α καύσιμα κίνησης ακολουθούν σταθερά μια πτωτική πορεία με μικρές μειώσεις στην τιμή από εβδομάδα σε εβδομάδα με την τιμή τους να διαμορφώνεται λίγο κάτω από τα 2 ευρώ αλλά ορισμένες περιοχές εξακολουθούν να σπάνε αυτό το φράγμα, την ώρα μάλιστα που η χώρα μας αξιοποιεί το πλεονέκτημα μιας παρατεταμένης σε σχέση με άλλες χρονιές τουριστικής περιόδου.
Η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 1,953 ευρώ το λίτρο και του πετρελαίου κίνησης στα 1,834 και είναι ελαφρώς μειωμένες σε σχέση με ό,τι ίσχυε μία εβδομάδα νωρίτερα όπου οι τιμές διαμορφώνονταν στα 1,956 ευρώ το λίτρο για την απλή αμόλυβδη και στα 1,888 ευρώ το λίτρο για το diesel κίνησης. Οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν α υφίστανται τις συνέπειες της ενεργειακής κρίσης και των παιχνιδιών και παραγόντων που αυξομειώνουν την τιμή του πετρελαίου.
Κατά τους τελευταίους μήνες, οι καταναλωτές πληρώνουν για τη βενζίνη περίπου 2 ευρώ αλλά παρά την πτώση, σε αρκετές περιοχές το κόστος αγοράς καυσίμων ξεπερνά τα 2 ευρώ. Πρόκειται για τα παραδοσιακά «ακριβά» νησιά όπως είναι τα Δωδεκάνησα (2,100 ευρώ το λίτρο), τα νησιά του Ιονίου όπως η Λευκάδα (2,027 ευρώ το λίτρο), Κέρκυρα (2,004 ευρώ το λίτρο), Κεφαλλονιά (2,047 ευρώ), οι Κυκλάδες (2,203 ευρώ το λίτρο), η Κρήτη (με τις τιμές να κινούνται κοντά στο 2,2 ευρώ το λίτρο στο Ρέθυμνο) αλλά και περιοχές της ηπειρωτικής χώρας όπως είναι η Φωκίδα (2,013 ευρώ το λίτρο).
Αδιαμφισβήτητα στις νησιωτικές περιοχές η μεταφορά καυσίμων είναι πιο δαπανηρή και ο ανταγωνισμός πιο περιορισμένος. Επομένως, οι κάτοικοι της χώρας αντιμετωπίζουν, όπως συμβαίνει σχεδόν σε όλα τα αγαθά και υπηρεσίες, διαφορετικά επίπεδα ακρίβειας.
Το πετρέλαιο Brent αποτελεί έναν από τους καθοριστικούς παράγοντες της διαμόρφωσης των εγχώριων τιμών πώλησης των καυσίμων και συνδυαστικά με την ισχύουσα ισοτιμία/ευρώ δολαρίου αποτελεί έναν δείκτη πρόγνωσης των τιμών διάθεσης των καυσίμων το επόμενο διάστημα. Έτσι, δεδομένου ότι την εβδομάδα που μας πέρασε κινήθηκε λίγο κάτω από τα 92 ευρώ το λίτρο και λαμβάνοντας υπ’όψιν την βουτιά 3% που κατέγραψε την Παρασκευή, οι εκτιμήσεις για τις επόμενες ημέρες συγκλίνουν στο ότι η τιμή των καυσίμων κίνησης θα μειωθεί περαιτέρω.
Αυτή όμως αποτελεί μια πρόβλεψη για το πολύ κοντινό μέλλον καθώς η μεγάλη εικόνα εξακολουθεί να δείχνει υψηλές τιμές και στο τέλος της φετινής χρονιάς και στις αρχές της επόμενης. Οι υποστηρικτές της συγκεκριμένης θέσης λαμβάνουν υπ’ όψιν ότι οι ημερήσιες αποδεσμεύσεις του Μπάιντεν από τα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου λήγουν τον επόμενο μήνα (εάν η κυβέρνηση δεν τις επεκτείνει), κάτι που μοιραία θα έβγαζε εκτός παιχνιδιού μία πηγή ανεφοδιασμού. Επιπλέον, τα αποθέματα έχουν πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο του 1984, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ, και αυτά τα αποθέματα θα πρέπει τελικά να αντικατασταθούν, αντλώντας από τη μελλοντική προσφορά.
Στις 5 Δεκεμβρίου, η G7 (Ιαπωνία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδάς, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία) σχεδιάζει να λάβει μέτρα για να περιορίσει τις τιμές του ρωσικού πετρελαίου.
«Η Ρωσία έχει δηλώσει ότι αν το κάνουν θα διακόψει τα πάντα, τις εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου», δήλωσε ο Joe Brusuelas, επικεφαλής οικονομολόγος της RSM US LLP. Εάν συμβεί αυτό, «οι τιμές του πετρελαίου θα επιστρέψουν στα υψηλά επίπεδα που καταγράφτηκαν τον Ιούνιο και θα ωθήσουν ανοδικά τη μέση τιμή του φυσικού αερίου, θεωρώντας αυτονόητο ότι οι τιμές του φυσικού αερίου θα εκτοξευθούν ξανά στα ύψη», σημειώνει.