Πολιτισμός

Νέα τάση μόδας: Κορδόνια στα αυτιά

Σε ό,τι αφορά στο παιχνίδι της μόδας, ποιος ορίζει τους κανόνες.

Σε μια εποχή που σπάνια σοκαριζόμαστε και ακόμα πιο δύσκολα ενθουσιαζόμαστε, πολλοί οίκοι έχουν πιάσει το νόημα και εφευρίσκουν όλο και πιο περίεργα και αχρείαστα, θα τολμούσαμε να πούμε, αντικείμενα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα “Paris Sneakers” του οίκου Balenciaga, τα οποία λίγες ώρες μετά το λανσάρισμά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έκαναν τον Christóbal Balenciaga να «στριφογυρίζει μέσα στον τάφο του», σύμφωνα με τα περισσότερα σχόλια του καταναλωτικού κοινού. Στη λίστα προστίθενται τα YEEZY GAP της Nike και των 1000 ευρώ απλό, λευκό tank top της Prada. Ποιο είναι το κοινό τους χαρακτηριστικό; Όλα θέλουν να προκαλέσουν ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται.

Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, όταν είδαμε το νέο αξεσουάρ του οίκου Balenciaga αναρωτηθήκαμε δύο πράγματα: ποια είναι η τιμή του και αν πράγματι είναι αυτό που νομίζουμε πως είναι. Τα νέα σκουλαρίκια του οίκου είναι – κυριολεκτικά – φτιαγμένα από κορδόνια αθλητικών παπουτσιών και κοστίζουν 195 ή 200 ευρώ, αναλόγως το σχέδιο. «

Ναι», καλά διαβάσατε.

Όλες αυτές οι «τρέλες» και οι υπερβολές των σχεδιαστών δεν είναι καθόλου τυχαίες, δεδομένου του αντίκτυπου που έχουν στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Συνήθως, κρύβουν από πίσω τους κάποια στρατηγική μάρκετινγκ, η οποία αξιοποιεί τη δύναμη του «σοκ» για να κερδίσει γρήγορα hype στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εν έτει 2022, αυτό λογίζεται ως μια σίγουρη επιτυχία.

Άραγε, θα μπορούσαμε να πούμε πως η συζήτηση για το μέχρι που μπορεί να φτάσει η μόδα, και πόσο μπορεί να κοστολογεί κανείς τις υπερβάσεις της, έχει ανοίξει για τα καλά;