Κόσμος

Le Figaro: Για το Facebook η μάχη με τον TikTok χάθηκε, αλλά όχι κι ο πόλεμος

Ο ιδιοκτήτης του Facebook επιμένει ότι τίποτε δεν έχει κριθεί στη μεταξύ τους αντιπαλότητα.

Ένας έντονος ανταγωνισμός έχει ξεσπάσει ανάμεσα στο Facebook και το TikTok. Ο τριμηνιαίος τζίρος του Facebook μειώθηκε για πρώτη φορά, προς όφελος του κινεζικού γίγαντα TikTok. Ο ιδιοκτήτης του Facebook επιμένει ότι τίποτε δεν έχει κριθεί στη μεταξύ τους αντιπαλότητα.

«Θα χρειαστεί να κάνουμε περισσότερα με λιγότερους πόρους», δήλωσε ο επικεφαλής της Meta, Μαρκ Ζούγκεμπεργκ, την Τετάρτη που μας πέρασε, αφού ο γίγαντας των social media είδε τα τριμηνιαία έσοδά του να μειώνονται για πρώτη φορά στην ιστορία του.

Τα έσοδα της Meta (Facebook, Instagram) μειώθηκαν κατά 1% από έτος σε έτος το δεύτερο τρίμηνο στα 28,8 δισεκατομμύρια δολάρια.

Είναι ενδεικτικό ότι τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 36%, στα 6,7 δισεκατομμύρια.

 «Η κατάσταση φαίνεται χειρότερη από ό,τι πριν από τρεις μήνες», παραδέχτηκε ο Μαρκ Ζούγκερμπεργκ κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης με αναλυτές. Σχεδίαζε να επιβραδύνει τον ρυθμό των επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένης της «μείωσης της αύξησης του προσωπικού το επόμενο έτος». Η Meta έχει σχεδόν 84.000 υπαλλήλους παγκοσμίως, 32% περισσότερους από ό,τι πριν από ένα χρόνο.

Στη Wall Street, η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε περισσότερο από 4% στις ηλεκτρονικές συναλλαγές μετά το κλείσιμο των συναλλαγών. Από την πλευρά του κοινού, το Facebook αύξησε τον αριθμό των καθημερινών ενεργών χρηστών σε 1,97 δισεκατομμύρια χρήστες, αλλά έχασε δύο εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες.

Συνολικά, έως τις 30 Ιουνίου, 3,65 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο χρησιμοποιούσαν τουλάχιστον ένα από τα τέσσερα δίκτυα και messenger της Meta – Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger – κάθε μήνα.

Περίπου ένα εκατομμύριο ενεργοί χρήστες αποχώρησαν από την πλατφόρμα της Meta Platforms κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του 2021.

Από τις αρχές Φεβρουαρίου, η τιμή της μετοχής της Meta μειώθηκε κατά το ήμισυ και περισσότερα από 400 δισεκατομμύρια δολάρια έχουν χαθεί. Ο δεύτερος μεγαλύτερος ψηφιακός διαφημιστής στον κόσμο αντλεί τη δύναμή του από την ικανότητά του να στοχεύει με ακρίβεια εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες, σε ένα περιβάλλον, όπου οι χρήστες περνούν χρόνο σε καθημερινή βάση, καλλιεργούν κοινωνικές γνωριμίες ή διασκεδάζουν.

Αλλά η Meta, στην οποία ανήκουν το Facebook και το Instagram, χάνει την έλξη της στο τεράστιο κοινό της. Η βάση χρηστών του Facebook στις ΗΠΑ μόλις και μετά βίας αυξάνεται και, ενώ το Instagram βοηθά στο να προχωρήσει μπροστά ο Όμιλος, παρατηρείται μια επιβράδυνση στην εγγραφή νέων χρηστών, από τις εφηβικές και τις νεαρές ηλικίες.

Το Facebook αντέδρασε με την εισαγωγή εφαρμογή βίντεο και φωτογραφιών, αλλά διασημότητες με ιδιαίτερη κοινωνική επιρροή, όπως είναι η Κιμ Καρντάσιαν, έσπευσαν να προτρέψουν το Facebook «να σταματήσει να προσπαθεί να γίνει σαν το TikTok».

Πράγματι, η Meta, όπως και η Google στο YouTube, έχει αντιγράψει τη μορφή σύντομων και συναρπαστικών βίντεο από το TikTok, που δημοσιεύονται από δημιουργούς και προτείνονται στους χρήστες χάρη σε έναν πολύ ισχυρό αλγόριθμο. Φαίνεται, ωστόσο, ότι το Facebook θα κινηθεί προς την κατεύθυνση της περιστολής των δαπανών, επιχειρώντας να κάνει περισσότερα με χαμηλότερο κόστος.