Nέα της αγοράς

Θεόνη: Επενδύσεις συνολικού ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ

Εντός της επόμενης χρονιάς η εταιρεία θα εγκαταστήσει και μία νέα γραμμή παραγωγής από την οποία θα εξέρχονται βιοδιασπώμενα μπουκάλια

Σε σειρά επενδύσεων προχωράει η εταιρεία παραγωγής φυσικού μεταλλικού νερού, Θεόνη το συνολικό ύψος των οποίων ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ.

Με αυτόν τον τρόπο στοχεύει εκτός από την αύξηση της παραγωγής της και στην ενίσχυση του εκτοπίσματός της που θα την καταστήσουν έναν από τους βασικούς παίκτες της αγοράς όπου αυτή τη στιγμή κυριαρχείται από τις δύο επιχειρήσεις της Ηπείρου, τον Βίκο και το Ζαγόρι. Στις αρχές του 2023 θα είναι έτοιμο το κέντρο logistics που κατασκευάζει η εταιρεία στην περιοχή της Βατσουνιάς Καρδίτσας, όπου βρίσκεται και η έδρα της. Σε έκταση 38.000 τ.μ. θα δημιουργήσει μία στεγασμένη εγκατάσταση 7.618 τ.μ, ανοίγοντας με αυτόν τον τρόπο περισσότερες από 60 θέσεις εργασίας, όπως ανέφερε σχετικά ο διοικητικός διευθυντής της επιχείρησης, Δημοσθένης Αναστασίου. Το συγκεκριμένο κέντρο logistics θα είναι “πράσινο” ως προς το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και είναι πλήρως αδειοδοτημένο προκειμένου να ξεκινήσει η κατασκευή του την επόμενη χρονιά.

Εντός της επόμενης χρονιάς η εταιρεία θα εγκαταστήσει και μία νέα γραμμή παραγωγής από την οποία θα εξέρχονται βιοδιασπώμενα μπουκάλια με δαπάνη ύψους 5,5 εκατομμυρίων ευρώ και πόρους που θα προέρχονται από τον αναπτυξιακό νόμο, ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Στόχος του AHB Group που παράγει το φυσικό μεταλλικό νερό Θεόνη, είναι να πετύχει τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο διοικητικός διευθυντής της επιχείρησης, Δημοσθένης Αναστασίου, ένα βιοδιασπώμενο μπουκάλι θα χρειαστεί 35 μέρες για να αποδομηθεί, γεγονός που κατά τον ίδιο δείχνει και την ευρύτερη κατεύθυνση που ακολουθεί η εταιρεία. Θα θυμίσουμε ότι τον περασμένο Ιούλιο η εταιρεία προχώρησε στην τροποποίηση του καταστατικού της, προκειμένου να έχει τη δυνατότητα παραγωγής αναψυκτικών με βάση το φυσικό μεταλλικό νερό. Αυτή τη στιγμή σύμφωνα με τον κύριο Αναστασίου η Θεόνη είναι τρίτος παίκτης στο επώνυμο προϊόν από πλευράς μεριδίων σε όγκο και σε αξία στην κατηγορία του φυσικού μεταλλικού νερού στην Ελλάδα.

Αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας κατά 130%

Η νέα γραμμή παραγωγής που θα της δώσει τη δυνατότητα να παράγει 130% περισσότερο σε σχέση με την ήδη υφιστάμενη γραμμή, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι η παραγωγική της δυναμική από τις 12.000 φιάλες 1,5 λίτρου την ώρα που είναι σήμερα θα ανέλθει στις 26.000 φιάλες. Η συγκεκριμένη γραμμή θα έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα με την ίδια κατανάλωση και μειωμένη κατανάλωση υψηλής πίεσης αέρα. Μέσω αυτής η Θεόνη θα εισάγει και την αποτύπωση γραφής Braille στα μπουκάλια, όπου θα μπορεί κάθε αγοραστής με προβλήματα όρασης να αναγνωρίσει το νερό της εταιρείας και να το καταναλώσει. Η συγκεκριμένη διαδικασία θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες γραμμές που παράγουν PET, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι στο σύνολο της γραμμής παραγωγής θα εισαχθεί η γραφή Braille σε όλες τις συσκευασίες.

Στο 10% οι ανατιμήσεις προϊόντων μεσοσταθμικά λόγω αυξημένου κόστους

Σημειώνεται ότι και η Θεόνη έχει βρεθεί φέτος αντιμέτωπη με ένα ευρύ κύκλο ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες και στην ενέργεια, γεγονός που σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της επιχείρησης, Δημήτρη Τσέλιο έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών στα προϊόντα κατά 10% σε μεσοσταθμική βάση.

Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών το AHB Group κατέγραψε κύκλο εργασιών 21,6 εκατ. ευρώ το 2021 σε σύγκριση με 16,16 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας θετική μεταβολή κατά 34%. Σε ό,τι αφορά τα κέρδη μετά από φόρους το 2021 κινήθηκαν πτωτικά κατά 78% στα 250 χιλιάδες ευρώ από 1,14 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020. Το περιθώριο κέρδους επί των πωλήσεων περιορίστηκε στο 48% το 2021 από 52% το 2020, επηρεασμένο από τις αυξημένες δαπάνες ενέργειας και πρώτων υλών όπως αυτό αποτυπώνεται και μέσα από τις οικονομικές καταστάσεις της επιχείρησης. Το εξαγωγικό αποτύπωμα για το Θεόνη εντοπίζεται σε περισσότερες από 23 χώρες μεταξύ των οποίων η Λιβύη, η Ελβετία, το Κουβέιτ, η Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία, οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Το ποσοστό διεθνών πωλήσεων επί του συνολικού κύκλου εργασιών της επιχείρησης αγγίζει το 20%.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο