Η αλλαγή που παρατηρείται στις συνήθειες των νέων σε ό,τι αφορά την κατανάλωση αλκοόλ, ανάγκασε την ιαπωνική κυβέρνηση να ξεκινήσει έναν εθνικό διαγωνισμό, ζητώντας ιδέες που θα ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να πίνουν περισσότερο. Κι ο λόγος είναι ένας: τα φορολογικά έσοδα καταγράφουν σημαντική διολίσθηση.
Η εκστρατεία που έχει λάβει την ονομασία «Sake Viva!» από το παραδοσιακό ιαπωνικό ποτό σάκε, και η οποία διευθύνεται από την Εθνική Φορολογική Υπηρεσία (NTA), ζητά από άτομα ηλικίας 20 έως 39 ετών να υποβάλουν προτάσεις για να βοηθήσουν στην αναζωογόνηση της δημοτικότητας των αλκοολούχων ποτών, τα οποία έχουν πέσει σε δυσμένεια λόγω των αλλαγών στον τρόπο ζωής κατά τη διάρκεια της πανδημία του κορωνοϊού και μεταξύ των νέων.
Σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα JiJi.com ο διαγωνισμός, που θα διαρκέσει έως τις 9 Σεπτεμβρίου, ζητά «νέα προϊόντα και σχέδια» καθώς και τρόπους προώθησης της κατανάλωσης στο σπίτι.Οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται επίσης να εξερευνήσουν μεθόδους πωλήσεων χρησιμοποιώντας το metaverse.
Βουτιά στην κατανάλωση
Η NTA ανέφερε ότι η κατανάλωση αλκοόλ στην Ιαπωνία μειώθηκε από 100 λίτρα κατά μέσο όρο ανά άτομο το χρόνο το 1995 σε 75 λίτρα το 2020. Η μείωση των πωλήσεων αλκοόλ έχει πλήξει τον προϋπολογισμό της Ιαπωνίας, ο οποίος έχει ήδη έλλειμμα άνω των 48 τρισ. γεν.
Οι φόροι στο αλκοόλ αντιπροσώπευαν το 1,7% των φορολογικών εσόδων της Ιαπωνίας το 2020, από 3% το 2011 και 5% το 1980. Τα συνολικά έσοδα από φόρους στο αλκοόλ το οικονομικό έτος 2020 μειώθηκαν κατά περισσότερο από 110 δισ. γεν σε 1,1 τρισ. γεν , σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της NTA. Ήταν η μεγαλύτερη πτώση των εσόδων από φόρους αλκοόλ τα τελευταία 31 χρόνια, σύμφωνα με τους Japan Times.
«Καθώς η εργασία από το σπίτι έκανε βήματα προόδου σε κάποιο βαθμό κατά τη διάρκεια της κρίσης της Covid 19, πολλοί άνθρωποι μπορεί να αναρωτιούνται εάν πρέπει να συνεχίσουν τη συνήθεια να πίνουν με συναδέλφους για να εμβαθύνουν την επικοινωνία», ανέφερε αξιωματούχος στην εφημερίδα και πρόσθεσε ότι αν αυτή η «νέα κανονικότητα» παγιωθεί, θα πρόκειται για έναν ακόμα αντίθετο άνεμο για τα φορολογικά έσοδα.
Επίσης, καταγράφηκε μια ιδιαίτερα απότομη πτώση στην κατανάλωση μπύρας, με τον όγκο πωλήσεων να μειώνεται κατά 20% σε λιγότερο από 1,8 δισεκατομμύρια λίτρα. Το υπουργείο Υγείας της Ιαπωνίας είπε ότι ελπίζει ότι η εκστρατεία θα υπενθυμίσει επίσης στους ανθρώπους να θυμούνται να πίνουν μόνο την «κατάλληλη ποσότητα αλκοόλ». Οι φιναλίστ του διαγωνισμού θα προσκληθούν στην τελετή απονομής των βραβείων στο Τόκιο στις 10 Νοεμβρίου και η εφορία δήλωσε ότι θα υποστηρίξει την εμπορευματοποίηση των ιδεών του νικητή.