Nέα της αγοράς

Κλιματική Αλλαγή: Δεν έγινε δεκτή η πρόταση για δημιουργία ταμείου στη ναυτιλία ύψους 5 δις. δολ

Κλιματική Αλλαγή: Ο οικονομικός κίνδυνος και οι πράσινες επενδύσεις

H Επιτροπή Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που συνεδρίασε την προηγούμενη εβδομάδα, δεν υιοθέτησε την πρόταση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) για την δημιουργία ταμείου με προϋπολογισμό ύψους 5 δις. δολ που θα χρηματοδοτεί την έρευνα για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, σε ανακοίνωση του επεσήμανε ότι ο ΙΜΟ έχασε την ευκαιρία να ξεκινήσει μια ταχεία μετάβαση σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών άνθρακα, που θα είναι ζωτικής σημασίας εάν θέλουμε να απελευθερωθούμε πλήρως από τον άνθρακα έως το 2050. Στην ίδια ανακοίνωση το ICS κάνει λόγο για «κοντόφθαλμους πολιτικούς ελιγμούς» που οδήγησαν στην πράξη στον «θάνατο» της πρότασης.

Απογοήτευση

Ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS, σχολίασε μεταξύ άλλων ότι παρά την υποστήριξη πολλών κρατών μελών του ΙΜΟ, έχουμε απογοητευτεί από κοντόφθαλμους πολιτικούς ελιγμούς που οδήγησαν στην πράξη να «σκοτωθεί» η πρόταση. Το σήμα με την απόφαση του ο ΙΜΟ είναι ότι ο οικονομικός κίνδυνος που σχετίζεται με τις πράσινες επενδύσεις θα παραμείνει υψηλός, επιβραδύνοντας τις προσπάθειες για μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών άνθρακα το συντομότερο δυνατό.

Σε κάθε περίπτωση η ναυτιλιακή βιομηχανία παραμένει προσηλωμένη στην εξεύρεση τρόπων για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050, πρόσθεσε ο Guy Platten. Η χρηματοδότηση για έρευνα και ανάπτυξη (R&D) θα είναι στην κορυφή της ατζέντας στη Διάσκεψη Κορυφής Shaping the Future of Shipping, που θα φιλοξενηθεί από το ICS στο Λονδίνο στις 21 Ιουνίου, συμπλήρωσε.

Στη συνάντηση αυτή θα συμμετέχουν κορυφαία στελέχη από όλη την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία για να διερευνήσουν τρόπους ουσιαστικής απαλλαγής της ναυτιλίας από τον άνθρακα.