Με σημαντική υποχώρηση εσόδων έκλεισε η τελευταία – αυτόνομη – εταιρική χρήση της Τσακίρης Πρότυπος Βιομηχανία Τροφίμων – Σνακ αν και η κερδοφορία ενισχύθηκε. Το 2021, οι πωλήσεις της εταιρείας, που πρώτη παρήγαγε πατατάκια στην Ελλάδα το 1954, παρουσίασαν μείωση κατά 24,5% με το συνολικό τζίρο να διαμορφώνεται στα 6,9 εκατ. ευρώ έναντι 9,1 εκατ. ευρώ το 2020.
Το ποσοστό του μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στην χρήση 2021 σε 15,9% έναντι 17,5% της προηγούμενης χρήσης, ενώ το ποσοστό των λειτουργικών εξόδων προς τις πωλήσεις κυμάνθηκε στο 9% για το 2021 έναντι 12,3% στην προηγούμενη χρήση.
Συμπερασματικά, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών, η διαχείριση των λειτουργικών εξόδων της Τσακίρης οδήγησε σε λειτουργική κερδοφορία 477 χιλ. ευρώ. Το προ φόρων κέρδη ενισχύθηκαν κατά 2,3% σε σχέση με το 2020 και ανήλθαν σε περίπου 510 χιλ. ευρώ ενώ η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 430,6 χιλ. ευρώ αυξημένη κατά 23,2% σε σχέση με το 2020.
Τελευταία χρήση ως αυτόνομη εταιρεία
Να σημειωθεί ότι η 25η εταιρική χρήση της Tsakiris Chips, αφορά στην περίοδο 1/1/2021 έως και 29/10/2021 και είναι η τελευταία χρήση της σαν ανεξάρτητη νομική οντότητα, καθώς από τον περσινό Οκτώβριο έχει απορροφηθεί από την μητρική της Coca Cola Τρία Έψιλον.
Η συγχώνευση πραγματοποιήθηκε με σκοπό να συμβάλλει στην απλούστευση και τον εξορθολογισμό της κεφαλαιακής διάρθρωσης, της οργάνωσης των δραστηριοτήτων και την αποτελεσματικότητα της διαχείρισης και διοίκησης των εμπλεκόμενων εταιρειών.
Το πλάνο για το 2022
Στους κόλπους της πολυεθνικού ομίλου της Coca Cola 3E, προτεραιότητα για την εταιρεία αποτελεί η επιστροφή ου χαμένου τζίρου και η ενδυνάμωση των εγχώριων μεριδίων Συγκεκριμένα, για τις προοπτικές του 2022 η διοίκηση αναφέρει ότι θα προχωρήσει σε περαιτέρω ανανέωση και προβολή της εικόνας μέσω διαφορετικών επικοινωνιών σε όλα τα μέσα επικοινωνίας και στην παραγωγή καινοτόμων κωδικών chips που θα αναπτύξουν περαιτέρω τον κύκλο εργασιών και την κερδοφορία της Τσακίρης.
Πτώση στην κατηγορία των σνακς
Για εφέτος με βάση τα στοιχεία των εταιρειών μέτρησης που αφορούν στο πρώτο τετράμηνο του 2022 καταγράφεται κάμψη πωλήσεων κατά 3,9% στα τσιπς , κατά 3,8% στα ποπ κορν και κατά 6,4% στα σνακ τύπου τορτίγιας.
Κατά τους θερινούς μήνες η κατηγορία των αλμυρών σνακ πιθανόν να βελτιώσει τις «επιδόσεις» της. τόσο στο κανάλι HoReCa όσο και στη μικρή λιανική, εξαιτίας του αυξημένου τουριστικού ρεύματος.