Κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχε παρατηρηθεί το έντονο πρόβλημα της έλλειψης σε κοντέινερ. Τώρα η παγκόσμια οικονομία έρχεται αντιμέτωπη με το αντίθετο πρόβλημα: πάρα πολλά κοντέινερ.
Εκτός από την πτώση των ναύλων, τα δεδομένα δείχνουν ότι οι αποθήκες εμπορευματοκιβωτίων —που χρησιμοποιούνται για τη στέγαση εμπορευματοκιβωτίων μετά την εκφόρτωσή τους— τώρα γεμίζουν ή είναι πλήρεις.Όπως επισημαίνει το CNBC, οι έμποροι και οι ναυλωτές λένε ότι η μείωση της παγκόσμιας καταναλωτικής ζήτησης δεν αποτελεί ένδειξη ότι η παγκόσμια οικονομία ομαλοποιείται μετά από μια ξέφρενη καταναλωτική βιασύνη μετά το lockdown, αλλά μια προς τα κάτω μετατόπιση των καταναλωτικών ορέξεων.
«Απλώς δεν υπάρχει αρκετός χώρος αποθήκης για να φιλοξενήσει όλα τα εμπορευματοκιβώτια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας logistics εμπορευματοκιβωτίων Container xChange, Christian Roeloffs, σε μια ενημέρωση του κλάδου αυτή την εβδομάδα.
«Με την περαιτέρω απελευθέρωση του αποθέματος εμπορευματοκιβωτίων στην αγορά, για παράδειγμα από τη διάθεση στόλων χρηματοδοτικής μίσθωσης, θα υπάρξει πρόσθετη πίεση στις αποθήκες τους επόμενους μήνες», πρόσθεσε.
Απομάκρυνση νέων πελατών
Ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας αποθηκών εμπορευματοκιβωτίων Sogese, Αντρέα Μόντι, δήλωσε στο Container xChange ότι οι αποθήκες του είναι γεμάτες.
«Ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων στις αποθήκες αυξάνεται σε τέτοιο βαθμό, που απορρίπτουμε ορισμένα αιτήματα για συμφωνίες παροχής υπηρεσιών αποθήκης».
«Είμαστε σε μια κατάσταση όπου δεν είμαστε σε θέση να δεχτούμε νέους πελάτες για ορισμένες τοποθεσίες».
Ο Μόντι είπε στο Container xChange ότι η περίοδος αιχμής των αποστολών αγαθών – καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα – «τεχνικά δεν συνέβη φέτος». Οι έμποροι λιανικής είναι προσεκτικοί σχετικά με το υψηλό επίπεδο αποθέματος που διαθέτουν, πρόσθεσε.
Για να καταπολεμήσουν τις γεμάτες αποθήκες, λιμάνια όπως το λιμάνι του Χιούστον έχουν αρχίσει να επιβάλλουν τέλη για άδεια κοντέινερ που βρίσκονται σε τερματικούς σταθμούς για περισσότερες από επτά ημέρες, σύμφωνα με τον εθνικό ναυτιλιακό διαχειριστή της Sedgwick, Darin Miller.
«Αυτό που πολλοί δεν συνειδητοποιούν είναι ότι πολλές φορές τα κοντέινερ μέσα στις αποθήκες είναι άδεια», είπε στο CNBC.
«Συχνά μένουν καθηλωμένα για βδομάδες, ο τεράστιος αριθμός εμπορευματοκιβωτίων στα πλοία ή στα λιμάνια μας αφήνει με ανεπαρκή χώρο αποθήκης που μόνο επιδεινώνει τη συνεχιζόμενη κρίση εφοδιαστικής αλυσίδας καθώς επηρεάζει την επανατοποθέτηση και την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων».
Ο τελευταίος σύνθετος Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων Drewry – βασικό σημείο αναφοράς για τις τιμές των εμπορευματοκιβωτίων – υποχώρησε ξανά στα 2.773 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών. Αυτό είναι 73% χαμηλότερο από το μέγιστο ποσοστό τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους.