Κόσμος

Reuters: Εντυπωσιακό το Μετρό του Πειραιά

Όπως τονίζει το δημοσίευμα, ο νέος αυτός σταθμός συνδέει το λιμάνι με το αεροδρόμιο της χώρας.

Ένα άρθρο του Reuters περιγράφει τους εντυπωσιακούς νέους σταθμούς του μετρό στον Πειραιά: «Σε ένα θολωτό πέρασμα έξω από την Αθήνα, τα πλήθη μελετούν τις βιτρίνες και κοιτάζουν κάτω από το γυαλί κάτω από τα πόδια τους ένα ψηφιδωτό δάπεδο από ένα σπίτι του 4ου αιώνα π.Χ. που περιβάλλεται από κεραμικά και άλλα οικιακά αντικείμενα. ”

Όπως τονίζει το δημοσίευμα, ο νέος αυτός σταθμός συνδέει το λιμάνι με το αεροδρόμιο της χώρας. Εκεί, οι επισκέπτες θα βρουν μια μίνι έκθεση, η οποία περιλαμβάνει τα πρωτότυπα καθώς και αντίγραφα ενός συστήματος ύδρευσης της αρχαίας πόλης του Πειραιά, με πηγάδια και στέρνες που βρέθηκαν στις ανασκαφές.

Για το αποτέλεσμα αυτό, η εταιρεία Αττικό Μετρό συνεργάστηκε πολύ στενά με αρχαιολόγους, καθώς κατά την ανασκαφική έρευνα αποκαλύφθηκαν οι μεγαλύτερες που έγιναν ποτέ στην πόλη του Πειραιά, κατασκευές που σχετίζονται με αρχαία υδατικά συστήματα, χαρακτηριστικά της αρχαίας πόλης του Πειραιά.

Το άρθρο δημοσιεύει τις δηλώσεις της αρχαιολόγου Στέλλας Χρυσουλάκη, η οποία τόνισε ότι οι επιβάτες θα έχουν μια μικρή γεύση από μια καθημερινή στιγμή της αρχαίας Πειραιώς ζωής.

Το θέμα της κατασκευής του μετρό στην Ελλάδα είναι ένα ευαίσθητο θέμα, λόγω του ότι υπάρχει και κρύβεται τόση ιστορία κάτω από το έδαφος. Το άρθρο υπενθυμίζει ότι οι πρώτες γραμμές εγκαινιάστηκαν το 2000.

Ο Ευάγγελος Κολοβός, Project Manager της Αττικό Μετρό, μίλησε επίσης στο Reuters και υπογράμμισε ότι οι σταθμοί του μετρό του Πειραιά απέδειξαν ότι ιστορία και νεωτερικότητα μπορούν να συνυπάρξουν.

Η ομάδα του έπρεπε να προσαρμοστεί και να λάβει υπόψη τις ανάγκες και τα αιτήματα της αρχαιολογικής ομάδας, χωρίς καθυστερήσεις και χωρίς να ξεπεράσει τον προϋπολογισμό των 730 εκατ. ευρώ. Οι ανασκαφές διήρκεσαν 10 χρόνια και κάλυψαν μια έκταση 7.500 τετραγωνικών μέτρων. Η σήραγγα επεκτάθηκε κατά 7,6 χιλιόμετρα.