Ένας χρόνος ολοκληρώνεται από τη στιγμή που ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε την στροφή της Meta προς το metaverse, αλλάζοντας εκ θεμελίων το brand του τεχνολογικού κολοσσού. Έκτοτε, με την προσοχή στραμμένη προς τον κόσμο του metaverse, η εταιρεία έχει επενδύσει τουλάχιστον 15 δισ. δολάρια, χωρίς όμως να έχει εξηγήσει πού ακριβώς ξοδεύονται αυτά τα χρήματα.
Τι ξέρουμε μέχρι τώρα
Στο πλαίσιο του Reality Labs, του εγχειρήματος διείσδυσης της τεχνολογικής στο metaverse, η εταιρεία ανακοίνωσε αρχικά πέρυσι ότι έχει επενδύσει περί τα 10 δισ. δολάρια και ότι οι απώλειες ήταν μεγάλες. Τους πρώτους τρεις μήνες του 2022 η ζημία ανερχόταν ήδη στα 5 δισ. δολάρια, ενώ ορισμένοι αναλυτές αναμένουν ότι θα αυξηθεί πολύ περισσότερο.
Εκπρόσωπος της Meta εξήγησε ότι η εταιρεία δεν αναλύει τα αποτελέσματα του τμήματος Reality Labs, μια τακτική η οποία αξίζει να σημειωθεί πως είναι συνήθης στις ΗΠΑ.
Οι ανησυχίες
Ορισμένοι αναλυτές εκφράζουν ανησυχίες ότι πίσω από αυτά τα στοιχεία, η εταιρεία «ρίχνει χρήματα» ασταμάτητα, ώστε να διορθώσει τα σπασμένα. «Το πρόβλημα είναι ότι ξοδεύουν τα χρήματα, αλλά η διαφάνεια προς τους επενδυτές είναι μία καταστροφή», δήλωσε χαρακτηριστικά στο Business Insider ο Dan Ives, που απασχολείται στον τομέα της τεχνολογίας στην Wedbush Securities.
«Αυτό συνεχίζει να είναι ένα ριψοκίνδυνο στοίχημα από τον Ζάκερμπεργκ και την ομάδα, διότι μέχρι στιγμής ποντάρουν χρήματα στο μέλλον, ενώ συνεχίζουν να έχουν μεγάλα εμπόδια στην βασική τους δραστηριοποίηση», προσέθεσε μιλώντας στο Business Insider. Δεδομένων των απογοητευτικών ανακοινώσεων στις οποίες προέβη η Meta αυτή την εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένων των avatar με πόδια και του νέου headset των 1.500 δολαρίων, το ύψος της επένδυσης της εταιρείας στο metaverse είναι ανησυχητικό, τόνισε ο Ιves.
Ωστόσο, ο Mark Zgutowicz, αναλυτής στην Benchmark, εκτιμά ότι τουλάχιστον το 60% των απωλειών του Reality Labs οφείλεται στα υψηλότατα κόστη έρευνας και ανάπτυξης που απαιτούνται για την ανέγερση ενός εντελώς καινούργιου κόσμου.
Τι λέει ο Ζάκερμπεργκ
Ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Meta, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, έχει στηρίξει επανειλημμένως το εγχείρημα. «Η δραστηριοποίηση στο metaverse δεν θα συμβάλλει ουσιωδώς στην εταιρεία μέχρι τουλάχιστον προς το τέλος της δεκαετίας και ρεαλιστικά κατά πάσα πιθανότητα αυτή τη δεκαετία θα στήνεται η βάση και έπειτα στη δεκαετία του 2030 θα συμβάλλει πολλά κέρδη στην εταιρεία», δήλωσε τον Μάιο ο Ζάκερμπεργκ. Είχε προσθέσει μάλιστα ότι οι επιτυχημένες επιχειρήσεις θα έπρεπε να επενδύουν σημαντικά στο κομμάτι της έρευνας και την ανάπτυξης, ώστε «να βοηθήσουν τον κόσμο να πάει μπροστά».