Μία… άτυπη πρωτιά απέκτησε η Ελλάδα. Για πρώτη φορά, από την έναρξη της ενεργειακής κρίσης, η χώρα μας διαθέτει την ακριβότερη τιμή βενζίνης σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με το παρατηρητήριο τιμών ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Πιο συγκεκριμένα στην Ελλάδα έφτασε το λίτρο στα 2,344, περνώντας έτσι και τη Φινλανδία, η οποία έχει τιμή 2,339 ανά λίτρο, όπου για μεγάλο χρονικό διάστημα η σκανδιναβική χώρα είχε τα πρωτία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν 50 ημέρες , η μέση τιμής στη χώρα βρισκόταν στα 2,267€/λίτρο και η Ελλάδα ήταν στην 7η θέση. Από τότε κερδίζει συνεχώς θέσεις μέχρι να φτάσει στην κορυφή. Η ελληνική τιμή είναι 38 λεπτά πάνω από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο που βρίσκεται στα 1,96€. Στο… κλαμπ του 2,30 βρίσκεται και η Δανία ενώ πάνω από τα 2€/λίτρο παραμένει η τιμή στις 13 από τις 27 χώρες της Ευρωζώνης.
Στις Κυκλάδες ο μέσος όρος της τιμής της βενζίνης ξεπερνά τα 2,6/λίτρο και τα 2,47€ στα Δωδεκάνησα. 5 ακόμη νομοί – Ευρυτανίας , Κεφαλονιάς, Λέσβου, Ρεθύμνου και Σάμου και έχουν μέσο όρο τουλάχιστον 2,4€/λίτρο, 6 λεπτά πάνω από τον εθνικό μέσο όρο.
Στην αγορά του πετρελαίου κίνησης – όπου πάντως ισχύει και η οριζόντια επιδότηση στην αντλία κατά 15 λεπτά – τα πράγματα λειτουργούν πολύ πιο ομαλά. Η Ελλάδα έχει τη 10η πιο ακριβή τιμή με 2,012€/λίτρο (17 λεπτά πάνω από τον μέσο όρο) όταν την προηγούμενη εβδομάδα βρισκόταν στην 5η. Αν η κυβέρνηση αποφάσιζε αύριο να αποσύρει την επιδότηση, τότε η Ελλάδα θα έκανε άλμα στην πρώτη 3αδα με τις ακριβότερες τιμές πετρελαίου κίνησης πίσω μόνο από τις Σκανδιναβικές χώρες, Σουηδία και Φινλανδία.
Το τελευταίο 10ήμερο του Ιουλίου θα αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για το fuel pass 2, με αυξημένα ποσά επιδότησης τα οποία φτάνουν στις νησιωτικές περιοχές τα 100€ για τα αυτοκίνητα και τα 70€ για τις μηχανές ενώ σωστά το ΥΠΟΙΚ αύξησε το κίνητρο χρήσης της ψηφιακής κάρτας αντί της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό στα 15€ αντί 5€ αφού στον πρώτο κύκλο fuel pass μόλις 2/10 έκαναν χρήση της κάρτας.