Με την έναρξη της σχολικής χρονιά ξεκίνησαν και οι…αντιδράσεις…
Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες κάλεσαν τους εκπαιδευτικούς να μην αναλάβουν τις αρμοδιότητες του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή, που θεσμοθέτησε το υπουργείο Παιδείας για νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, σε μία συνέχεια των περσινών κινητοποιήσεων ενάντια στην αξιολόγηση
Σύμφωνα με την απόφαση του υπ. Παιδείας, «ο ρόλος του παιδαγωγικού συμβούλου – μέντορα είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου». Κάθε μέντορας θα συνδράμει έως οκτώ εκπαιδευτικούς. Από την άλλη, οι ενδοσχολικοί συντονιστές θα συντονίζουν και θα υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας. Κάθε συντονιστής μπορεί να αναλάβει έως πέντε τμήματα.
ΔΟΕ και ΟΛΜΕ κατηγορούν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για προσπάθεια εφαρμογής αντιεκπειδευτικών νόμων, υποβάθμιση των συλλόγων διδασκόντων και εμπέδωση κλίματος φόβου. Μάλιστα η ΟΛΜΕ κάλεσε τους καθηγητές να μην αναλάβουν τις θέσεις, καθώς κρίνει «απαράδεκτο να παρακινούνται οι συνάδελφοι να καταλαμβάνουν πρόσθετες θέσεις ευθύνης με δεδομένο το ήδη επιβαρυμένο διοικητικό και παιδαγωγικό έργο που ασκούν, μάλιστα χωρίς μείωση ωραρίου ή επιμίσθιο». Ενδεικτικά, για τον ενδοσχολικό συντονιστή η ΟΛΜΕ αναφέρει ότι «στην ουσία πρόκειται για μια πρόχειρη αντιγραφή του –έτσι κι αλλιώς αντιδραστικού– αγγλικού μοντέλου δομής και αξιολόγησης, το οποίο εφαρμόζεται σε σχολεία γίγαντες που λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και έχουν μεγάλη οικονομική και ιεραρχική διαστρωμάτωση στο προσωπικό του σχολείου».