Ελλάδα

Σήφης Μιγάδης: Ο ήρωας πιλότος που έσωσε ανθρώπους με χαλασμένο κινητήρα πάνω από την Αθήνα

Στις 9 Αυγούστου του 1978 ένα Μπόινγκ της Ολυμπιακής θα πετούσε για Νέα Υόρκη από την Αθήνα.

Λίγο έλειψε για να πέσει ένα τζάμπο της Ολυμπιακής στην Αθήνα και πιο συγκεκριμένα στο κέντρο της. Αυτό έγινε λίγο μετά την απογείωση του αεροσκάφους. Ωστόσο, ο Σήφης Μιγάδης μπόρεσε να κρατήσει το αεροπλάνο στον αέρα.

Η διαχείριση του πιλότου διδάσκεται ακόμη από τη Μπόινγκ, η οποία έχει χαρακτηρίσει το αεροσκάφος εκείνης της πτήσης ως πεσμένο. Κι αυτό, παρά το γεγονός πως ο Έλληνας πιλότος κατάφερε να το προσγειώσει.

Η πτήση 411

Στις 9 Αυγούστου του 1978 ένα Μπόινγκ της Ολυμπιακής θα πετούσε για Νέα Υόρκη από την Αθήνα. Οι επιβάτες ήταν τετρακόσιοι τον αριθμό. Μαζί τους πετούσαν και δεκαοκτώ ακόμη μέλη πληρώματος, καθώς και ο κυβερνήτης, Σήφης Μιγάδης. Η εμπειρία του Έλληνα πιλότο όδευε προς τις τέσσερις δεκαετίες. Όσον αφορά το συγκυβερνήτη εκείνης της πτήσης, αυτός ήταν ο στενός φίλος και συνεργάτης του Σήφη Μιφάδη, Κ. Φικάρδος.

Η απογείωση και η καταστροφή του κινητήρα

Στις 14.00 το αεροπλάνο ετοιμάστηκε μαζί με 160 τόνους καύσιμα για την απογείωση. Ωστόσο, δεν κατάφερε να πάρει ύψος και δεν είχε την κατάλληλη ταχύτητα για να απογειωθεί. Ο λόγος ήταν ο δεξιός κινητήρας, ο οποίος καταστράφηκε. Ο Μιγάδης έδωσε εντολή στον Φικάρδο να μαζέψει τις ρόδες. Με ελάχιστο ύψος πέρασε το λόφο Πανί στον Άλιμο.Το Μπόινγκ πετούσε στα 209 μέτρα και στο αεροδρόμιο σήμανε συναγερμός. Το αεροπλάνο πέρασε με δυσκολία από τις Καλλιθέα, Νέα Σμύρνη και Συγγρού. Η ταχύτητα ήταν μόλις 160 μίλια και το ύψος μόλις 55 μέτρα από το έδαφος.

Ο Μιγάδης το κράτησε σταθερό και σε οριζόντια θέση, κινούμενος προς το όρος του Αιγάλεω για να πέσει σε ακατοίκητη περιοχή. Ο μηχανικός προσπαθούσε να βελτιώσει τους κινητήρες. Στο πιλοτήριο επικρατούσε ησυχία, ενώ οι επιβάτες ήταν ήσυχοι πως το αεροσκάφος πραγματοποιούσε χαμηλή πτήση.Ο Μιγάδης κατάφερε να στρίψει και να επιστρέψει στον Πειραιά. Το αεροπλάνο πήγε προς τη μεριά της θάλασσας. Έπειτα, άδειασε μερικά καύσιμα και προσγειώθηκε σε πανηγυρικό κλίμα. Ο Μιγάδης έπεσε στην αγκαλιά των δύο κορών του, τις οποίες είχε ειδοποιήσει ο ξάδερφός του.

Το 1994 ο Μιγάδης είχε δηλώσει σε συνέντευξή του «Όσοι ζούμε μετά από αυτό, ζούμε λαθραία». Μετά την ηρωική πράξη του, πήγε το απόγευμα της ίδιας ημέρας στο πιλοτήριο και ταξίδεψε με άλλο αεροσκάφος για τη Νέα Υόρκη.

Το Μπόινγκ θεωρείται ακόμη και σήμερα ως χαμένο. Παραλίγο να αποτελούσε το μεγαλύτερο αεροπορικό δυστύχημα της Ελλάδας. Όμως, ο ήρωας πιλότος της Ολυμπιακής, Σήφης Μιγάδης, κατάφερε να το προσγειώσει.