Όσο για την έκθεση Francisco Carolinum, προσωπικά δεν ασχολήθηκα και πολύ. Όπως ανέφερα, η σύζυγός μου Susanne είχε αναλάβει όλα τα έργα που σχετίζονται με την τέχνη μου εδώ και πολλά χρόνια. Επίσης, λειτουργεί μια ιστοσελίδα, www.art-meets-science.io, από το 2007 που τιμά τη δουλειά μου. Είναι ειδικός στην κατανόηση των σκέψεών μου και το Francisco Carolinum της ζήτησε να είναι ένας από τους επιμελητές μαζί με την επιμελήτρια Genoveva Rueckert από το μουσείο. Αλλά μπορείτε να φανταστείτε ότι η Susanne με ενημέρωσε για τις έννοιες και τις σκέψεις της και μιλήσαμε εσωτερικά για το πώς να παρουσιάσω τη δουλειά μου.
Το νέο είναι η ευαισθητοποίηση του κοινού. Και αυτό είναι το νόημα, γιατί στις μέρες μας εμπλέκονται μεγάλα χρήματα στη σκηνή των κρυπτογράφησης.
Θα ήθελα να αναφέρω από την εισαγωγή στην Τέχνη και τις Κατασκευές: «Η τεχνολογία συνήθως απορρίπτεται ως στοιχείο εχθρικό προς την τέχνη. Θέλω να προσπαθήσω να αποδείξω ότι δεν είναι, ότι μας ανοίγει ακόμη και ένα ασύλληπτο νέο καλλιτεχνικό έδαφος». Ήμουν πεπεισμένος ότι βρισκόμασταν στην αρχή νέων μεθόδων στην τέχνη που θα κυριαρχούσαν τα αυτόματα και οι μηχανές. Ήμουν σίγουρος ότι το έργο του καλλιτέχνη θα περνούσε στην αναλυτική κατασκευή — στον ψηφιακό κόσμο που το λέμε τώρα κωδικοποίηση. Ο πυρήνας των πρώιμων πειραμάτων μου χτίστηκε με μορφές τέχνης του φωτός, που σήμερα ονομάζονται γενετική τέχνη, δουλεύοντας με φωτογραφικές συσκευές, μηχανές ακτίνων Χ, μικροσκόπια και έναν αναλογικό υπολογιστή για τον υπολογισμό αυτών των κυμάτων φωτός.
Πάντα έλεγα ότι είναι πολύ πιο εύκολο να κάνεις προβλέψεις για το μέλλον σε εκατοντάδες χρόνια και πολύ πιο δύσκολο να προβλέψεις 10 χρόνια μπροστά. Αλλά είμαι πεπεισμένος: Είμαστε καθ’ οδόν προς την κατανόηση του κώδικα της τέχνης. Τολμώ λοιπόν να κάνω μια πρόγνωση: Η μουσική θα εξελιχθεί βαθιά προς την αυτοματοποιημένη σύνθεση τα επόμενα χρόνια. Άλλες μορφές τέχνης όπως οι εικαστικές τέχνες θα ακολουθήσουν αργότερα – η λογοτεχνία στο τέλος. Είναι η πιο σύνθετη μορφή τέχνης που μπορείς να περιορίσεις σε αλγόριθμους.