Αύξηση της ζήτησης σε ναυτικούς καταγράφεται ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτικού που γιορτάζεται σήμερα 25 Ιουνίου.
Η Παγκόσμια Ημέρα των Ναυτικών, καθιερώθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) να εορτάζεται την 25η Ιουνίου κάθε χρόνου, προκειμένου να υπενθυμίζει σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης πως οι Ναυτικοί αποτελούν το πιο ζωντανό κύτταρο της παγκόσμιας ναυτιλίας, αναφέρει σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ).
Φέτος ο εορτασμός χαρακτηρίζεται από την χαλάρωση ως ένα βαθμό των αποκλεισμών που είχε επιβάλλει η παρουσία της πανδημίας και ταλαιπώρησε ιδιαίτερα τους ναυτικούς τα δυο προηγούμενα χρόνια αλλά και από τα προβλήματα που προκαλεί η ρωσική εισβολή την Ουκρανία.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Marefind, πλατφόρμα δικτύωσης στον χώρο της ναυτιλίας και του yachting που φέρνει σε άμεση επαφή τις εταιρίες που ζητούν προσωπικό και τους ναυτικούς που ζητούν εργασία, η χαλάρωση των μέτρων κατά της πανδημίας και η ρωσοουκρανική σύρραξη έχουν επηρεάσει σημαντικά την αγορά εργασίας και κυρίως έχουν ενισχύσει τις τάσεις ζήτησης ενώ η προσφορά από την άλλη είναι δεδομένη.
Η χαλάρωση των μέτρων κατά της πανδημίας συμβάλλει στην ανοδική κίνηση του εμπορίου αλλά και την ανάπτυξη της αγοράς yachting ενώ από την άλλη πλευρά η ρωσοουκρανική σύγκρουση έχει περιορίσει τον αριθμό των προσφερόμενων ναυτικών από Ουκρανία και Ρωσία. Έτσι ανοδικά κινείται η ζήτηση για ναυτικούς άλλων εθνικοτήτων.
Τα στοιχεία της Marefind
Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παραχώρησε η Μarefind, η οποία λειτουργεί τελείως δωρεάν για όλους τους ναυτικούς και επαγγελματίες του κλάδου που αναζητούν εργασία εν πλω ή και σε θέσεις γραφείου, η μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης παρατηρείται στο yachting και τα εμπορικά πλοία.
Ειδικότερα στο Yachting: με τους ναύλους σε ίσως μία από τις καλύτερες χρονιές για τον κλάδο παρατηρείται αυξημένη ζήτηση σε Έλληνες Καμαρότους και καμαροτίνες με την ζήτηση να φτάνει στο 150% της προσφοράς και για ναύτες που φτάνει στο 120% της προσφοράς. Στις δυο αυτές κατηγορίες η προσφορά δεν καλύπτει την ζήτηση. Ακολουθούν Chef με την ζήτηση να φτάνει στο 80% της προσφοράς και στους καπετάνιους στο 70%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί είναι αυτοί που προτιμούν να εργαστούν στα σκάφη αναψυχής αντί στη ποντοπόρο ναυτιλία. Επίσης αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι στις θέσεις καμαρότων και Chef η προτίμηση των εργαζόμενων στρέφεται προς τον κλάδο του yachting, αντί του κλάδου των ξενοδοχείων στη στεριά.
Στα εμπορικά πλοία παρατηρείται και εδώ αυξημένη ζήτηση σε Έλληνες αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής (120%) όπως και σημαντική αύξηση στην ζήτηση κατώτερου πληρώματος γέφυρας που ξεπερνά το 50%.
Αντιθέτως στα επιβατηγά πλοία η ζήτηση παραμένει περιορισμένη σε νέες θέσεις με το ποσοστό ζήτησης/ προσφοράς σε ναυτικούς να είναι στο 55%.