Εκατό τριάντα τέσσερεις περισσότερες είναι οι ειδικότητες που θα παρέχονται στα Ι.Ε.Κ. από το έτος κατάρτισης 2022-2023, αυξημένες κατά 31, σε σύγκριση με τις 103 ειδικότητες που λειτουργούν κατά το τρέχον έτος 2021-2022, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας.
Σε ό,τι αφορά στο Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο:
- 100 περίπου ειδικότητες εντάσσονται για το έτος κατάρτισης 2022-2023 που θα προσφέρουν δημόσια Ι.Ε.Κ. όλων των Υπουργείων, έναντι 42 ειδικοτήτων που προσφέρονται κατά το τρέχον έτος.
- 16.514 θέσεις θα είναι πλέον προσβάσιμες μέσω παράλληλου μηχανογραφικού, έναντι 8.077 διατιθέμενων θέσεων κατά το τρέχον έτος κατάρτισης.
- Εξ αυτών, οι διατιθέμενες θέσεις του Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου στα Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ. αυξάνονται σε 14.180 από 6.105, ποσοστό αύξησης 132%.
- Τα τμήματα στα δημόσια Ι.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ. αυξάνονται σε 710 από 407, ποσοστό αύξησης 74%.
- Οι υποψήφιοι δεν έχουν περιορισμό στο πλήθος επιλογών Ι.Ε.Κ. και ειδικοτήτων που μπορούν να επιλέξουν κατά τη συμπλήρωση του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου.
- Οι εγγραφές των επιτυχόντων θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο Σεπτεμβρίου 2022.
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας
Οι πρώτες εκτιμήσεις για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
“Τίτλοι” τέλους για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις των Γενικών Λυκείων της χώρας και οι φετινοί υποψήφιοι κάνουν τις εκτιμήσεις και τις προβλέψεις τους για τις βάσεις. Το μόνο που περιμένουν οι μαθητές είναι τα ειδικά μαθήματα για να ολοκληρώσουν τη χρονιά.
Έτσι, για τις φετινές εξετάσεις, αναφέρθηκε ο σύμβουλος σταδιοδρομίας, Στράτος Στρατηγάκης και παρουσίασε τα μέχρι τώρα δεδομένα από τις εξετάσεις ενώ έκανε και μια πρώτη εκτίμηση για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής 2022. Όπως είπε χαρακτηριστικά για το τέταρτο επιστημονικό πεδίο: «Θα πέσει η ελάχιστη βάση εισαγωγής και δεν θα είναι τόσο τραγικά τα πράγματα».
Το 10 στα Μαθηματικά του τέταρτου πεδίου θεωρείται επιτυχία
Ο κ. Στρατηγάκης ανέλυσε περαιτέρω τα θέματα στα Μαθηματικά για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, λέγοντας, μεταξύ άλλων, πως ήταν «δύσκολα τα μαθηματικά για τα παιδιά του τέταρτου πεδίου που είναι και πιο αδύνατοι μαθητές». Σημείωσε δε ότι ο μέσος όρος βαθμολογίας είναι το 6,9 στα 20. Αντίθετα, ο μέσος όρος της βαθμολογίας στα Μαθηματικά του δεύτερου πεδίου είναι 12,5. Επισήμανε μάλιστα πως «ο βαθμός 10 θεωρείται πολύ μεγάλη επιτυχία».
Και πρόσθεσε: «Αυτοί οι οποίοι γράφουν κάτω από 5 ελπίζουν να γράψουν καλά στις αρχές οικονομικής θεωρίας, γράφουν έναν αξιοπρεπή βαθμό στην πληροφορική και στην έκθεση και κάπου περνούν. Συμβαίνει χρόνια τώρα. Όσοι γράφουν δέκα (10) στα μαθηματικά περνούν στις καλύτερες σχολές οικονομικών του τέταρτου πεδίου». Όπως εξήγησε, «τα παιδιά δεν ξέρουν αυτά που θα έπρεπε να ξέρουν. Τα μαθηματικά αποτελούν μία αλυσίδα. Αν μια χρονιά σπάσει αυτή η αλυσίδα πολύ δύσκολα αποκαθίσταται».