Οικονομία

Μάρκετινγκ: Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων αποτελεί πρόκληση των εκάστοτε επαγγελματιών

Μάρκετινγκ: Οι επαγγελματίες του κλάδου του μάρκετινγκ είναι εναρμονισμένοι να μελετούν συνεχώς τη διαχείριση των data [δεδομένων] και η συνεχής και ενδελεχής ανάλυση τους αποτελούν μια τεράστια πρόκληση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Οι επαγγελματίες του κλάδου του μάρκετινγκ είναι εναρμονισμένοι να μελετούν συνεχώς τη διαχείριση των data [δεδομένων] και η συνεχής και ενδελεχής ανάλυση τους αποτελούν μια τεράστια πρόκληση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με όσα επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ ο Μάρκος Φραγκουλόπουλος Founding Member του μη κερδοσκοπικού οργανισμού «The Marketing Hub» και Ηead of Interamerican Corporate Marketing το συμπέρασμα αυτό καταδεικνύει η έρευνα «Marketing Pulse 2022» στην οποία συμμετείχαν 70 κατά κύριο λόγο μεγάλες σε μέγεθος εταιρείες της χώρας και αντίστοιχα υψηλόβαθμα στελέχη marketing.

Σύμφωνα με τον κ. Φραγκουλόπουλο «στο νέο περιβάλλον της αγοράς, όπως διαμορφώνεται στη μετά-Covid εποχή, οι επιχειρήσεις καλούνται να αναθεωρήσουν τις στρατηγικές τους, να μετασχηματιστούν ψηφιακά και να ενσωματώσουν νέα στοιχεία για την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητάς τους. Η έρευνα ”Marketing Pulse 2022” αποδεικνύει ότι η διαχείριση των data αποτελεί το καθολικό focus της αγοράς. Συγκεκριμένα, αναγνωρίζεται από το 61% των marketers ως η κορυφαία πρόκληση για τα επόμενα χρόνια».

Στο πλαίσιο αυτό, καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν το τοπίο στην αγορά, η εξεύρεση εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού από τις επιχειρήσεις θεωρείται μια από τις πλέον κρίσιμες παραμέτρους για την ανάπτυξή τους. Σύμφωνα με τον κ. Φραγκουλόπουλο, ο ρόλος των κατάλληλων ανθρώπων σε μια επιχείρηση, όπως προκύπτει από την έρευνα, είναι μεγαλύτερος σε σημαντικότητα σε σχέση με την ύπαρξη υψηλών marketing budgets.

Σύμφωνα με τον ίδιο, δυσκολία αντιμετωπίζουν οι επικεφαλής των τμημάτων marketing να βρουν στελέχη με τις ικανότητες να διαχειριστούν για παράδειγμα τα δεδομένα ή τις σύγχρονες τεχνολογίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 78% των marketers θεωρούν ότι η Νο 1 δεξιότητα (hard skill) που χρειάζονται στην ομάδα τους είναι η αποτελεσματική διαχείριση των δεδομένων. Αντίστοιχα το 71% δηλώνει ότι η Νο 1 απαιτούμενη δεξιότητα στα soft skills είναι η στρατηγική σκέψη και το conceptualization (σύλληψη ιδέας). Σε γενικό επίπεδο ποσοστό 31% των επικεφαλής του marketing δηλώνει ότι μόνο με καλύτερα στελέχη στο marketing θα μπορούν να πετύχουν τους στόχους τους.

Ενισχύεται ο ρόλος του μάρκετινγκ στις επιχειρήσεις

Οι Έλληνες επαγγελματίες του Marketing εμφανίζονται να είναι αισιόδοξοι, σύμφωνα με την έρευνα, για την τρέχουσα χρονιά. Όπως διευκρινίζει ο κ. Φραγκουλόπουλος, η αισιοδοξία τους δεν εξαντλείται στο περιβάλλον και στις προοπτικές της χώρας και των μαρκών που αντιπροσωπεύουν, αλλά και στο ρόλο του marketing που φαίνεται να ισχυροποιείται εντός των εταιρειών για την τρέχουσα χρονιά αλλά και για τα επόμενα έτη.

Ένα επίσης ιδιαίτερα σημαντικό εύρημα, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι το digital marketing όπως και το brand building παραμένουν σε πολύ υψηλή προτεραιότητα για τις εταιρείες, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι οι μάρκες αναζητούν, μέσω των ψηφιακών μέσων, να προσεγγίσουν τους Έλληνες καταναλωτές οι οποίοι είναι πλέον πολύ εξοικειωμένοι με την χρήση του digital και ώριμοι ψηφιακά.

Την ίδια στιγμή, το brand building φαίνεται να συνδέεται κυρίως με την αναζήτηση ενός μεγαλύτερου purpose (σκοπού) για κάθε επιχείρηση. Ενός σκοπού με βαθύτερο νόημα που κινητοποιεί τους εργαζομένους και βάζει σε νέα βάση και προοπτική τη σχέση της μάρκας με τους πελάτες της.

Τέλος οι marketers δηλώνουν ότι ο τρόπος και οι στρατηγικές μέσω των οποίων θα επιδιώξουν μια ισχυρότερη ανάπτυξη για τις εταιρείες που αντιπροσωπεύουν, θα είναι η οργανική ανάπτυξη με εστίαση στην δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών.

Στα επιχειρηματικά οφέλη από τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν, μεταξύ άλλων, την ομαλή καθημερινή λειτουργία, την υψηλή παραγωγικότητα, τον σωστό έλεγχο των πόρων, το αποδοτικό μάνατζμεντ της εταιρείας, την αύξηση των πωλήσεων, τη διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες, τη μείωση του κόστους καθώς και τη σωστή λήψη αποφάσεων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο