Κόσμος

Βρετανία: Το αεροδρόμιο Gatwick ακυρώνει 4.000 καλοκαιρινές πτήσεις – Στον “αέρα” 800.000 τουρίστες

Το αεροδρόμιο σχεδιάζει να περιορίσει τον αριθμό των καθημερινών πτήσεων σε 825 τον Ιούλιο και 850 τον Αύγουστο σε σύγκριση με τις 900 ημερήσιες πτήσεις που αναφέρθηκαν κατά την ίδια χρονική περίοδο τα προηγούμενα χρόνια

Στον “αέρα” βρίσκονται τουλάχιστον 800.000 επιβάτες, καθώς το αεροδρόμιο Gatwick της Βρετανίας αναγκάζει τις αεροπορικές εταιρείες να ακυρώσουν 4.000 πτήσεις το καλοκαίρι για να αποφευχθεί η επανάληψη του χάους.

Το αεροδρόμιο του Γκάτγουικ ακύρωσε σήμερα χιλιάδες προγραμματισμένες καλοκαιρινές πτήσεις λόγω ελλείψεων προσωπικού που έχουν προκαλέσει βδομάδες χάους με εκατομμύρια επιβάτες να συνωστίζονται σε μία προσπάθεια να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς ή τουριστικούς λόγους μετά την πανδημία.

Το αεροδρόμιο σχεδιάζει να περιορίσει τον αριθμό των καθημερινών πτήσεων σε 825 τον Ιούλιο και 850 τον Αύγουστο σε σύγκριση με τις 900 ημερήσιες πτήσεις που αναφέρθηκαν κατά την ίδια χρονική περίοδο τα προηγούμενα χρόνια.

Αυτό σημαίνει ότι 4.000 πτήσεις θα τερματιστούν μέχρι τον Σεπτέμβριο – που σημαίνει ότι 800.000 άτομα θα πρέπει να βρουν εναλλακτικές ταξιδιωτικές ρυθμίσεις – αλλά τα αφεντικά του Gatwick ελπίζουν ότι θα βοηθήσει τους επιβάτες «να βιώσουν ένα πιο αξιόπιστο και καλύτερο επίπεδο εξυπηρέτησης».

Είπε ότι η απόφαση ελήφθη μετά από επανεξέταση των εργασιών της και ότι «μετριάζει προσωρινά τον ρυθμό ανάπτυξής της» για δύο μήνες.

Το Γκάτγουικ πρόσθεσε ότι η μείωση επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να διαχειρίζονται πιο προβλέψιμα χρονοδιαγράμματα και να βοηθούν τις εταιρείες εξυπηρέτησης εδάφους κατά τη διάρκεια των σχολικών διακοπών, προσθέτοντας ότι η συντριπτική πλειονότητα των προγραμματισμένων πτήσεων αυτό το καλοκαίρι θα λειτουργεί κανονικά.

Πολλοί ταξιδιώτες προσπαθούσαν ακόμα και χθες να βρουν εναλλακτικούς τρόπους για να επιστρέψουν στο σπίτι, μετά από εκατοντάδες ακυρώσεις πτήσεων που τους άφησαν αποκλεισμένους στην Ευρώπη.

Πολλοί είπαν ότι αναγκάστηκαν να ξοδέψουν εκατοντάδες λίρες για νέες πτήσεις ή άλλους τρόπους μεταφοράς, όπως τα τρένα Eurostar.

Η επισκόπηση του αεροδρομίου διαπίστωσε ότι ορισμένες εταιρείες που εδρεύουν στο Gatwick συνεχίζουν να λειτουργούν με σοβαρή έλλειψη πόρων προσωπικού κατά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών.

Το αεροδρόμιο προειδοποίησε ότι εάν το ζήτημα δεν αντιμετωπιστεί, οι επιβάτες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ουρές, καθυστερήσεις και ακυρώσεις.

Η αεροπορική βιομηχανία υποφέρει από ελλείψεις προσωπικού αφού άφησε χιλιάδες ανθρώπους να φύγουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του αεροδρομίου Gatwick Stewart Wingate δήλωσε: «Το Gatwick προετοιμάστηκε καλά για την επανεκκίνηση των διεθνών ταξιδιών ανοίγοντας με επιτυχία το South Terminal και τώρα έχουμε στρατολογήσει με επιτυχία 400 νέους συναδέλφους για να μας βοηθήσουν να επεξεργαστούμε γρήγορα τους επιβάτες μέσω της ασφάλειας αυτό το καλοκαίρι.

Το Γκάτγουικ είναι ένα από τα πολλά αεροδρόμια που υπέστησαν τεράστιες ουρές και χάος στις πτήσεις που προκλήθηκαν από ελλείψεις προσωπικού αυτόν τον μήνα.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η EasyJet αποκάλυψε ότι χρειάζονταν τέσσερις εβδομάδες περισσότερο από το κανονικό για να προσλάβει το νέο πλήρωμα καμπίνας κάρτες ασφαλείας λόγω καθυστερήσεων αναφοράς.

Τα σχέδια διακοπών για εκατομμύρια Βρετανούς συνεχίζουν να κρέμονται, καθώς οι παραθεριστές ετοιμάζονται για μια εβδομάδα σιδηροδρομικού χάους.

Η Gatwick Express ακύρωσε όλα τα τρένα για τρεις ημέρες την επόμενη εβδομάδα και η Eurostar απέσυρε δεκάδες δρομολόγια, καθώς οι συνομιλίες κρίσης της τελευταίας στιγμής συνεχίστηκαν με το Network Rail.

Όπως αναφέρθηκε, η Gatwick αναθέτει τις υπηρεσίες βοήθειάς της στον πάροχο Wilson James.

Οι αεροπορικές εταιρείες αναγκάζονται ακόμη και να ναυλώνουν αεροπλάνα για να αποφύγουν την ακύρωση πτήσεων διακοπών εν μέσω ελλείψεων προσωπικού στον κλάδο.

Η Tui, η easyJet και η British Airways είναι μεταξύ εκείνων που ναυλώνουν αεροσκάφη με τεράστια έξοδα μόνο και μόνο για να μπορούν να εκπληρώσουν τις κρατήσεις τους.

Είναι κατανοητό ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν πολλά αεροπλάνα, αλλά όχι αρκετό πλήρωμα καμπίνας για να τα διαχειριστούν.

Τα αεροπλάνα τσάρτερ συνοδεύονται από πλήρωμα καμπίνας, που σημαίνει ότι είναι προτιμότερο να μισθωθούν αντί να ακυρωθούν οι διακοπές. Αλλά αυτό σημαίνει ότι οι ώρες πτήσεων μπορούν να αλλάξουν την τελευταία στιγμή, δημιουργώντας περισσότερο χάος για τους ταξιδιώτες. Σημαίνει επίσης ότι το φαγητό και το ποτό δεν είναι πάντα διαθέσιμα στις πτήσεις.

Χιλιάδες λαμβάνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από αερομεταφορείς που λένε ότι η πτήση τους έχει αλλάξει σε υπηρεσία τσάρτερ.

Στους επιβάτες της EasyJet που πετούσαν από το Γκάτγουικ προς την Καλαμάτα στην Ελλάδα εστάλη ένα email το Σαββατοκύριακο, το οποίο έλεγε: «Παρακαλούμε να ενημερωθείτε ότι η πτήση σας εκτελείται από την SmartLynx Latvia για λογαριασμό της easyJet. Φρέσκα σάντουιτς και ζεστό φαγητό μπορεί να μην είναι διαθέσιμα στην πτήση σας.’

Οι πελάτες της Tui που πετούν προς την Κύπρο ενημερώθηκαν: «Οι πτήσεις σας θα εκτελούνται πλέον από την EuroAtlantic Airways για λογαριασμό της Tui Airways». Η εταιρεία περιέγραψε την EuroAtlantic ως αεροπορική εταιρεία που «παρέχει υπηρεσίες τσάρτερ και ad-hoc πτήσεις».

Η British Airways ναυλώνει αεροπλάνα από τον εθνικό αερομεταφορέα της Φινλανδίας Finnair. Χθες η easyJet ακύρωσε άλλες 70 πτήσεις σε όλη την Ευρώπη με άλλες 218 καθυστερήσεις.

Η Wizz Air και η Tui ακύρωσαν επίσης δεκάδες κατά τη διάρκεια των ημιχρόνιων διακοπών και η British Airways έχει αφαιρέσει 16.000 πτήσεις, ή 8.000 πτήσεις μετ’ επιστροφής, από τα δρομολόγιά της.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο