Τις τελευταίες δεκαετίες, διάφοροι οικονομικοί τομείς έχουν υποστεί σημαντικούς μετασχηματισμούς παγκοσμίως. Υποστηρίχθηκαν από τις πολλαπλές τεχνολογικές εξελίξεις που εμφανίστηκαν και κατάφεραν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αναζητούν, αποκτούν και απολαμβάνουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Ανάμεσα σε αυτούς, φυσικά, και ο τουρισμός, ο οποίος με το πέρασμα των χρόνων σημειώνει όλο και περισσότερους μετασχηματισμούς. Η τεχνολογία αποτελεί κρίσιμο μέρος της τουριστικής και ταξιδιωτικής βιομηχανίας, βοηθώντας τις επιχειρήσεις στις καθημερινές λειτουργίες, ενώ παράλληλα βελτιώνει την εμπειρία των πελατών.
Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό τα ξενοδοχεία, οι αεροπορικές εταιρείες, τα εστιατόρια και άλλες εταιρείες να συμβαδίζουν με τις τελευταίες τεχνολογικές τάσεις στον ταξιδιωτικό κλάδο. Κάτι που κρίνεται ιδιαίτερα ζωτικής σημασίας στην εποχή της covid, με τις προσδοκίες των πελατών να μεταβάλλονται.
Ποιες είναι, όμως, οι πέντε πιο βασικές εξελίξεις και τεχνολογικές τάσεις που υπόσχονται να συνεχίσουν να μεταμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο;
Το άλμα από το e-εμπόριο στο m-εμπόριο
Η διάδοση και η εξέλιξη των κινητών τηλεφώνων έδωσε το έναυσμα για αυτό που σήμερα είναι γνωστό ως mobile commerce, ή εμπόριο μέσω κινητών συσκευών. Τα τελευταία χρόνια, η τάση αυτή έχει αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία, χάρη στην ολοένα και πιο διαδεδομένη χρήση αυτών των συσκευών και την αύξηση της διείσδυσης του διαδικτύου στην καθημερινότητά μας, αναφέρει το travelpulse.com.
Στην τουριστική αγορά, αυτή η τεχνολογική τάση διευκολύνει τους ταξιδιώτες να επιλέγουν και να κάνουν κράτηση για τα ταξίδια τους, να αναθεωρούν τα δρομολόγιά τους, ακόμη και να αγοράζουν άλλα προϊόντα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, όπως δραστηριότητες που θέλουν να κάνουν στον προορισμό.
Τεχνητή νοημοσύνη για την κατανόηση των ταξιδιωτών
Ο τομέας του τουρισμού αντιμετώπισε την πρόκληση να ανακαλύψει ποιες είναι αυτές οι νέες ανάγκες και μάλιστα να βρεθεί ένα βήμα μπροστά από αυτές μετά από μια πανδημία που μεταμόρφωσε δραστικά τις συνήθειες των ταξιδιωτών. Εδώ ήταν απαραίτητο να βασιστεί στις νέες εξελίξεις, βάζοντας όλη την τεχνογνωσία στην τεχνητή νοημοσύνη και τα μεγάλα δεδομένα για την παροχή τεκμηριωμένων προτάσεων αξίας για τους ταξιδιώτες.
Μέσω μαθηματικών και προβλεπτικών μοντέλων, οι προσφορές βελτιστοποιούνται για τους πελάτες σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά και τα ενδιαφέροντα του καθενός. Με βάση αυτό, και μέσω αλγορίθμων μηχανικής μάθησης που αναπτύσσονται εσωτερικά, η Despegar μια ταξιδιωτική εταιρεία της Λατινικής Αμερικής, αλλά και άλλες εταιρείες στον τομέα του τουρισμού δημιουργούν τις καλύτερες προτάσεις για κάθε πελάτη ανάλογα με το ταξίδι που αναζητά.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί και το γεγονός ότι επί του παρόντος, η Despegar έχει περισσότερους από 850 συνεργάτες στον τομέα της πληροφορικής και αναλύει περισσότερους από 3 εκατομμύρια συνδυασμούς πτήσεων την ημέρα για να προτείνει τα πιο οικονομικά δρομολόγια στους ταξιδιώτες, συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών με διαφορετικούς ενδιάμεσους σταθμούς, γεγονός που σε πολλές περιπτώσεις επιτρέπει πρόσθετες εκπτώσεις.
Αρκετές αεροπορικές εταιρείες είτε έχουν δοκιμάσει είτε δοκιμάζουν επί του παρόντος την Εικονική Πραγματικότητα (VR) ως μέρος των προσφορών ψυχαγωγίας κατά τη διάρκεια της πτήσης. Σε μια έντονα ανταγωνιστική αγορά, αυτές οι αεροπορικές εταιρείες ελπίζουν ότι μια πιο καθηλωτική εμπειρία ψυχαγωγίας, η οποία περιλαμβάνει παιχνίδια, ταινίες και εμπειρίες VR, θα βοηθήσει στην προσέλκυση περισσότερων πελατών, αναφέρει το wns.com.
Η τεχνολογία χρησιμοποιείται, επίσης, ως εργαλείο εκπαίδευσης του πληρώματος καμπίνας και ως ένας τρόπος για τους επιβάτες να γνωρίσουν το αεροπλάνο πριν από την επιβίβαση. Η ιαπωνική εταιρεία First Airlines3, για παράδειγμα, δημιούργησε ακόμη και τον πρώτο κόμβο VR αεροπορικής εταιρείας, ο οποίος επιτρέπει στους ανθρώπους να φορέσουν ένα ακουστικό VR και να φανταστούν ότι βρίσκονται σε μια πτήση -με γεύματα εν πτήσει, ανακοινώσεις και ήχους που μιμούνται αυτούς μιας πραγματικής πτήσης. Στη συνέχεια μπορούν, επίσης, να βιώσουν μια εικονική περιήγηση πόλης 360 μοιρών κατά την «άφιξη» είτε στο Παρίσι, είτε στη Νέα Υόρκη, είτε στη Ρώμη, είτε στη Χαβάη.
Εν τω μεταξύ, η Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) έχει χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει τους επιβάτες να βεβαιωθούν ότι οι χειραποσκευές τους έχουν το σωστό μέγεθος πριν φύγουν από το σπίτι τους και για το πλήρωμα καμπίνας να έχει γρήγορη πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τον προορισμό ή τις αλλεργίες ενός επιβάτη κατά τη διάρκεια της πτήσης. Οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα δεδομένα για να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται η VR και η AR στο μέλλον -ίσως προσαρμόζοντας τις διαφημίσεις ή το περιεχόμενο σε συγκεκριμένους πελάτες.