Ελλάδα

Euronews: Ρεβυθούσα – Το μικρό νησί για την ενεργειακή ασφάλεια Ελλάδας και Βαλκανίων

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της διαχείρισης, τους τελευταίους μήνες έχουν αυξηθεί σε επίπεδα-ρεκόρ τα πλοία LNG που εξυπηρετεί ο σταθμός της Ρεβυθούσας

Το μικρό νησί της Ρεβυθούσας στον Σαρωνικό έχει καταστεί κύρια πύλη εισόδου φυσικού αερίου για την Ελλάδα, αποτελώντας τη μοναδική σήμερα στη χώρα υποδομή υποδοχής και αποθήκευσης LNG, το οποίο μεταφέρεται από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου.

Όπως εξηγεί ο Αριστοτέλης Νάστος, διευθυντής της εγκατάστασης υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρεβυθούσας: «Η Ρεβυθούσα είναι ένας σταθμός, ο οποίος λαμβάνει μέσα από δεξαμενόπλοια υγροποιημένο φυσικό αέριο που αποθηκεύεται στις τρεις δεξαμενές μας και από εκεί αντλείται και θερμαίνεται. Αεριοποιείται, αλλάζει δηλαδή κατάσταση, καθώς από υγρό γίνεται αέριο, και διοχετεύεται στο δίκτυο. Η χωρητικότητα των τριών δεξαμενών είναι συνολικά 225.000 κυβικά μέτρα και ο αριθμός αεριοποίησης είναι 1.400 κυβικά μέτρα LNG την ώρα».

Από έναν ειδικό χώρο στις εγκαταστάσεις του μικρού νησιού ελέγχονται κατά την άφιξή τους τα καράβια που μεταφέρουν το υγροποιημένο αέριο, ενώ από τον ίδιο χώρο ελέγχου παρακολουθείται βήμα-βήμα η διαδικασία ελέγχου των αποθηκών, ο τρόπος αποθήκευσης και άλλες διαδικασίες.

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της διαχείρισης, τους τελευταίους μήνες έχουν αυξηθεί σε επίπεδα-ρεκόρ τα πλοία LNG που εξυπηρετεί ο σταθμός της Ρεβυθούσας. Τα καράβια αυτά έρχονται κυρίως από την Αμερική, την Αλγερία, το Κατάρ μεταφέροντας το υγροποιημένο φυσικό αέριο από τις αποθήκες τους.

Όπως εξηγούν οι υπεύθυνοι της μονάδας της Ρεβυθούσας, σε ειδική εγκατάσταση γίνεται η αεριοποίηση του LNG, το οποίο, όταν έρθει σε αέρια μορφή, διογκώνεται κατά 600 φορές. Για την αεριοποίηση χρησιμοποιείται θαλασσινό νερό, προκειμένου να θερμανθεί και από τους -160 βαθμούς Κελσίου να φτάσει στους 10 με 20 βαθμούς Κελσίου. Χρησιμοποιούνται μεγάλες ποσότητες νερού, προκειμένου να μην υπάρξει μεγάλη επίπτωση στο οικοσύστημα της Ρεβυθούσας.

Όπως διευκρινίζει ο κ. Νάστος, από το γραφείο του κεντρικού ελέγχου, την αποκαλούμενη «καρδιά της εγκατάστασης» ελέγχεται η διαδικασία της μεταφοράς.

Με ειδικούς βραχίονες εκφόρτωσης LNG το υγρό φυσικό αέριο μεταφέρεται στην εγκατάσταση, ενώ ταυτόχρονα ακολουθείται μια χρονοβόρα διαδικασία που αφορά την σταθεροποίηση των αποθηκών του πλοίου. Μία τυπική μάλιστα εκφόρτωση, σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Ρεβυθούσας, μπορεί να διαρκέσει και πάνω από μία μέρα. Και αυτό διότι οι ποσότητες είναι πολύ μεγάλες.

Όσον αφορά στη νέα πλωτή δεξαμενή, η οποία θα αυξήσει την αποθηκευτική ικανότητα του σταθμού της Ρεβυθούσας, ο κ. Νάστος τόνισε ότι πρόκειται ουσιαστικά για «ένα πλοίο LNG, το οποίο αυξάνει την χωρητικότητα των εγκαταστάσεων προσθέτοντας άλλα 140.000 κυβικά υγροποιημένου φυσικού αερίου». Όπως διευκρίνισε: «Το υγροποιημένο φυσικό αέριο έρχεται από Αμερική, Αλγερία, Αίγυπτο, Νορβηγία, Κατάρ, από όλο τον κόσμο και αυτό μας εξασφαλίζει τη δυνατότητα να μπορούμε να παίρνουμε από πολλά μέρη του κόσμου και να μην εξαρτόμαστε από μία εισαγωγή».

Σύμφωνα με τον κ. Νάστο, την περίοδο αυτή με την παγκόσμια ενεργειακή κρίση που υπάρχει, αναδείχθηκε η μεγάλη σημασία της εγκατάστασης της Ρεβυθούσας για την ασφάλεια εφοδιασμού της Ελλάδας αλλά και όλων των Βαλκανίων. «Εξασφαλίζουμε πολλές διαφορετικές πηγές μέσω της Ρεβυθούθας, δεν εξαρτόμαστε από μία παροχή και έτσι διασφαλίζεται η ασφάλεια εφοδιασμού. Λαμβάνουμε πλοία από διαφορετικές πηγές και τροφοδοτούμε και τα Βαλκάνια. Για το λόγο αυτό γίνονται συνεχώς αναβαθμίσεις και της εγκατάστασης και του δικτύου έτσι ώστε η Ελλάδα και η Ρεβυθούσα να μπορεί να διασφαλίσει την απρόσκοπτη ροή του φυσικού αερίου σε όλη την περιοχή», καταλήγει ο κ. Νάστος.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο