Σε μία όχι και τόσο κολακευτική θέση βρέθηκε η Ελλάδα, σε έρευνα που έγινε από τη Eurostat, καθώς η χώρα μας είναι στην προτελευταία θέση της Eυρωπαϊκής Ένωσης ως προς το Eθνικό διάμεσο διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα για το 2020, δείχνοντας πως ο κορωνοϊός “τσάκισε” σε μεγάλο βαθμό την οικονομία.
Συγκεκριμένα, το Διάμεσο Διαθέσιμο Ισοδύναμη Εισόδημα ανήλθε σε 10.175 Μονάδες Αγοραστικής Δύναμης και ήταν από τα πιο χαμηλά στην ΕΕ, καθώς σε χειρότερη θέση βρέθηκε η Σλοβακία με 10.076 ΜΑΔ, στην κατηγορία μεταξύ 10.000 και 15.000 ΜΑΔ, ενώ σε χειρότερη θέση βρέθηκαν η Ουγγαρία και οι βαλκανικές χώρες.
Σε επίπεδο ΕΕ το διάμεσο διαθέσιμο εισόδημα ήταν κατά μέσο όρο 17,871 ΜΑΔ. Στην κορυφή της σχετικής κατάταξης βρέθηκε το Λουξεμβούργο με 28.675 ΜΑΔ, η Νορβηγία με 27.893 ΜΑΔ και η Ελβετία με 26.163 ΜΑΔ.
Μέτρο κατανομής του εισοδήματος
Το διάμεσο ισοδύναμο διαθέσιμο εισόδημα εκφρασμένο σε Μονάδες Αγοραστικής Δύναμης (PPS) ανά κάτοικο αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μέτρο της κατανομής του εισοδήματος και καθορίζει τον βαθμό στον οποίο τα άτομα έχουν ίση πρόσβαση στα αγαθά και τις υπηρεσίες που παράγονται σε μια εθνική οικονομία.
Τα υψηλότερα επίπεδα διάμεσου διαθέσιμου εισοδήματος καταγράφηκαν στα δυτικά και σκανδιναβικά κράτη μέλη της ΕΕ, όπως το Λουξεμβούργο (28.675 ΜΑΔ), η Γερμανία (24.212 ΜΑΔ), η Αυστρία (23.334 ΜΑΔ) και το Βέλγιο (22.294 ΜΑΔ). Αντίθετα το πιο χαμηλό διαθέσιμο εισόδημα καταγράφηκε στα περισσότερα νότια και ανατολικά κράτη μέλη, όπως η Ρουμανία (7.724 ΜΑΔ), η Βουλγαρία (8.647 ΜΑΔ), η Ουγγαρία (9.699 ΜΑΔ) και η Σλοβακία (10.076 ΜΑΔ).
Ο κορωνοϊός άλλαξε τις συνήθειες των Ελλήνων
Η πανδημία του κορωνοϊού ανάγκασε όλον τον κόσμο να δοκιμάσει διάφορα πράγματα που δεν τα είχε υπολογισμένα. Ένα από αυτά ήταν και οι αγορές μέσω internet, οι οποίες αυξήθηκαν κατακόρυφα το 2020, ενώ στα ίδια υψηλά νούμερα κυμάνθηκαν και το 2021, μετατρέποντας έτσι αυτήν την απασχόληση σε… συνήθεια. Μάλιστα στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 13% φτάνοντας στα 718 δισεκατομμύρια ευρώ, με τον ρυθμό αύξησης ελαφρώς αυξημένο σε σύγκριση με τον προηγούμενο έτος.
Αυτό προκύπτει από την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2022 που δημοσιοποίησαν από κοινού ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe και το EuroCommerce.
Με δύναμη από την πανδημία
Τα στοιχεία για τον κύκλο εργασιών του B2C για το 2021 δείχνουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να αυξάνεται, παρά την άρση των lockdown και τη δυνατότητα των καταναλωτών να επισκέπτονται ξανά φυσικά καταστήματα.
Μετά την κορύφωση της πανδημίας COVID-19, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εδραιωθεί ακόμη πιο σταθερά στην οικονομία και την κοινωνία, διαπιστώνουν οι συντάκτες της έκθεσης με βάση τα στοιχεία από τις ευρωπαϊκές αγορές.
Οι δύο τάσεις
Συνολικά, μπορούν να εντοπιστούν δύο τάσεις: Αφενός, η εξομάλυνση και η σταθεροποίηση των πωλήσεων σε σύγκριση με το εξαιρετικό προηγούμενο έτος: το ηλεκτρονικό εμπόριο συνέχισε να αυξάνεται το 2021 και προβλέπεται το ίδιο να συμβεί και το 2022, με την ανάπτυξη να σταθεροποιείται με αργούς ρυθμούς.