Οι Πανελλήνιες εξετάσεις συνεχίστηκαν σήμερα [9/6] με τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ να εξετάζονται σε Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ναυτικό Δίκαιο-Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία-Εφαρμογές, Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης,
Αναλυτικά τα θέματα για:
Αύριο Παρασκευή οι υποψήφιοι των ΓΕΛ ολοκληρώνουν τα εξεταζόμενα μαθήματα διαγωνιζόμενοι σε Ιστορία, Φυσική, Οικονομία.
Υπενθυμίζεται, ότι κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, εξεταζόμενοι και εξεταστές πρέπει να φορούν την προστατευτική μάσκα. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ τελειώνουν με τις εξετάσεις στις 17 Ιουνίου. Ακολουθούν τα Ειδικά Μαθήματα 18-30 Ιουνίου, τόσο για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, όσο των ΕΠΑΛ.
Οι βαθμολογίες αναμένεται να ανακοινωθούν όταν ολοκληρωθούν και τα Ειδικά Μαθήματα, ενώ οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου.
Για πρώτη φορά, οι συντελεστές βαρύτητας των εξεταζόμενων μαθημάτων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ορίστηκαν από τα ίδια τα ΑΕΙ, γεγονός που ενδεχομένως θα οδηγήσει σε διαφορές στον υπολογισμό των μορίων.
Οι Πανελλαδικές ξεκίνησαν την περασμένη Πέμπτη με τους υποψηφίους των ΕΠΑλ να διαγωνίζονται στα Νέα Ελληνικά, ενώ ακολούθησαν οι μαθητές των ΓΕΛ την Παρασκευή στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία και το Σάββατο εξεταζόμενο μάθημα για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ ήταν τα Μαθηματικά (‘Αλγεβρα).
Οι εισακτέοι στα ΑΕΙ φέτος είναι 68.394, περίπου 10% λιγότεροι από πέρσι (77.415), ενώ στο νούμερο αυτό δεν περιλαμβάνονται οι θέσεις επιτυχόντων στις στρατιωτικές, πυροσβεστικές, αστυνομικές, λιμενικές σχολές και στο εμπορικό Ναυτικό.
Τα 5 κριτήρια
Με τα δεδομένα αυτά, οι αυξομειώσεις στην πορεία των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια θα κριθούν, σύμφωνα με τους καθηγητές, από τις ακόλουθες πέντε αλλαγές στα «κλειδιά» που καθορίζουν την άνοδο, την πτώση ή τη σταθεροποίηση του πήχη που είναι η βαθμολογία του τελευταίου εισαγόμενου σε κάθε σχολή:
- Το δείκτη δυσκολίας των θεμάτων που επιλέγονται από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων και τα οποία αναμένεται να είναι βατά, δεδομένων και των ιδιαιτεροτήτων της πανδημίας, αφού κανείς δεν επιθυμεί να ταλαιπωρηθούν οι υποψήφιοι. Είναι πιθανό, ωστόσο, σύμφωνα με πάγια πρακτική, σε συγκεκριμένα μαθήματα – κλειδιά να ορίζεται και ένα δύσκολο θέμα, προκειμένου να ξεχωρίσουν οι άριστοι.
- Τις επιδόσεις των μαθητών της Γ΄ Λυκείου στις πανελλαδικές εξετάσεις με δεδομένα ότι η διδασκαλία των μαθημάτων πραγματοποιήθηκε κανονικά δια ζώσης, χωρίς τηλεκπαίδευση, όπως τις δύο προηγούμενες χρονιές, ότι η εξεταστέα ύλη δεν μειώθηκε, αλλά και επιπλέον ότι οι μαθητές αυτοί δεν πήραν μέρος σε εξετάσεις την προηγούμενη διετία.
- Τις επιλογές των υποψηφίων στο μηχανογραφικό δελτίο στο οποίο υπάρχουν αλλαγές καθώς από την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά θα γίνουν πολλές συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων. Επίσης, όπως και πέρυσι, οι υποψήφιοι θα υποβάλουν και δεύτερο μηχανογραφικό δελτίο που περιλαμβάνει δημόσια ΙΕΚ.
- Τους συντελεστές βαρύτητας που έχουν προσδιοριστεί από τα τμήματα των Πανεπιστημίων και είναι διαφορετικοί για καθένα από τα 4 μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Tα ίδια τα ΑΕΙ πλέον συνδιαμορφώνουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία κάθε Σχολής ή Τμήματος, καθορίζοντας τον συντελεστή βαρύτητας κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος για εισαγωγή σε αυτά.
- Τον αριθμό εισακτέων που περιλαμβάνει ανακατανομή των θέσεων με συνέπεια την άνοδο των βάσεων στις σχολές και τα τμήματα των κεντρικών ΑΕΙ, λόγω μείωσης των θέσεων αλλά και πιο εύκολη πρόσβαση στις αντίστοιχες σχολές της Περιφέρειας.