Πρόβλημα με τους ψεύτικους λογαριασμούς αντιμετωπίζει το LinkedIn, καθώς παρατηρείται αύξηση του αριθμού ψεύτικων προφίλ και bots που επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν τους χρήστες.
Μεταξύ 1ης Ιανουαρίου και 30ης Ιουνίου, περισσότεροι από 21 εκατ. ψεύτικοι λογαριασμοί εντοπίστηκαν και αφαιρέθηκαν, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας.
Όποιος αναζητεί θέσεις εργασίας, να βρει επιχειρηματικούς εταίρους ή άλλες επαγγελματικές ευκαιρίες, πιθανώς γνωρίζει ότι ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης είχε προβλήματα με ψεύτικα προφίλ. Αν και δεν διαφέρει από άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Twitter και το Facebook, το LinkedIn παρουσιάζει ένα διαφορετικό σύνολο προβλημάτων για τους χρήστες που επιδιώκουν να το χρησιμοποιήσουν για επαγγελματικούς σκοπούς.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ενώ το 95,3% αυτών των ψεύτικων λογαριασμών «πιάστηκαν» κατά την εγγραφή τους από αυτοματοποιημένα συστήματα, υπήρξε σχεδόν 28% αύξηση των ψεύτικων λογαριασμών σε σύγκριση με το προηγούμενο εξάμηνο. Το LinkedIn αναφέρει ότι έχει σήμερα περισσότερα από 875 εκατομμύρια μέλη στην πλατφόρμα του.
Οι δημιουργοί ψεύτικων προφίλ στο LinkedIn προσπαθούν μερικές φορές να προωθήσουν περιεχόμενο που παραπέμπει σε κακόβουλους ιστότοπους, δήλωσε ο Mike Clifton, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και επικεφαλής πληροφοριών και ψηφιακού στελέχους της Alorica, μιας παγκόσμιας εταιρείας εξωτερικής ανάθεσης υπηρεσιών εξυπηρέτησης πελατών.
Η πρόκληση για τους χρήστες του LinkedIn είναι ότι τα προφίλ στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι εύκολο να δημιουργηθούν και συνήθως δεν επαληθεύονται με κανέναν τρόπο. Το LinkedIn έχει ζητήσει από τους χρήστες που συναντούν οποιοδήποτε περιεχόμενο στην πλατφόρμα που μοιάζει να είναι ψεύτικο να το αναφέρουν στην εταιρεία. Οι χρήστες θα πρέπει συγκεκριμένα να προσέχουν προφίλ με μη φυσιολογικές εικόνες ή ελλιπές ιστορικό εργασίας, καθώς και άλλες ενδείξεις, όπως ασυνέπειες στην εικόνα του προφίλ και στην εκπαίδευση.
«Αναζητάτε πάντα επιβεβαίωση από άλλες πηγές, αν εξετάζετε έναν λογαριασμό, και παίρνετε αποφάσεις με βάση αυτό που βλέπετε», δήλωσε ο Khan, αντιπρόεδρος και αναλυτής στην εταιρεία ερευνών Gartner. «Το μεγαλύτερο ζήτημα εδώ είναι για τις ίδιες τις πλατφόρμες. Πρέπει να διασφαλίσουν ότι διαθέτουν τα κατάλληλα μέτρα για τον εντοπισμό και την αποτροπή της αυτοματοποιημένης δημιουργίας λογαριασμών, ιδίως σε μεγάλη κλίμακα».