Focus

General Idea: Το γκρουπ που προέβλεψε την κουλτούρα του TikTok

General Idea: «Φτιάξαμε τον εαυτό μας μετά από ένα ροκ συγκρότημα»

Όταν το γκρούπ General Idea ξεκίνησε για πρώτη φορά να κάνει τέχνη τη δεκαετία του 1960, η παλαιότερη γενιά διασκέδαζε ήδη με σεξ, ναρκωτικά και ροκ εν ρολ που καθόρισαν την εποχή. Τίποτα όμως δεν μπορούσε να τους προετοιμάσει για αυτό που ερχόταν χάρη στους καλλιτέχνες AA Bronson, Felix Partz και Jorge Zontal.

Σε πρώτη φάση, η Εθνική Πινακοθήκη του Καναδά αναγνωρίζει την ομάδα  με μια τεράστια έρευνα του έργου τους από την αρχή. Μετά την προβολή της στην Οττάβα, η έκθεση πρόκειται να κατευθυνθεί στο Μουσείο Stedelijk στο Άμστερνταμ.Αυτό που ξεκίνησε ως πείραμα εξελίχθηκε σε μια ισχυρή δύναμη στον καναδικό περιβάλλον σύγχρονης τέχνης. Μέχρι εκείνο το σημείο, κανείς δεν είχε μιλήσει για την σεξουαλική ταυτότητα και ταυτότητα φύλου. Η General Idea  το έκαναν, ξεκινώντας μια συζήτηση που διαφορετικά δεν θα είχε συμβεί στην ευγενική κοινωνία της μεσαίας τάξης.

Οι τρεις καλλιτέχνες ζούσαν σε μια κοινότητα στο Τορόντο με άλλους δημιουργικούς τύπους που έφυγαν ένας-ένας, αφήνοντας πίσω τους τους Bronson, Partz και Zontal.

«Φτιάξαμε τον εαυτό μας μετά από ένα ροκ συγκρότημα», είπε ο Μπρόνσον σε μια συνέντευξη από το σπίτι του στο Βερολίνο. Όπως δηλώνει: «Θέλαμε να γίνουμε διάσημοι, λαμπεροί και πλούσιοι… ήμασταν και είμαστε».

Ανάμεσα στα έργα που εκτίθενται είναι πίνακες ζωγραφικής, σχέδια, εγκαταστάσεις, πολλαπλάσια, γλυπτά, κείμενα, φωτογραφίες, δοκιμαστικοί σωλήνες, βίντεο, μπαλόνια και μυριάδες εφήμερα κομμάτια.

Ένας εμβληματικός πίνακας τοπίων του Καναδού καλλιτέχνη Tom Thomson χρησιμοποιήθηκε ως φόντο για ένα έργο που αναφέρεται στη θεραπεία του HIV.

«Αυτό που κάναμε», είπε ο Μπρόνσον, «θεωρήθηκε ηθικά διεφθαρμένο».

Το General Idea μετακόμισε επίσημα στη Νέα Υόρκη το 1986.

Την ίδια περίπου εποχή που ήρθε η General Idea στη Νέα Υόρκη, το AIDS έφτασε στην πόλη. «Από τη μια πλευρά», είπε ο Bronson, «ήταν μια τέλεια ευκαιρία. Από την άλλη, φαινόταν να είναι κάπως κακόγουστο».

Καθώς το AIDS επικράτησε, η General Idea ανταποκρίθηκε. «Ξεκίνησε ως έργο», είπε ο Μπρόνσον, «και έγινε κάτι που κυρίευσε τις ζωές μας». Είχαν ήδη κλέψει την ιδέα του Μπάροουζ για την «ιογενή εικόνα»Η διάσημη εικόνα LOVE του Robert Indiana χρησίμευσε ως πρότυπο για μια από τις πρώτες απαντήσεις τους στην κρίση υγείας. Η General Idea άλλαξε τα γράμματα, αντικαθιστώντας τα με AIDS.