Χωρίς σταματημό συνεχίζονται τα έργα για την υλοποίηση των τερματικών σταθμών LNG, που βρίσκονται σε διάφορα σημεία της Ευρώπης, ώστε να υπάρξει μια σταθερή αποκλιμάκωσης απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η αναφορά του S&P Globa, τα περισσότερα έργα ανά την Ευρωπαϊκή Ένωση, αφορούν πλωτά τερματικά FSRU, όπως αυτό της Αλεξανδρούπολης, καθώς μπορούν να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν σε συντομότερο χρόνο από τα χερσαία έργα.
Μέσα στα επόμενα χρόνια προγραμματίζεται να λειτουργήσουν 25 νέα FSRU, με ορισμένα εξ αυτών να αναμένονται ήδη από τα τέλη του φετινού έτους σε χώρες όπως η Γερμανία που σπεύδουν να τα ολοκληρώσουν εγκαίρως για το χειμώνα.
Χαρακτηριστικό της ταχύτητας είναι ότι η γερμανική διαχειρίστρια Open Grid Europe ανακοίνωσε ότι αυτό το μήνα ξεκίνησε την κατασκευή αγωγού για το τερματικό του Βιλχελμσάβεν τέσσερις εβδομάδες του προβλεπόμενου.
Η χώρα αυτή υλοποιεί πέντε FSRU συν άλλες δύο χερσαίες μονάδες εισαγωγής LNG. Πέραν της Γερμανίας, η Ελλάδα έχει ξεχωριστή θέση στις ευρωπαϊκές επενδύσεις, καθώς σχεδιάζονται πέντε FSRU, ενώ η Ολλανδία σχεδιάζει άλλα δύο, όπως και η Ιρλανδία με την Ιταλία.
Επίσης, από μια μονάδα σκοπεύουν να κατασκευάσουν οι Γαλλία, Φινλανδία, Εσθονία, Κύπρος και Πολωνία.
Ο αναλυτής Λουκ Κοτέλ, εκτιμά ότι η υλοποίηση των νέων τερματικών θα δώσει τέλος στο συνωστισμό που παρατηρείται στο δίκτυο του φυσικού αερίου και στην εφοδιαστική αλυσίδα του LNG, γεγονός που θα μπορούσε να έχει θετικά αποτελέσματα και στις τιμές, εφόσον όμως εξασφαλιστούν επαρκή φορτία.
Ο… χειμώνας θα κρίνει την επιτυχία του σχεδίου της μείωσης των ροών
Όπως είναι γνωστό οι υπουργοί Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης πήραν την απόφαση για εθελοντική μείωση κατά 15% της χρήσης φυσικού αερίου, προκειμένου να έχουν μια “ασπίδα προστασίας” στις ρωσικές απειλές για το κλείσιμο της στρόφιγγας.
Παρόλα αυτά δεν φαίνεται να υπολόγισαν κάτι, το οποίο είναι και το πιο σημαντικό απ’ όλα, δηλαδή τις καιρικές συνθήκες που θα υπάρχουν στην Ευρώπη εκείνη τη χρονική περίοδο, ειδικά τους λεγόμενους σκληρούς μήνες του χειμώνα, δηλαδή τέλη Νοεμβρίου με αρχές Μαρτίου.
Ήδη έχει τέθηκε σε ισχύ από την Τρίτη [9/8] το μέτρο για εξοικονόμηση 45 δις. κυβικών μέτρων αερίου έως τον Μάρτιο του 2023, όπου αυτό είχε υπολογιστεί με γνώμονα τις κανονικές για την εποχή θερμοκρασίες και όχι τους ισχυρούς παγετούς, που δεν είναι καθόλου σπάνιοι, ειδικά τα τελευταία χρόνια.