Κόσμος

Ευρωπαϊκή Ένωση: Η Ευρώπη πρέπει να διατηρήσει την υποστήριξή στην Ουκρανία

Ευρωπαϊκή Ένωση: "Η Ευρώπη οφείλει να διατηρήσει την υποστήριξή της προς την Ουκρανία ακόμη και αν η μείωση της τροφοδοσίας με ρωσικό φυσικό αέριο εγείρει φόβους για ύφεση"

“Η Ευρώπη οφείλει να διατηρήσει την υποστήριξή της προς την Ουκρανία ακόμη και αν η μείωση της τροφοδοσίας με ρωσικό φυσικό αέριο εγείρει φόβους για ύφεση”, δήλωσε η διευθύντρια Διεθνών Υποθέσεων και Κλιματικής Χρηματοδότησης Ελίνα Μπάρντραμ στο πλαίσιο του Africa Energy Forum στις Βρυξέλλες.

«Η αλληλεγγύη μας προς την Ουκρανία και ο τρόπος με τον οποίο το ευρωπαϊκό πρόγραμμα εφαρμόσθηκε από κοινού μου διασφαλίζει ότι θα είμαστε ικανοί να βρούμε μέσα για να μην υποχωρήσουμε», δήλωσε στο Reuters. «Αλλά είναι ξεκάθαρο ότι τους επόμενους μήνες θα είμαστε δύσκολα, πολύ δύσκολα».

«Η παράνομη εισβολή της Ρωσίας στη Ουκρανία είχε ως αποτέλεσμα μία έκτακτη κατάσταση στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Με τις δόλιες κινήσεις που βλέπουμε από την κυβέρνηση Πούτιν ως προς την πολύ αιφνίδια μείωση της ροής από την Gazprom, λαμβάνουμε ορισμένα πολύ σημαντικά μέτρα, αλλά όλα αυτά τα μέτρα είναι προσωρινά», είπε αναφερόμενη στην χρήση ορυκτών καυσίμων.

Τα μέτρα θα αρθούν σταδιακά το συντομότερο δυνατόν, καθώς η Ευρωπαϊκή Ενωση είναι αποφασισμένη να παραμείνει προσηλωμένη στους κλιματικούς της στόχους, είπε.

«Οι στόχοι της ΕΕ για το 2030 και 2050 παραμένουν ανέπαφοι…ενώ ενδεχομένως να αυξήσουμε προσωρινά την χρήση του άνθρακα. Η μακροπρόθεσμη κατεύθυνση είναι σαφής», πρόσθεσε η Ελίνα Μπάρντραμ, επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις συνομιλίες του 2015 στο Παρίσι για το Κλίμα.

Γιατί υπάρχει παγκόσμια κρίση στη διύλιση πετρελαίου

Σε “νευρική κρίση” βρίσκονται οι πολίτες σε όλο τον κόσμο με τις τιμές των καυσίμων να εκτινάσσονται στα ύψη και το αυξημένο κόστος για τη θέρμανση κτιρίων, την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τη βιομηχανική παραγωγή.

Οι τιμές ήταν ήδη αυξημένες πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου. Όμως από τα μέσα Μαρτίου, το κόστος των καυσίμων έχει αυξηθεί ενώ οι τιμές του αργού έχουν σημειώσει μέτρια άνοδο. Ο μεγάλος λόγος είναι η έλλειψη επαρκούς ικανότητας διύλισης για την επεξεργασία αργού σε βενζίνη και ντίζελ για την κάλυψη της υψηλής παγκόσμιας ζήτησης.

Συνολικά, υπάρχει αρκετή ικανότητα για τη διύλιση περίπου 100 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου την ημέρα, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, αλλά περίπου το 20% αυτής της δυναμικότητας δεν είναι αξιοποιήσιμο. Μεγάλο μέρος αυτής της αχρησιμοποίητης χωρητικότητας βρίσκεται στη Λατινική Αμερική και σε άλλα μέρη όπου υπάρχει έλλειψη επενδύσεων. Αυτό αφήνει περίπου 82-83 εκατομμύρια bpd σε προβλεπόμενη δυναμικότητα.