Η παγκόσμια παραγωγή smartphone για το γ’ τρίμηνο του 2022 κινήθηκε στις 289 εκατομμύρια συσκευές, εμφανίζοντας πτώση της τάξης του 0,9% από τρίμηνο-σε-τρίμηνο και πτώση 11% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων TrendForce, η παγκόσμια αγορά έξυπνων κινητών τηλεφώνων αντιμετωπίζει μία κατάσταση εξαιρετικά χαμηλής ζήτησης. Είναι ενδεικτικό ότι η εταιρεία εκτιμά πως το κύριο μέρος της παραγωγής κατευθύνθηκε στην κάλυψη του αποθέματος των καναλιών διανομής, ενώ συγχρόνως «χαμήλωσαν» οι στόχοι παραγωγής των κατασκευαστών λόγω των προβλημάτων στην παγκόσμια οικονομία.
Ωστόσο, υπάρχει και νότα αισιοδοξίας στην ανάλυση της TrendForce, καθώς η εταιρεία αναλύσεων εκτιμά ότι κατά το δ’ τρίμηνο θα παραχθούν 316 εκατομμύρια smartphone, δηλαδή φαίνεται ότι θα υπάρξει μία ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 9,3%, ενδεχομένως σε μία ένδειξη ότι η αγορά τείνει σταδιακά προς μία σταθεροποίηση.
Ποιος «κερδίζει» το γ’ τρίμηνο
Σε ότι αφορά τις επιδόσεις των κατασκευαστών, η κορεατική Samsung είχε παραγωγή 64,2 εκατομμυρίων συσκευών εμφανίζοντας τριμηνιαία ανάπτυξη μόλις της τάξης του 3,9% κατά το γ’ τρίμηνο. Πρόκειται για το αποτέλεσμα της απόφασης της εταιρείας να επιβραδύνει την παραγωγή της και να διατηρήσει μία συντηρητική πρόβλεψη για την μελλοντική κατάσταση της αγοράς.
Αντίστοιχα, η Samsung εμφανίζεται ως κορυφαίος παραγωγός στα foldable (αναδιπλούμενα) smartphone, ένας κλάδος στον οποίο η κορεατική εταιρεία κατέχει μερίδιο αγοράς της τάξης του 90%. Τα αναδιπλούμενα αντιπροσωπεύουν αυτή τη στιγμή το 1,1% της συνολικής παραγωγής ενώ η πρόβλεψη για το 2023 είναι ότι θα ανέβουν στο 1,5% της παραγωγής, με την Samsung να κατέχει μερίδιο της τάξης του 80%.
Ο δεύτερος… αλλά με υψηλές επιδόσεις
Από την άλλη πλευρά, η Apple έχει σύμφωνα με την TrendForce παραγωγή το γ’ τρίμηνο του 2022 που έφτασε τις 50,8 εκατομμύρια συσκευές iPhone, εμφανίζοντας μία σταθερή τάση ανάπτυξης. Η αμερικανική εταιρεία φαίνεται να ωφελείται από την μετατόπιση της ζήτησης από brands όπως η Huawei προς την ίδια, όπως επίσης και από την εφαρμοζόμενη τιμολογιακή πολιτική των νέων μοντέλων iPhone.
Επιπρόσθετα, η Apple συνηθίζει να «ανεβάζει» την παραγωγή της κατά το γ’ τρίμηνο ενόψει του δ’ τριμήνου το οποίο παραδοσιακά είναι το πλέον κερδοφόρο για την εταιρεία. Μάλιστα, μετά το λανσάρισμα της νέας σειράς iPhone 14 υπήρξε και μία ανακατανομή της παραγωγής, κατά την οποία πλέον δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στα μοντέλα Pro (που είναι και ακριβότερα). Παρόλα αυτά φαίνεται ότι τα γεγονότα στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Foxconn στην Κίνα θα επηρεάσουν τελικά την συνολική παραγωγή όπως θα φανεί κατά το δ’ τρίμηνο.