«Η πρώιμη απόφαση να επιλεγεί το Wilhelmshaven ως κόμβος για τις εισαγωγές LNG ήταν η σωστή», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Κάτω Σαξονίας Olaf Lies (SPD). Ο υπουργός Περιβάλλοντος του κρατιδίου Christian Meyer (Πράσινοι) δήλωσε ότι ο νέος επενδυτής θα συμβάλει στην ασφάλεια του εφοδιασμού στην Κάτω Σαξονία και τη Γερμανία. Ωστόσο, θέλει να μειώσει τις εισαγωγές ορυκτών καυσίμων. «Στόχος είναι να στραφούμε σε κλιματικά ουδέτερα πράσινα αέρια το συντομότερο δυνατό και να καταστήσουμε το Wilhelmshaven κόμβο για το πράσινο υδρογόνο και την εισαγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από τη Βόρεια Θάλασσα».
Οι εργασίες κατασκευής στο χώρο ξεκίνησαν τον Μάιο. Ένας άλλος πλωτός σταθμός αποθήκευσης στο Wilhelmshaven έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2023.
Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, ωστόσο, δεν θα υπάρχουν περισσότερα από δύο από τα ειδικά πλοία σε ένα σημείο. Αντ’ αυτού, πρόκειται να κατασκευαστεί ένας χερσαίος τερματικός σταθμός για την αντικατάσταση ενός από τους πλωτούς σταθμούς.
Από την αρχή της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου, η Γερμανία και η Ευρώπη προσπαθούν να αναπτύξουν άλλες πηγές φυσικού αερίου, καθώς οι εισαγωγές της πρώτης ύλης από τη Ρωσία έχουν καταρρεύσει ως αποτέλεσμα του πολέμου.
Βραχυπρόθεσμα, η Γερμανία θα συνεχίσει να εξαρτάται από μεγάλες ποσότητες φυσικού αερίου, τόσο για τα ιδιωτικά νοικοκυριά όσο και για τη βιομηχανία. Το χάσμα που προκύπτει πρέπει να αντισταθμιστεί, μεταξύ άλλων, με υγροποιημένο αέριο, το οποίο θεωρήθηκε πολύ ακριβό πριν από την έναρξη του πολέμου. Πρόκειται να έρθει στη Γερμανία από το Κατάρ και τις ΗΠΑ, μεταξύ άλλων.
πηγή:DieZeit