Κινέζοι κολοσσοί του Διαδικτύου, όπως η Alibaba, η ByteDance και η Tencent της Tiktok, μοιράστηκαν για πρώτη φορά λεπτομέρειες των αλγορίθμων τους με τις ρυθμιστικές αρχές της Κίνας.
Οι αλγόριθμοι αποφασίζουν τι βλέπουν οι χρήστες και τη σειρά με την οποία το βλέπουν – και είναι κρίσιμοι για την προώθηση της ανάπτυξης των πλατφορμών κοινωνικών μέσων.
Φυλάσσονται στενά από εταιρείες.
Στις ΗΠΑ, η Meta και η Alphabet υποστήριξαν με επιτυχία ότι αποτελούν εμπορικά μυστικά που δεν μοιράζονται.
Η Διοίκηση Κυβερνοχώρου της Κίνας (CAC) δημοσίευσε μια λίστα με τις περιγραφές 30 αλγορίθμων.
Σε δηλώσεις ανέφερε ότι η λίστα αλγορίθμων της θα ενημερώνεται τακτικά σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η κατάχρηση δεδομένων.
Μεταξύ των αναφερόμενων αλγορίθμων είναι ένας που ανήκει στον ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου Taobao, που ανήκει στην Alibaba.
Το έγγραφο Mandarin ανέφερε ότι ο αλγόριθμος του Taobao “συνιστά προϊόντα ή υπηρεσίες στους χρήστες μέσω του ψηφιακού τους αποτυπώματος και των ιστορικών δεδομένων αναζήτησης”.
Ο αλγόριθμος του ByteDance για το Douyin, την κινεζική έκδοση του TikTok, λέγεται ότι μετράει τα ενδιαφέροντα των χρηστών μέσω αυτού που κάνουν κλικ, σχολιάζουν, “μου αρέσει” ή “δεν μου αρέσει”.
Η Kendra Schaefer, επικεφαλής έρευνας τεχνολογικής πολιτικής στην Trivium China, είπε ότι «Δεν φαίνεται να έχουν υποβληθεί οι ίδιοι οι αλγόριθμοι», είπε στο BBC.
“Σε κάθε έναν από αυτούς τους αλγόριθμους έχει δοθεί ένας αριθμός καταχώρισης, οπότε το CAC μπορεί να επικεντρώσει τις προσπάθειες επιβολής του νόμου σε έναν συγκεκριμένο αλγόριθμο. Το ερώτημα είναι, ποιο είναι το επόμενο βήμα για να δούμε εάν ένας αλγόριθμος είναι έτοιμος να κωδικοποιήσει;”