Όσο ο πόλεμος στην Ουκρανία, με την εισβολή των ρωσικών δυνάμεων, δε λάβει τέλος τόσο θα συνεχίζονται να υπάρχουν ναυτιλιακές δυσκολίες στη Μόσχα, μιας και τα δεξαμενόπλοια της χώρας, που δεν είναι των τελευταίων ετών, να αναπτύσσουν στη διαδρομή που μεταφέρει το πετρέλαιο από την Άπω Ανατολή προς την Κίνα και την Ινδία.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, τουλάχιστον τέσσερα δεξαμενόπλοια ηλικίας 15 ετών και άνω έχουν ενταχθεί στη δεξαμενή των πλοίων που παραδίδουν ρωσικό πετρέλαιο από το Κοζμίνο από τον Μάιο, σύμφωνα με ναυλομεσίτες που ζήτησαν να μην κατονομαστούν. Το λιμάνι διαχειρίζεται συνήθως περίπου 30 φορτία αργού πετρελαίου ESPO το μήνα χρησιμοποιώντας πλοία Aframax, τα οποία μεταφέρουν περίπου 700.000 βαρέλια.
Ενώ οι δυτικές κυρώσεις κατά της Μόσχας μετά την εισβολή απέτρεψαν ορισμένους πλοιοκτήτες από το να χειρίζονται φορτία του παραγωγού του ΟΠΕΚ+, η αναταραχή διόγκωσε τα κέρδη για όσους εξακολουθούν να ασχολούνται με το εμπόριο και ανέβασε επίσης τις αποτιμήσεις των πλοίων. Τα κέρδη για τους ναυλωτές στη διαδρομή Κοζμίνο-Κίνα εξακολουθούν να είναι περίπου τριπλάσια από το επίπεδο που παρατηρήθηκε πριν από το ξέσπασμα του πολέμου, αν και έχουν μειωθεί ελαφρώς.
Παρόλο που τα πλοία ηλικίας 15 ετών παραμένουν αξιόπλοα, τείνουν να είναι λιγότερο αποδοτικά από τα νεότευκτα και μπορεί να απαιτούν περισσότερη συντήρηση. Παρόλα αυτά, το σύντομο, πενθήμερο ταξίδι από το Κοζμίνο προς την Κίνα, σε συνδυασμό με τα υψηλά κέρδη από την εκτέλεση της διαδρομής, έχουν συνδυαστεί για να προσελκύσουν τα γερασμένα πλοία.
Για να προσελκύσουν επιχειρήσεις, οι αφίξεις αυτές προσφέρουν ελαφρώς χαμηλότερες τιμές, μειώνοντας τις τιμές στη διαδρομή, δήλωσαν οι ναυλομεσίτες. Το λεγόμενο κατ’ αποκοπήν κόστος για μια παράδοση από το Κοζμίνο στην Κίνα είναι τώρα περίπου 1,5 εκατ. δολάρια, λίγο κάτω από το ανώτατο όριο των 1,7 εκατ. δολαρίων που παρατηρήθηκε τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, είπαν.
Οι ευκαιρίες έχουν αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον για τα μεταχειρισμένα πλοία. Μέχρι στιγμής φέτος, η αξία των παλαιότερων πλοίων Aframax έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 60%, με ένα δεξαμενόπλοιο 15 ετών να αξίζει τώρα περίπου 29 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.
Ακόμη και μετά την πρόσφατη πτώση των ναύλων, οι τιμές εξακολουθούν να είναι “φουσκωμένες σε σύγκριση με τους ιστορικούς μέσους όρους”, δήλωσε η Olivia Watkins, επικεφαλής αναλύτρια αποτιμήσεων της VesselsValue. Αυτό έχει οδηγήσει τους ιδιοκτήτες να θέλουν να επωφεληθούν, δήλωσε η ίδια.
Μέχρι στιγμής φέτος, 58 Aframaxes έχουν αλλάξει χέρια, 50% περισσότερα από την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τη VesselsValue. Ορισμένα από τα νέα πλοία στη διαδρομή αγοράστηκαν από πλοιοκτήτες που είναι εγγεγραμμένοι στο Βιετνάμ και το Χονγκ Κονγκ, σύμφωνα με στοιχεία που παρακολουθούνται από το Bloomberg και ναυλομεσίτες.