Η Άνδρος είναι ένα νησί γνωστό για τα αμυγδαλωτά του, τους εφοπλιστές και τους καπεταναίους του και φυσικά την τέχνη, χάρη στην παρουσία του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης που είναι πόλος έλξης για χιλιάδες τουρίστες από όλο τον κόσμο και η παρουσία του αναβαθμίζει την εμπειρία όσων επισκέπτονται το νησί, αλλά και των μόνιμων κατοίκων, στους οποίους παρέχει ερεθίσματα αντίστοιχα με αυτά που χαίρονται οι κάτοικοι των μητροπόλεων του εξωτερικού.
Φέτος το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης φιλοξενεί την αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στην Αλεξάνδρα Αθανασιάδη, με τίτλο Πλάθοντας το άυλο. Η έκθεση είναι στην ουσία μια περιήγηση σε σχεδόν πέντε δεκαετίες δημιουργίας της καλλιτέχνιδος που είναι γνωστή για τις διαφορετικές τεχνικές και τα ποικίλα υλικά που χρησιμοποιεί για να φέρει στη ζωή το όραμα της. «Μπορεί να δουλεύω 4-5 έργα παράλληλα και μάλιστα με διαφορετικά μέσα», αναφέρει χαρακτηριστικά η πολυπράγμων δημιουργός που φαίνεται ότι ο τρόπος που κάνει τέχνη δεν υπόκειται σε περιορισμούς. Αυτό ακριβώς αποτυπώνει και η έκθεση τους Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, η οποία δεν ακολουθεί τη χρονολογική σειρά της καριέρας της εικαστικού, αλλά είναι μία δημιουργικά άναρχη αναδρομή όσον αφορά στη χρονική συνέχεια, στην οποία κάθε επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να ανακαλύψει τις πολλαπλές πτυχές της Αθανασιάδη, από τα πρώιμα παιδικά έργα της έως σήμερα, όπως γράφει σε άρθρο του στην popaganda.gr ο Γιάννης Τσιούλης.
Η Αθανασιάδη πλάθει, σχεδιάζει, ζωγραφίζει, φωτογραφίζει, φυλώντας προσεκτικά, εδώ κι εκεί, διάσπαρτα θραύσματα από ξύλο, μέταλλο και χαρτί, που περιμένουν υπομονετικά τη μετουσίωσή τους σε έργα τέχνης. Όλες αυτές τις διαφορετικές πτυχές της καλλιτέχνιδος αναδεικνύει με εύγλωττο τρόπο η εξαιρετική επιμέλεια της Μαρίας Κουτσομάλλη-Moreau, η οποία σχολίασε πολύ εύστοχα ότι τέχνη της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη χρειάζεται δια ζώσης εμπειρία για την βιώσει κάποιος και δεν μπορεί να περιοριστεί σε ένα πίνακα.
Η έκθεση χωρίζεται σε θεματικές ενότητες που μεταφέρουν το κοινό από το εργαστήριο της Αθανασιάδη μέχρι τον κόσμο που δημιούργησε η ίδια με τα έργα της όταν ανέλαβε να φέρει στη ζωή τη γεμάτη μελαγχολία ποίηση του Κωνσταντίνου Καβάφη. Ειδικά η ενότητα που είναι αφιερωμένη στο έργο της που εμπνέεται για τον Καβάφη .η καλλιτέχνιδα τιμά την κοινή της αγάπη με τον ποιητή για το αρμονικό πάντρεμα του αρχαίου με το σύγχρονο, την ανάκληση, γεμάτη λεπτότητα και χάρη, των αισθημάτων του και των ορμών του, τη διεκδίκηση μιας αισθησιακής, ακόμη και ερωτικής προσέγγισης των σωμάτων, τη σπουδαιότητα του παρελθόντος, την εξερεύνησή του, την αφομοίωσή του, την αποδοχή του.