Η μείωση κατά σχεδόν 50% μιας αξιόπιστης, παγκόσμιας κλίμακας, εταιρείας αυτοκινήτων, όπως είναι η Toyota, σίγουρα εγείρει ερωτηματικά. Κατά το πρώτο τρίμηνο που τελείωσε στις 30 Ιουνίου, η μείωση των κερδών ξεπέρασε το 40% και διέψευσαν τις προβλέψεις και των πιο απαισιόδοξων επενδυτών και αναλυτών του κλάδου. Το υψηλό κόστος παραγωγής και η αύξηση του παγκοσμίου πληθυσμού είναι δύο βασικά αίτια που προκάλεσαν αυτή τη θεαματική πτώση.
Η Toyota Motor Corp σημείωσε πτώση 42% στα τριμηνιαία λειτουργικά κέρδη, καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πιέζεται από τους περιορισμούς της προσφοράς και το αυξανόμενο κόστος.
Τα λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου μειώθηκαν στα 578,66 δισεκατομμύρια γιεν (4,3 δισεκατομμύρια δολάρια) από 997,4 δισεκατομμύρια γιεν (7,45 δισεκατομμύρια δολάρια) την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, όπως δήλωσε σχετικά η Toyota.
Η εταιρεία έχει επανειλημμένως περικόψει τους μηνιαίους στόχους παραγωγής λόγω της παγκόσμιας έλλειψης chip και των περιορισμών της Covid – 19 στα εργοστάσια, στην Κίνα. Αλλά το μέγεθος της μείωσης των κερδών ήταν πολύ πέρα από αυτό που περίμεναν οι επενδυτές – αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της εταιρείας «Refinitiv» υπολόγισαν πτώση 15% – και φάνηκε να αιφνιδιάζει την αγορά: οι μετοχές της Toyota αύξησαν τις απώλειες και υποχώρησαν έως και 3% μετά τα αποτελέσματα .
Τα κέρδη του πρώτου οικονομικού τριμήνου επηρεάστηκαν από τους περιορισμούς στην προσφορά, τις χαμηλότερες πωλήσεις και την αύξηση του κόστους υλικών, ανέφερε εκπρόσωπος της Toyota.
Όπως και άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, η Toyota παλεύει με υψηλότερο κόστος και φοβάται ότι ο παγκόσμιος πληθωρισμός θα μπορούσε να βάλει φρένο στη ζήτηση των καταναλωτών.
Ωστόσο, τα τρέχοντα προβλήματα παραγωγής της Toyota σηματοδοτούν μια απόκλιση από την αρχική της επιτυχία στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας στα πρώτα στάδια της πανδημίας.
Η αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε τους μηνιαίους στόχους παραγωγής της τρεις φορές κατά τη διάρκεια του τριμήνου Απριλίου –Ιουνίου, υποχωρώντας 10% πίσω από τους αρχικούς της στόχους, λόγω των ελλείψεων ημιαγωγών και των επιπτώσεων του lockdown που έφερε η πανδημική κρίση της Covid-19 στην Κίνα.
Οι μετοχές της Toyota, οι οποίες υποχώρησαν 0,5 τοις εκατό λίγο πριν την κυκλοφορία των κερδών, συνεχίζει να βλέπει τις απώλειές της να μεγαλώνουν κι άλλο και οι υπεύθυνοι της εταιρείας προσπαθούν να βρουν ποια είναι η καλύτερη λύση από όσες έχουν κατατεθεί στο τραπέζι του διαλόγου.