Εξαιρετικά διστακτικές απέναντι στις εξαγγελίες του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη για τη δημιουργία ενός «καλαθιού» 50 προϊόντων, απαραίτητων για τη διαβίωση των ελληνικών νοικοκυριών, με στόχο τη συγκράτηση των ανατιμήσεων και κατόπιν συμφωνίας με τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας, εμφανίζονται οι καταναλωτικές ενώσεις, εκφράζοντας φόβους πως μέσα σε ένα τόσο έντονα πληθωριστικό περιβάλλον, η κατάσταση δεν πρόκειται εύκολα να αλλάξει.
«Κρατάμε μικρό… καλάθι για το καλάθι των 50 προϊόντων και παραμένουμε εξαιρετικά συγκρατημένοι απέναντι στις εξαγγελίες του υπουργού Ανάπτυξης», σχολιάζει, μιλώντας στο insider.gr, η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών – Η Ποιότητα Της Ζωής (Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ), Παναγιώτα Καλαποθαράκου. Όπως επισημαίνει, πρόκειται για «μια άτυπη συμφωνία και για αόριστες εξαγγελίες χωρίς κανένα δεσμευτικό χαρακτήρα, καθώς δεν μιλάμε για πάγωμα των τιμών».
Σύμφωνα με την κυρία Καλαποθαράκου, η πρωτοβουλία που ανακοινώθηκε την περασμένη Τετάρτη δεν θα έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα, αφού «ήδη έχουν γίνει πάρα πολλές ανατιμήσεις» και η ακρίβεια συνεχίζει να επελαύνει.
Όπως αποκάλυψε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας την Παρασκευή στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, ως τη Δευτέρα θα οριστούν «οι 50 κατηγορίες προϊόντων, γαλακτοκομικά, κρέας, λάδι, άλευρα, ζυμαρικά, χαρτικά, απορρυπαντικά και άλλα. Αφού συμφωνήσουμε αυτές τις κατηγορίες, θα έχει περιθώριο η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ να μας δηλώσει και να παρουσιάσει στο καταναλωτικό κοινό, με βάση τις 50 αυτές κατηγορίες, το ‘καλάθι του νοικοκυριού’ στο εκάστοτε σούπερ μάρκετ».
Όπως εξήγησε «στην εφαρμογή e-katanalotis μπορεί να βρει κανείς πόσο κοστίζουν όλα τα προϊόντα σε κάθε σούπερ μάρκετ. Από αυτό το καλάθι ο καταναλωτής μπορεί να πάρει ένα προϊόν ανάλογα με τις ανάγκες του. Δεν έχει πλαφόν το καλάθι, είναι η προσπάθεια της κάθε αλυσίδας να δείξει τη χαμηλότερη της τιμή συγκεντρωμένη. Το πώς θα φτιάξουν το καλάθι, εάν θα βάλουν επώνυμα προϊόντα ή όχι, είναι δική τους δουλειά. Όσο διαρκεί ο πληθωρισμός θα υπάρχει και το καλάθι. Ο ανταγωνισμός λειτουργεί ελεύθερα, δεν παρεμβαίνουμε στον ανταγωνισμό. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και εντατικότερα. Ισχύει για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Θα φτιάξουμε το καλάθι, θα παρακολουθούμε την τιμή να είναι χαμηλή έως και μηδενική, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να προμηθευτεί αυτά τα προϊόντα».