου η Νότια Κορέα συνήθως καταλαμβάνει τη μερίδα του λέοντος.
Οι παραγγελίες LNG carriers για τα κινεζικά ναυπηγεία τριπλασιάστηκαν, καθώς οι έμποροι φυσικού αερίου της Κίνας και οι φορείς εκμετάλλευσης πλοίων μπαίνουν δυνατά στην αγορά μετά την εκτίναξη των ναύλων, λόγω της ανατροπής των ροών του παγκόσμιου ενεργειακού εφοδιασμού λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία και των κυρώσεων που προκάλεσε.
Με τις μονάδες της Νότιας Κορέας να κατακλύζονται από παραγγελίες για την εξυπηρέτηση της τεράστιας επέκτασης του νέου project του Κατάρ, τα κινεζικά ναυπηγεία προσέλκυσαν επίσης περισσότερες ξένες συμφωνίες, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων παραγγελιών στο εξωτερικό για ορισμένους ναυπηγούς που μόλις πρόσφατα πιστοποιήθηκαν να κατασκευάζουν πλοία μεταφοράς LNG.
Τα κινεζικά ναυπηγεία
Η μονάδα Hudong-Zhonghua Shipbuilding με έδρα τη Σαγκάη είναι το μόνο κινεζικό ναυπηγείο με εμπειρία στην κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG, παραδίδοντας δεκάδες ανάλογα πλοία από το 2008 και μετά. Φέτος, πήρε το 75% των νέων παραγγελιών της Κίνας.
Η Hudong-Zhonghua μοιράστηκε 26 παραγγελίες από τοπικούς ιδιοκτήτες -έναντι εννέα τα τελευταία δύο χρόνια- με άλλες μονάδες όπως η China State Shipbuilding Corporation, η Dalian Shipbuilding Industry και η Jiangnan Shipyard.
Δύο άλλα ναυπηγεία -η China Merchants Heavy Industry (CMHI) και η Yangzijiang Shipbuilding (YAZG.SI)- πιστοποιήθηκαν για την κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG φέτος και έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον από κινεζικές και ξένες ναυτιλιακές.
Τα δεξαμενόπλοια LNG, όπως και τα containerships, είναι από τα πιο δύσκολα στην κατασκευή πλοία και χρειάζονται έως και 30 μήνες.
Επίσης τα ναυπηγεία Jiangnan κατασκευάζουν το πρώτο τους LNG 80.000 κυβικών μέτρων για λογαριασμό της JOVO Energy με έδρα το Γκουανγκντόνγκ και κέρδισαν μια παραγγελία τον Μάρτιο από την Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου του Άμπου Ντάμπι (ADNOC) για δύο πλοία μεταφοράς LNG 175.000 κυβικών μέτρων.
Η ζήτηση της Κίνας για δεξαμενόπλοια LNG ωθείται από την ανάγκη αποστολής 20 εκατομμυρίων τόνων φυσικού αερίου ετησίως από τις Ηνωμένες Πολιτείες, που αναμένεται να αυξήσει τον παγκόσμιο στόλο LNG κατά 33% τα επόμενα πέντε χρόνια, δήλωσε ο Robert Songer, αναλυτής στο συμβουλών εμπορευμάτων ICIS.
Η Κίνα χρειάζεται περίπου 80 πλοία για τη μεταφορά LNG των ΗΠΑ, δήλωσε ο Li της SIA Energy.
πηγή: Reuters/Ναυτεμπορική