Σχεδόν τα δύο τρίτα των καταναλωτών ξοδεύουν λιγότερα λόγω του υψηλού πληθωρισμού. Ένα άλλο 20% αναμένει ότι θα πρέπει να το κάνει στο μέλλον, σύμφωνα με τις εφημερίδες του Funke Media Group από αντιπροσωπευτική έρευνα που ανατέθηκε από την Ομοσπονδιακή Ένωση Οργανώσεων Καταναλωτών (vzbv).
Οι περισσότεροι αγοράζουν φθηνότερα είδη παντοπωλείου (61%), λιγότερα ρούχα και καταναλώνουν λιγότερα συνολικά (56%), ενώ ένας στους τρεις οδηγεί λιγότερο συχνά με αυτοκίνητο. Ακριβώς όπως πολλοί άνθρωποι αποφεύγουν αυτήν τη στιγμή τα αεροπορικά ταξίδια ή τουλάχιστον τα μειώνουν.
Ταυτόχρονα, η πλειοψηφία των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να αλλάξουν τη δική τους καταναλωτική συμπεριφορά για να προστατεύσουν το κλίμα. Το 75% θα φορούσε τα ρούχα του περισσότερο αντί να αγοράσει καινούργια. Το 60% θέλει να αγοράσει ηλεκτρονικές συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας, ένα άλλο 45% θα επισκευάσει τις ελαττωματικές συσκευές αντί να αγοράσει καινούριες.
Τον Οκτώβριο, ο πληθωρισμός αυξήθηκε στο 10,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία. Το ενεργειακό κόστος ήταν ο κύριος μοχλός για τις τιμές .
Προκειμένου να προωθηθούν οι επισκευές εξοικονόμησης πόρων, οι κατασκευαστές θα πρέπει να υποχρεωθούν να παρέχουν δεσμευτικές πληροφορίες για τη διάρκεια ζωής των συσκευών, απαίτησε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του vzbv, Ραμόνα Ποπ.
«Οι πολιτικοί και οι κατασκευαστές είναι υπεύθυνοι για τη δημιουργία των συνθηκών πλαισίου που θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να καταναλώνουν με τρόπο φιλικό προς το κλίμα», είπε στη Funke.