Ελλάδα

Νέος ΚΟΚ: Αυστηροποίηση των ποινών και νέα όρια ταχύτητας

Νέος ΚΟΚ: Αλλαγές θα υπάρξουν σε σύντομο χρονικό διάστημα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπου αναβαθμίζονται οι ποινές των για τις παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα

Αλλαγές θα υπάρξουν σε σύντομο χρονικό διάστημα στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπου αναβαθμίζονται οι ποινές των για τις παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, ενώ θα υπάρξουν και νέα όρια στις ταχύτητες στις πόλεις.

Μάλιστα αναφέρθηκε σε αυτές υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της βουλευτή Α’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Φωτεινής Πιπιλή, ο οποίος υπογράμμισε πως η μεγάλη αλλαγή του νέου Κώδικα είναι οι ποινές, δηλαδή οι κλήσεις, θα αποδίδονται στον οδηγό και όχι στο όχημα. «Πρέπει να αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών, γι’ αυτό, οι ποινές πρέπει να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και επικινδυνότητα της κάθε παράβασης», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Αυστηροποίηση των ποινών

Όπως σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, θα έχουμε αυστηρές ποινές για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, αντικανονική προσπέραση, οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι υπήρχαν αυτά, αλλά δεν ήταν αρκετά αυστηρά: Υπήρχε ένας εξισωτισμός προς τα κάτω. Τιμωρούνταν το ίδιο με παραβιάσεις λιγότερο επικίνδυνες ή, πολλές φορές στο παρελθόν, είχαμε φαινόμενα, μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα αστυνομικοί να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλουν.

Για το σβήσιμο κλήσεων

Από την πλευρά της, η κ. Πιπιλή έθιξε το ζήτημα της παραβατικότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς οδηγών, ζήτησε να καταργηθεί το μονοπρόσωπο δικαίωμα των διοικητών Τροχαίας να σβήνουν κλήσεις, ενώ κάλεσε το υπουργείο αφενός να συνεργαστεί με τους συναρμόδιους φορείς και αφετέρου να κόβει τη χρηματοδότηση σε όσους δεν τηρούν τα προβλεπόμενα, πχ στους δήμους, των οποίων οι δημοτικές αστυνομίες δεν επιβλέπουν την τήρηση του ΚΟΚ.

Απαντώντας στην κ. Πιπιλή για τις σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, ο κ. Καραμανλής είπε ότι θα εισαγάγουμε το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ, τα οποία και θα τα κατανέμει στους δήμους, αλλά «αποκλειστικά για δράσεις οδικής ασφάλειας. Εάν όμως οι δήμοι, δεν θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν, δεν θα τα παίρνουν».

Νέα όρια ταχύτητας

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε μια σειρά άλλων μέτρων, που θα ενταχθούν στην επερχόμενη νομοθετική ρύθμιση για τον ΚΟΚ. «Θα προτείνουμε συστηματικές επεμβάσεις όπως, η δημιουργία ζωνών με όριο 30 χλμ σε συγκεκριμένες αστικές περιοχές, θα επανασχεδιάσουμε πολλές διασταυρώσεις σε συνεργασία με τους δήμους, θα προχωρήσουμε σε διαπλάτυνση πεζοδρομίων, θα προβλέπουμε την αναβάθμιση οδοστρωμάτων και σήμανσης και θα υιοθετήσουμε μέτρα ήπιας κυκλοφορίας στα ιστορικά κέντρα, προς όφελος των πεζών αλλά του τουρισμού», τόνισε.