Nέα της αγοράς

Malls νέας γενιάς έρχονται έως το 2025

Εντονη κινητικότητα για την κατασκευή νέων εμπορικών χώρων σε Αττική, Θεσσαλονίκη Πάτρα και Κρήτη – Εκτιμάται ότι έως το 2025 θα έχουν αυξηθεί κατά 35%

Την ώρα που ακόμη και ο πολυθρύλητος «μεσαίος διάδρομος» της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας Lidl «μικραίνει», καθώς οι καταναλωτές, έχοντας να πληρώσουν τους υπέρογκους λογαριασμούς για ενέργεια και τρόφιμα, γυρνούν την πλάτη σε οτιδήποτε μη αναγκαίο, όπως ρούχα, παπούτσια και είδη σπιτιού, στην ελληνική αγορά οι επενδύσεις σε νέους εμπορικούς χώρους έχουν πάρει φωτιά.

Μόνο τα malls νέας γενιάς που έχουν δρομολογηθεί έως το 2025 θα αυξήσουν κατά 30% τη συνολική επιφάνεια πωλήσεων των εν λειτουργία εμπορικών κέντρων στην εγχώρια αγορά, ενώ εάν προσμετρηθούν και οι χώροι των retail parks, των στεγασμένων αγορών τροφίμων και των πολυτελών καταστημάτων που κατασκευάζονται, το ποσοστό της αύξησης ξεπερνά το 35%.

Υψηλή ζήτηση

Παρά την πληθωριστική έκρηξη, την ενεργειακή κρίση, τις αβεβαιότητες που αναδύονται στο οικονομικό περιβάλλον, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και τη στροφή των καταναλωτών στο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, η ζήτηση για εμπορικούς χώρους δεν έχει καμφθεί, αναφέρουν στελέχη της αγοράς ακινήτων.

Η πρόσφατη εξαγορά του εκπτωτικού χωριού McArthur Glen στα Σπάτα από τη Lamda Development αποτυπώνει την επιστροφή των επενδυτών στο retail, έναν κλάδο που είχε ατονήσει λόγω των περιορισμών της πανδημίας. Και δεν πρόκειται για ελληνικό φαινόμενο, αφού εφέτος αύξηση επενδύσεων στα καταστήματα λιανικής σημειώνεται τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ.

Στο Ελληνικό

Δύο από τα νέα εμπορικά κέντρα που σχεδιάζονται βρίσκονται στο mega project του Ελληνικού.

Πρόκειται για το νέο εμπορικό κέντρο στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, επιφάνειας 130.000 τ.μ., που θα είναι 1,5 φορά το The Mall Athens, και το πολυτελές Marina Galleria στο νότιο τμήμα, κοντά στο νέο casino resort αλλά και τις οικιστικές μονάδες, τα οποία αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το 2025.

Μέχρι στιγμής το ενδιαφέρον από την πλευρά ενοικιαστών για το Vouliagmenis Mall ξεπερνάει το 80% της μεικτής εκμισθώσιμης επιφάνειας και εντός του 2023 αναμένεται να έχουν υπογραφεί προσύμφωνα για το 65% της επιφάνειας των 85.500 τ.μ.

Η καθαρή εκμισθώσιμη επιφάνεια του εμπορικού κέντρου στη λεωφόρο Βουλιαγμένης ανέρχεται σε 85.500 τ.μ., μια επένδυση 300-400 εκατ. ευρώ, ενώ το Marina Galleria θα αποτελεί επένδυση 100-125 εκατ. ευρώ, με καθαρή εκμισθώσιμη επιφάνεια 19.000 τ.μ.