Ελλάδα

Τουρισμός: Η Χαλκιδική «καλεί» σε τραπέζι τις ΗΠΑ με μενού από 78 προϊόντα

Από την Χαλκιδική που έχει, στην Αμερική που δεν… έχει τέτοιες πράσινες ελιές, εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, τυριά και μέλι φεύγουν κάθε χρόνο μεγάλες ποσότητες για εξαγωγή. Ένα μπολ με πράσινες ελιές που είναι μάλιστα και προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης έφτασαν έως το απαιτητικό Χόλυγουντ να …σερβιριστούν στα γυρίσματα της ταινίας του Μάρτιν Σκορτσέζε «Τhe Wolf […]

Από την Χαλκιδική που έχει, στην Αμερική που δεν… έχει τέτοιες πράσινες ελιές, εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, τυριά και μέλι φεύγουν κάθε χρόνο μεγάλες ποσότητες για εξαγωγή.

Ένα μπολ με πράσινες ελιές που είναι μάλιστα και προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης έφτασαν έως το απαιτητικό Χόλυγουντ να …σερβιριστούν στα γυρίσματα της ταινίας του Μάρτιν Σκορτσέζε «Τhe Wolf of Wall Street»(ο Λύκος της Γουολ Στρητ,2013) για να… δείξουν ο Λεονάρντο ντι Κάπριο και ο Μάθιου ΜακΚόναχι, τι εστί «ελληνικό γκουρμέ προϊόν» στην παγκόσμια κουζίνα.

Η σκηνή που περιλαμβάνει την… Οσκαρική διαφήμιση, σημειώνει το ΑΠΕ, στην οποία οι δύο πρωταγωνιστές απολαμβάνουν το ποτό τους, τρώνε τις πράσινες ελιές αναφέροντας την προέλευσή τους, «Ηalkidiki»,είναι από μόνη της δηλωτική της αποδοχής που έχουν τα προϊόντα της Χαλκιδικής στην αγορά των ΗΠΑ.

Η αμερικανική αγορά βρίσκεται άλλωστε από καιρό στην πρώτη πεντάδα των αγορών σε ότι αφορά τις εξαγωγές με περίπου 1500 τόνους ετησίως της πράσινης χαλκιδικιώτικης ελιάς. «Είναι ο μεγάλος στόχος» για το Επιμελητήριο και τους παραγωγικούς φορείς της Χαλκιδικής όπως είπε στο ΑΠΕ ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής κ Γιάννης Κουφίδης λίγο μετά την ολοκλήρωση των εκδηλώσεων του 2ου Φεστιβάλ Γαστρονομίας που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Νέου Μαρμαρά.

Καθώς οι παραγωγοί και οι άλλοι επαγγελματίες έκλειναν το βράδυ της Κυριακής τις τέντες και μάζευαν τα προϊόντα τους από την προβλήτα οι υπεύθυνοι της εταιρίας «Chefstories» και του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής σημείωναν με ικανοποίηση τους αριθμούς του Taste Halkidiki που διοργάνωσαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, φέρνοντας στο προσκήνιο, «το τρομερό πλεονέκτημα του τόπου, τα προϊόντα μας που πρέπει να αναδείξουμε» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ Κουφίδης. Ένα πλεονέκτημα που «δένει υπέροχα» την τοπική γαστρονομία με τον τουρισμό της…

Μέσα σε χρονικό διάστημα μικρότερο των δύο ετών, με 45.000 ευρώ προϋπολογισμό, το Taste Halkidiki, (πρόγραμμα Leader), έδειξε την μεγάλη δυναμική που διαθέτει η χερσόνησος της Μακεδονίας καθώς κατέγραψε και σε πολλές περιπτώσεις ανέδειξε 78 συνολικά προϊόντα της Χαλκιδικιώτικης γης, γύρω απ\ τα οποία περιστρέφεται -365 ημέρες το χρόνο, κι όχι μόνο την θερινή περίοδο του τουρισμού- η τοπική ανάπτυξη και οικονομία, η γεωργία, η γαστρονομία, το εμπόριο κ.α. «Υπήρχαν περιοχές που ούτε εμείς στο Επιμελητήριο δεν ξέραμε ότι παράγουν ξεχωριστά προϊόντα, όπως είναι τα φασολάκια Παλαιόχωρας και η ρίγανη Κασσάνδρας» ανέφερε ο κ Κουφίδης.

Εκατόν τριάντα εργοστάσια πράσινης ελιάς, 3700 επιχειρήσεις εστίασης

Ειδικά για την γαστρονομία μετά το τα στοιχεία του Επιμελητηρίου καταγράφουν πλέον ένα μεγάλο δίκτυο εστίασης με περισσότερες από 3700 επιχειρήσεις, τις 3000 μεταποιητικές επιχειρήσεις του νομού κυρίως στην διατροφή ενώ σε όλη την περιφερειακή ενότητα λειτουργούν περί τα 130 εργοστάσια πράσινης ελιάς με μεγαλύτερο αυτό της εταιρίας Deas Olives All over στον οικισμό Καλύβες που εξάγει σε πολλές χώρες.

Στο πλαίσιο του Taste Xalkidiki και σε τρία ξεχωριστά fam trip συμμετείχαν πάνω από 30 δημοσιογράφοι και bloggers απ όλη τη χώρα (οι περισσότεροι εξειδικευμένοι σε θέματα γαστρονομίας). Συναντήθηκαν με παραγωγούς κι επισκέφθηκαν περισσότερες από 20 παραγωγικές μονάδες των κύριων προϊόντων της Χαλκιδικής: ελιά, ελαιόλαδο, τυροκομικά, αμπελόφυλλα, κρασί, μπύρες, μέλι, κρέας, όστρακα, βότανα , ξηροί καρποί σε Νέα Γωνιά, Βράσταμα, Αρναία, Αμουλιανή, Ιερισσό, Άφυτο, Ουρανούπολη, Πορταριά, Κρυοπηγή, Μεγάλη Παναγιά, Ταξιάρχη, Πολύγυρο, Νέα Φώκαια, Ολυμπιάδα, Πόρτο Κουφό, Νέο Μαρμαρά, Καλύβες, Μεταγγίτσι, Ορμύλια, Βουρβουρού και Νικήτη.

Γεύτηκαν παραδοσιακά κεράσματα από τοπικούς συλλόγους και συνδέσμους, το μενού των 10 γνωστότερων χώρων της χαλκιδικιώτικης κουζίνας, δοκίμασαν πίτες, σαλάτες, ντολμαδάκια, μαρμελάδες, κρασιά και ηδύποτα κι άκουσαν… αμέτρητες ιστορίες των ανθρώπων της Χαλκιδικής για την παραγωγή, το φαγητό, τους τόπους, τις παραδόσεις και το μεράκι τους. Στο τελευταίο fam trip(17-20/6/22) οι 15 δημοσιογράφοι που συμμετείχαν σ αυτό επισκέφθηκαν στην Ολυμπιάδα Χαλκιδικής την μεγαλύτερη επιχείρηση παραγωγής μυδιών στην Κ.Μακεδονία καθώς και το μεγαλύτερο γυναικείο μοναστήρι της Μακεδονίας, στην Ορμύλια, (Ιερόν Κοινόβιον Ευαγγελισμού της Θεοτόκου με 120 μοναχές) που διαθέτει πιστοποιητικά βιολογικής παραγωγής και Διαχείρισης Ποιότητας κι Ασφάλειας Τροφίμων κατά τα διεθνή πρότυπα για τις συνολικά 62 ετικέτες των προϊόντων του (ελαιόλαδο, ελιές, μαρμελάδες, λικέρ, κρασιά, βότανα, μέλι κ.α.).

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο