Το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ παρουσίασαν νέα ηλεκτρονική εφαρμογή, μέσω της οποίας οι ίδιοι οι καταναλωτές θα μπορούν να εντοπίζουν τις «μαϊμού» αποδείξεις.
Όπως αποκάλυψε ο Χρήστος Σταϊκούρας παρουσιάζοντας χθες την νέα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα “Appodixi”, υπουργείο Οικονομικών και ΑΑΔΕ εξετάζουν τη δυνατότητα να δοθεί στους πολίτες κίνητρο χρήσης της νέας εφαρμογής, με τη μορφή της απόδοσης στον καταγγέλλοντα τμήματος του προστίμου που θα επιβληθεί στην επιχείρηση ή στον επαγγελματία για τη μη νόμιμη απόδειξη που «σκάναραν» μέσω του Appodixi.
Όλα θα γίνονται μέσω του κινητού. Και σε περίπτωση που η εφαρμογή εντοπίσει πρόβλημα, ο πολίτης θα προωθεί στην ΑΑΔΕ την «ύποπτη» απόδειξη και θα ειδοποιείται αυτομάτως η Φορολογική Αρχή, ώστε να προβεί στις νόμιμες ενέργειες για τη βεβαίωση της παράβασης και τον καταλογισμό προστίμου.
Ανάλογα με την κατάσταση της απόδειξης, η εφαρμογή παράγει τα αντίστοιχα μηνύματα:
- Ότι η απόδειξη έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση αυτή, εμφανίζει και τα στοιχεία της απόδειξης, δηλ. τον αριθμό της ταμειακής, το ΑΦΜ της επιχείρησης, τον αριθμό της απόδειξης, την ημερομηνία και ώρα έκδοσης της συναλλαγής, την αξία της συναλλαγής και τον ΦΠΑ, και στις συναλλαγές με πρατήρια καυσίμων, την ποσότητα και το είδος του καυσίμου.
- Στην περίπτωση αυτή, ελέγχεται εάν τα στοιχεία που εμφανίζονται στην εφαρμογή είναι τα ίδια με αυτά που εμφανίζονται στην απόδειξη. Εάν δηλαδή η αξία που αναγράφεται στην απόδειξη είναι ίδια με την αξία που έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Εάν υπάρχει διαφορά, αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα έχει γίνει επέμβαση στον φορολογικό μηχανισμό της επιχείρησης, ώστε άλλο ποσό να εμφανίζει στην απόδειξη στον πελάτη και άλλο, μικρότερο, ποσό να διαβιβάζει στην ΑΑΔΕ.
- Ότι η ταμειακή είναι δηλωμένη, αλλά η απόδειξη δεν έχει ακόμα διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση αυτή, αναφέρεται η ημερομηνία και ώρα πέραν την οποίας η απόδειξη θα έπρεπε να έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Εάν η απόδειξη έχει εκδοθεί πριν από το χρονικό σημείο αυτό, υποδεικνύεται η αναφορά για μη διαβίβαση της απόδειξης.
- Ότι ο κωδικός QR δεν μπορεί να διαβαστεί ή ότι η ταμειακή δεν είναι δηλωμένη ή δεν είναι ενεργή. Στην περίπτωση αυτή υποδεικνύεται η υποβολή αναφοράς στην εφαρμογή.
Εφόσον ο χρήστης επιλέξει να αναφέρει την απόδειξη, καλείται να κάνει τα εξής:
- 1. Να τραβήξει φωτογραφία της απόδειξης.
- 2. Να εισαγάγει τον λόγο αναφοράς, υπό μορφή πεδίου Λίστας Επιλογών (με δυνατότητα επιλογής μιας τιμής).
- 3. Να προσθέσει όποιες παρατηρήσεις θέλει.
- 4. Να επιλέξει αν θα πραγματοποιήσει ανώνυμη ή επώνυμη καταγγελία.
Η αναφορά ενημερώνει το πληροφοριακό σύστημα αξιοποίησης καταγγελιών της ΑΑΔΕ και με βάση αυτήν δρομολογείται ο σχετικός έλεγχος.