Οικονομία

Poseidonia 2022: Διπλασιάστηκε η αξία του ελληνόκτητου στόλου

Poseidonia 2022: Βάσει της έκθεσης της Vesselsvalue, η αξία του ελληνόκτητου στόλου έχει πλέον διπλασιαστεί.

Στα Poseidonia 2022 παρουσιάστηκε η έκθεση της Vessels Value. Βάσει της έκθεσης, κατά 92% αυξήθηκε η αξία του ελληνόκτητου στόλου από το 2018 μέχρι το 2022, η οποία  εξέτασε την εξέλιξη του ελληνόκτητου στόλου αυτή την τετραετία.

Όπως διαπίστωσε, το διάστημα μεταξύ 2018-2022 η αξία του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε κατά 92%. Αυτή είναι μια σημαντική αύξηση δεδομένου ότι ο στόλος το ίδιο διάστημα αυξήθηκε μόνο κατά 474 πλοία (11%). Οι στόλοι Bulker, Container και LNG αυξήθηκαν σημαντικά, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να επενδύουν στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και σε πλοία που μπορούν να μεταφέρουν πιο οικολογικό φορτίο, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο, τονίζει η VesselsValue.

Πρώτες Ιαπωνία και Κίνα

Στην σχετική κατάταξη την πρώτη θέση κατέχει η Ιαπωνία με αξία στόλου του 2022 στα 211,5 δισ. δολ. και ακολουθεί η Κίνα στα 204,5 δισ. δολ. καθώς οι δυο αυτές χώρες διαθέτουν μεγάλους στόλους από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η αξία των οποίων εκτινάχθηκε στα ύψη το 2022.

Η αξία του στόλου εξαρτάται κατά πολύ από την πορεία των ναυλαγορών. Μια καλή ναυλαγορά ενισχύει τις αξίες των πλοίων σε αντίθεση με μια κακή που τις «βυθίζει».

Η Ελλάδα κορυφαίος αγοραστής

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Ελλάδα έχει διατηρήσει τη θέση της ως ο κορυφαίος αγοραστής από την τελευταία έκθεση Ποσειδωνίων το 2018.

Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2018, οι Έλληνες είχαν αγοράσει 121 πλοία. To ίδιο διάστημα του 2022, απέκτησαν 130 μεταχειρισμένα πλοία, με τα bulkers να αποτελούν την πιο δημοφιλή επιλογή.

Τι ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης

«Η ελληνική ναυτιλία, με τη συνεχή υποστήριξη της κυβέρνησης και ένα σταθερό θεσμικό καθεστώς, έχει καταφέρει να διατηρήσει την ηγετική της θέση στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο». Αυτό ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο 8ο Capital Link.

Ακόμη, ο ίδιος τόνισε πως η ελληνική ναυτιλιακή διοίκηση επιδιώκει να διαφυλάξει την ανταγωνιστικότητα και το ποιοτικό επίπεδο της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που θα της επιτρέψει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του διεθνούς περιβάλλοντος όπου δραστηριοποιείται.

Ακόμη, πρόσθεσε πως «Η επιτυχία των Ελλήνων πλοιοκτητών βασιζόταν πάντα στη μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες, ιδίως μέσω νέων επενδύσεων. Το επιχειρηματικό πνεύμα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας είναι γνωστό, η ναυτική μας τεχνογνωσία ως έθνος ανάγεται στα αρχαία χρόνια», προσθέτοντας πως «Η ναυτιλία υπήρξε βασικός πυλώνας της εθνικής μας οικονομίας, υποστηρίζοντας τη θαλάσσια ανάπτυξη και την ποιοτική απασχόληση».

«Σε συνδυασμό με τη βαθιά γνώση, την προσαρμοστικότητα, τη ναυτιλιακή τεχνογνωσία και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, είμαι βέβαιος ότι η ελληνική ναυτιλία θα συνεχίσει να είναι ισχυρή τόσο εγχώρια όσο και διεθνώς, εξυπηρετώντας τις εμπορικές ανάγκες των εθνών και την παγκόσμια οικονομία γενικότερα», είπε από του βήματος του συνεδρίου ο κ. Πλακιωτάκης.