Τεχνολογία

Microsoft: Σταματά τις πωλήσεις λογισμικού που αναγνωρίζει τα συναισθήματα σε φωτογραφίες

Microsoft: «Σημαντικά ερωτήματα» για την ιδιωτικότητα και την έλλειψη ομοφωνίας στον ορισμό των συναισθημάτων.

Αναγνωρίζοντας τις ανησυχίες για την αποτελεσματικότητα και τους κινδύνους της τεχνολογίας, η Microsoft ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι σταματά τις πωλήσεις λογισμικού που αναγνωρίζει τα συναισθήματα σε φωτογραφίες προσώπων, ενώ παράλληλα περιορίζει την πρόσβαση σε λογισμικό αναγνώρισης προσώπων.

Η απόφαση ανακλά τις προσπάθειες των εταιρειών τεχνολογίας να αυτορυθμιστούν όσον αφορά τη διάθεση ευαίσθητων τεχνολογιών, καθώς οι ΗΠΑ και η Ευρώπη εξετάζουν την επιβολή νομικών περιορισμών.

Ένα βασικό ζήτημα είναι η αξιοπιστία του λογισμικού αναγνώρισης συναισθημάτων, και η Microsoft εξετάζει από πέρυσι το κατά πόσο η τεχνολογία αυτή βασίζεται στην επιστήμη

«Οι προσπάθειες αυτές έγειραν σημαντικά ερωτήματα για την ιδιωτικότητα, την έλλειψη ομοφωνίας στον ορισμό των συναισθημάτων και την αδυναμία γενίκευσης της σχέσης ανάμεσα στις εκφράσεις του προσώπου και τα συναισθήματα σε όλες τις περιπτώσεις χρήσης, τις περιοχές και τις δημογραφικές ομάδες» ανέφερε σε εταιρικό ιστολόγιο η Σάρα Μπερντ, μάνατζερ παραγωγής στο τμήμα υπηρεσιών νέφους Azure της Microsoft.

Οι υφιστάμενοι πελάτες της εταιρείας θα έχουν περιθώριο ενός έτους πριν χάσουν πρόσβαση σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που υποτίθεται ότι αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, το φύλο, την ηλικία, την τριχοφυΐα του προσώπου και τα μαλλιά, ανακοίνωσε η Microsoft.

Σε ανάλογα βήματα προχώρησε πέρυσι και η Google, η οποία αφαίρεσε 13 συναισθήματα από το δικό της εργαλείο αναγνώρισης συναισθημάτων και ξεκίνησε έρευνα για τέσσερα άλλα, όπως η χαρά και η θλίψη. Ένα ενδεχόμενο είναι να στραφεί σε τεχνολογίες που περιγράφουν τις εκφράσεις του προσώπου χωρίς να τις αντιστοιχίζουν με συναισθήματα.

Ακόμα, η Microsoft ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει μόνο με ειδική άδεια τις υπηρεσίες αναγνώρισης προσώπων, οι οποίες επιτρέπουν στους χρήστες να ξεκλειδώνουν πόρτες ή να συνδέονται σε διαδικτυακές υπηρεσίες μέσω μιας γρήγορης σάρωσης προσώπου.

Η εταιρεία κάλεσε τους πελάτες τους να αποφύγουν εφαρμογές που δυνητικά πλήττουν την ιδιωτικότητα, καθώς και εφαρμογές στις οποίες το σύστημα μπορεί να δυσκολεύεται, όπως για παράδειγμα η αναγνώριση παιδιών. Παρόλα αυτά δεν απαγόρευσε ρητά τις εφαρμογές αυτές.