Γεωπολιτικά

«Να κληθεί για εξηγήσεις ο Έλληνας Πρέσβης στο Υπουργείο Άμυνας»

Αντιστρέφοντας την πραγματικότητα, η Τουρκία αρνείται τις παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου

Αντιστρέφοντας την πραγματικότητα, η Τουρκία αρνείται τις παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου στο Αιγαίο, οι οποίες αυξήθηκαν εντυπωσιακά τις τελευταίες ημέρες, και μιλά για «παρενοχλήσεις» που δέχθηκαν τα τουρκικά αεροσκάφη από τα ελληνικά F – 16.

Συγκεκριμένα, με βάση την προσέγγιση των κορυφών του τουρκικού στρατού, τουρκικά F-16 που επιχειρούσαν στο Αιγαίο στο πλαίσιο της άσκησης του ΝΑΤΟ δέχθηκαν παρενόχληση από «κλείδωμα ραντάρ» από Έλληνες F. -16. Στο πλαίσιο της αποστολής του ΝΑΤΟ,  υποστηρίζεται ότι δύο τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη F-16 που συνόδευαν τα αεροσκάφη AWACS του ΝΑΤΟ που ταξιδεύουν πάνω από το Αιγαίο, παρενοχλήθηκαν από ελληνικά πολεμικά αεροσκάφη F-16 ξεκλειδώνοντας το ραντάρ.

Μάλιστα, ο Τούρκος υποστράτηγος Beyazıt Karataş δήλωσε ότι «ο Πρέσβης της Ελλάδας πρέπει να κληθεί στο Υπουργείο Άμυνας» για την παροχή εξηγήσεων.

Πιο αναλυτικά, προτείνονται τα ακόλουθα μέτρα, που πρέπει να υιοθετηθούν από την πολιτική ηγεσία της γειτονικής χώρας:

«Η ελληνική πλευρά συνεχίζει την προκλητική και καταχρηστική της στάση. Τα τουρκικά αεροσκάφη εργάζονται στο πλαίσιο των ασκήσεων του ΝΑΤΟ και αυτές οι πληροφορίες διαβιβάζονται σε όλες τις χώρες. Παρόλο που η Ελλάδα το γνωρίζει αυτό, παρενοχλεί τα τουρκικά αεροσκάφη αντιμετωπίζοντάς τα ως «άγνωστα αεροπλάνα».

Δεν αρκεί να καλέσετε και να προειδοποιήσετε μόνο τον Έλληνα στρατιωτικό ακόλουθο στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Ταυτόχρονα θα πρέπει να κληθεί στο υπουργείο Εξωτερικών ο Έλληνας Πρέσβης και να υποβληθεί έκθεση στο αρχηγείο του ΝΑΤΟ.

Αυτό πρέπει να γίνεται όχι μόνο όταν οι σχέσεις με την Ελλάδα είναι τεταμένες, αλλά σε κάθε ενέργεια που διαπράττονται παραβιάσεις. Αυτό το περιστατικό μεταξύ των δύο χωρών του ΝΑΤΟ δεν πρέπει να αφεθεί να ομαλοποιηθεί.

Η Ελλάδα προσπαθεί να δικαιολογήσει ότι δεν υπάρχουν ειδικές πληροφορίες για αυτά τα γεγονότα. Ωστόσο, αυτό δεν είναι απαραίτητο για εκδηλώσεις του ΝΑΤΟ και πτήσεις κάτω από 10.000 πόδια. Εάν συνεχιστεί η στάση, ενδέχεται να υπάρξουν καταστάσεις που θα θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της πτήσης».